MBC typ pressure (mozliwe sterownie przyciskiem z kabiny)

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

DeviL pisze:A robil ktos z was dyno przed i po montazu ,zeby miec poglad jaka roznice daje MBC ? Kiedys sam sie tym podniecalem ,ale ponoc jest to sprzeglo killer :(
Bez mbc
Obrazek

Z mbc
Obrazek

Jeszcze wtedy brakowalo paliwa, moment strzela ostro w gore. Auto nie bylo strojone-po prostu zostal wrzucony mbc i ustawiony na 1 bar(2 wykres), turbo bez mbc ladowalo dokladnie tyle samo(1 wykres). Po podlaniu paliwa jest jeszcze lepiej:) PS: A kto by sie martwil sprzeglem :wink: :roll: Przeciez jesli to ma jezdzic lepiej... czesto kosztem szybszego zuzycia pewnych elementow etc. Cos kosztem czegos. Jesli chcesz robic duze przebiegi- nie baw sie w tuning ;) Po zalozeniu mbc - nie poznalem auta :shock: :shock: :shock: Nawet ustawienie na 0,6 daje spora roznice - przynajmniej u mnie. A przy takim cisnieniu sprzeglo powinno spokojnie "wyrabiac".
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Lui pisze:
KFAS pisze:i po co to wszystko?

Mnie brakuje mocy cały czas nawt jak wskazówka opiera sie o zero ale z drugiej strony :D
Mam MBC z NOVITECA i jest ono bardzo duże a jednak non stop rozkrecone na max :D
podlej pan paliwo to zobaczysz :P

mnie sie dzisiaj odkrecil mbc bo nie dokrecilem sruby kontrujacej - nic auto nie jechalo :?

podleje paliwka GAZOWEGO:) bo tam mam mape z graficznym wykresem i poprostu powyżej jakiegoś tam czasu wtrysku poniose mnożnik dla wtrysków lpg i powinno sie polepszyć na dupo hamowni :)bo juz zapodałem nowe koła i 185/55/14 i zanikło brutalne wgniatanie w siedzenie :D
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Patrzac po wykresach to ja bez mbc , mam taki jak apac mial z mbc (oczywiscie inny silnik itd) :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

DeviL pisze:Patrzac po wykresach to ja bez mbc , mam taki jak apac mial z mbc (oczywiscie inny silnik itd) :wink:
Aktualnie wyglada to tak
Obrazek

Po zmianie na wieksze turbo powinno byc lepiej :P Jesli chodzi o mnie to wole miec mniejszy, lzejszy silnk, niz kawalek kloca-jezdzacego glownie na wprost :roll: :wink:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie :twisted: Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

DeviL pisze:No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie :twisted: Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu :wink:
Ciezki silnik + lekkie auto = kloc :wink: :P

Update - oczywiscie nie mowimy o zadnym centralu...
Ostatnio zmieniony wt kwie 24, 2007 7:41 pm przez apac, łącznie zmieniany 1 raz.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Sportowy zawias , hamulce ,i nie ma kloca :P , 80% momentu 3300-6500 (odcinka) , duze turbo daje sporo zabawy
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Lekki mocny silnik, lekka buda, sportowy zawias i mamy killera - nie tylko na prosta, ale i na zakrety ;)
Ale i tak podziwniam ludzi wkladajacych nieraz duzo wieksze silniki do malych samochodow. Jesli nie zapomni sie o reszcie (zawieszeniu, hamulcach) to cos takiego tez moze calkiem fajnie jezdzic i dawac duzo frajdy. Peace 8)
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

A ile wazy silnik w UT bez oraz z osprzetem ? W punto2 bywaly ciezkie 1.9jtd jak i 1.8hgt :wink:

PS: im wieksza masa w fwd na przodzie tym lepsze przyspieszenie :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

DeviL pisze:
PS: im wieksza masa w fwd na przodzie tym lepsze przyspieszenie :twisted:
i kosmiczna podsterownosc :shock: :roll: No chyba ze tylko 1/4 lub spod swiatel to sie zgodze.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

W zakretach na PL drogach i tak nie pokozaczy sie za bardzo , zreszta jak dokrecam amorka to trudno zeby woz znosilo :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

apac pisze:
DeviL pisze:No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie :twisted: Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu :wink:
Ciezki silnik + lekkie auto = kloc :wink: :P
ciezki silnik to jest powyzej 2l i 4 cylindrow heheheh :D

a tak btw co powiesz na alfe 75 3.0 v6?? ciezki silnik ale skrzynia biegow z tylu tarcze hamulcowe przy skrzyni ponoc dobrze wywazone autko
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Eagle pisze:
a tak btw co powiesz na alfe 75 3.0 v6?? ciezki silnik ale skrzynia biegow z tylu tarcze hamulcowe przy skrzyni ponoc dobrze wywazone autko
A co ma piernik do wiatraka??? :roll: Myslalem, ze rozmawiamy o uno/punto... Zrobil sie maly OT. Jesli tylko kierownik jest zadowolony i ogarnia fure - wczesniej sie nie zabijajac gdzies na zakrecie, to ok. Niech wklada co tylko sie zmiesci. EOT
Bylo UT, jest Bravo GT.
Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Quaki »

Lisiu dokladnie tak calosc opiera sie o kontaktrony oraz okragly magnes na lewarku zmiany biegow:)
Co do MBC to tutaj jest moje najnowsze "dziecko" czyli dwu stanowy MBC (duzal stage manual boost controller)
Obrazek Obrazek
wprawdzie nie jest jeszcze calkowicie dokonczony ale brakuje tylko przekaznika ktory bedzie dzisiaj
Jak to dziala
Otoz w srodku znajduja sie dwa MBC polaczone z elektrozaworkiem (jak na wczesniejszych zdjeciach z tym ze tutaj wykorzystalem inne zlacza i jest obudowa itp )
Srodkowy krociec to wyjscie czyli tam podlaczamy rurke od akuratora ten z boku to wejscie cisnienia
Oczywsicie docelowo bedzie stworzony eletroniczny boost controller z tym ze niestety bede zmuszony wyposazyc autko w map sensor (ale mozliwe ze uda sie dzieki temu stworzyc urzadzonko umozlwiwiajace pozbycie sie przeplywomierza i zastapeinie go wlasnie map sensorem)
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ