KYS pisze:a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
MadMaR pisze:Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
ziuzio pisze:Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
No, kolejne rezystory. Bez cienia złośliwości: jeśli nie wiesz które, to znaczy, że nie jesteś biegły w budowie AFM i raczej nic tam nie zmieniaj, bo przestanie wogóle działać. A wartości są zależne od efektu, jaki chcesz uzyskać. Przy różnym dłubnięciu silnika będą różne wartości.
Pozostwię to bez komentarza. Wiesz jak zbudowany jest przepływomierz? Nie wiesz, bo ślepy by zauważył, napylone na płytę główną przepływomierza, rezystory modulujące sygnał do ECU.
A teraz życzę powodzenia w korekcie ich rezystancji. Bo już mi się odechciało pomagać komuś, kto myśli, że jest cwańszy od innych. Zepsujesz z pół tuzina AFM, to docenisz koszty zdobywania doświadczenia.
Ostatnio zmieniony czw maja 12, 2005 2:44 pm przez Yaninnya, łącznie zmieniany 1 raz.
I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych". Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym ,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić .
ziuzio pisze:I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych".
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
ziuzio pisze:Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym ,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić .
Jedyną nie druciarską metodą jest wypieprzenie całego Bosch'a LE-2 Jetronic'a, który jest starszy od węgla, i montaż elektroniki, która pozwala na pełne programowanie i nie ma wogóle jakiegokolwiek przepływomierza (zaczynając od podstarzałego Webera-Marellii, poprzez Emeralda czy DTA, na MoTeC'u kończąc) - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś", aby to zrobić.
Yaninnya pisze:
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny
Yaninnya pisze:
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny
Przecinasz sciezke i robisz mostek zawierajacy albo rezystor albo potencjometr. Mozna zrobic na kazdej sekcji chyba o tym sposobem za pomoca osmiu (chyba tyle bylo sekcji) potencjometrow mozna w kazdym zakresie dawka sterowac. Troche druciarstwem pachnie ale dzialac powinno
ziuzio pisze:Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz . Choć sposób trochę faktycznie druciarski .
Takie drutowanie na ostatniej sekcji z potencjometrem od rubina (tfu... przepraszam to sie nazywa vtech redbox czy blubox czy costam) na seryjnym turbo pozwolilo zrobic 13.4 na 400m wiec chyba zle nie ma.
Teraz jest nowsza wersja blubox standalone i ma juz opcje robienia dziur w tulejach