Regulator ciśnienia paliwa

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: MadMaR »

KYS pisze:a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza :) Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: KYS »

MadMaR pisze:Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza :) Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
dzięki za pełną odpowiedź... :brawo:
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:Jaki :twisted: ??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??
Rezystorami w AFM.
ziuzio pisze:Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5 :D .
Poza tym nie chcę mi się po raz kolejny pisać, że nie jest to zabieg konserwujący dla wtryskiwaczy. :klnie: :wsciekly: :twisted:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
No, kolejne rezystory. Bez cienia złośliwości: jeśli nie wiesz które, to znaczy, że nie jesteś biegły w budowie AFM i raczej nic tam nie zmieniaj, bo przestanie wogóle działać. A wartości są zależne od efektu, jaki chcesz uzyskać. Przy różnym dłubnięciu silnika będą różne wartości.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Bez cienia złośliwości, ale jeśli nie umiesz powiedzieć które to też się nie znasz na budowie przepływki :lol:
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Pozostwię to bez komentarza. Wiesz jak zbudowany jest przepływomierz? Nie wiesz, bo ślepy by zauważył, napylone na płytę główną przepływomierza, rezystory modulujące sygnał do ECU.
A teraz życzę powodzenia w korekcie ich rezystancji. Bo już mi się odechciało pomagać komuś, kto myśli, że jest cwańszy od innych. Zepsujesz z pół tuzina AFM, to docenisz koszty zdobywania doświadczenia. :foch:
Ostatnio zmieniony czw maja 12, 2005 2:44 pm przez Yaninnya, łącznie zmieniany 1 raz.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych". Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym :wink: ,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa :D - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić :lol: .
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych".

To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
ziuzio pisze:Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym :wink: ,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa :D - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić :lol: .
Jedyną nie druciarską metodą jest wypieprzenie całego Bosch'a LE-2 Jetronic'a, który jest starszy od węgla, i montaż elektroniki, która pozwala na pełne programowanie i nie ma wogóle jakiegokolwiek przepływomierza (zaczynając od podstarzałego Webera-Marellii, poprzez Emeralda czy DTA, na MoTeC'u kończąc) - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś", aby to zrobić. :lol:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Yaninnya pisze: To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.

Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.

A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny :D
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

ziuzio pisze:
Yaninnya pisze: To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.

Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.

A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny :D
Przecinasz sciezke i robisz mostek zawierajacy albo rezystor albo potencjometr. Mozna zrobic na kazdej sekcji chyba o tym sposobem za pomoca osmiu (chyba tyle bylo sekcji) potencjometrow mozna w kazdym zakresie dawka sterowac. Troche druciarstwem pachnie ale dzialac powinno :P
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz :D . Choć sposób trochę faktycznie druciarski :) .
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

ziuzio pisze:Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz :D . Choć sposób trochę faktycznie druciarski :) .
Takie drutowanie na ostatniej sekcji z potencjometrem od rubina (tfu... przepraszam to sie nazywa vtech redbox czy blubox czy costam) na seryjnym turbo pozwolilo zrobic 13.4 na 400m wiec chyba zle nie ma.

Teraz jest nowsza wersja blubox standalone i ma juz opcje robienia dziur w tulejach :P
ODPOWIEDZ