Strona 8 z 8

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pn cze 27, 2011 4:05 pm
autor: adrian055
czujnik raczej nie, ja obstawiam tak czy siak za nieszczelnoscia, nawet za przepustnica ew wydmuchana uszczelka miedzy glowica a kol ssacym, albo nieszczelnosc za przeplywka, bov sie zamyka??

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pn cze 27, 2011 9:45 pm
autor: omagi
adrian055 pisze:czujnik raczej nie, ja obstawiam tak czy siak za nieszczelnoscia, nawet za przepustnica ew wydmuchana uszczelka miedzy glowica a kol ssacym, albo nieszczelnosc za przeplywka, bov sie zamyka??
Bov się zamyka widać to na filmiku. Nieszczelności nie ma bo sprawdzałem. Uszczelkę wymieniałem jak kolektor wyciągałem i wsadzałem spawany.

Już nie aktualne bo zrobiłem tak jak polecali zrobić w punto 1.2 v8. Przeczyściłem przepustnice benzyną i przedmuchałem acetonem i jak na razie jest ok.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 10:54 am
autor: omagi
Mam zamiar zabrać się za ustawienie luzów zaworowych bo mam fabryczne i na dodatek pomieszane. Będę ustawiał 0.2 i 0.25.
Czy to prawda że płytki np. z inter carsu zaraz padną ? Zostają mi jedynie z aso fiata?
Dodam że to ostry wałek z rewaru.

Jeszcze pytanko bo nie jestem pewien co do sondy lambdy. Czy te tańsze są złe czy tylko ngk albo bosch ? np. taka
http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-mul ... 61890.html

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 11:39 am
autor: BladeRunner
omagi pisze:Jeszcze pytanko bo nie jestem pewien co do sondy lambdy. Czy te tańsze są złe czy tylko ngk albo bosch ? np. taka
http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-mul ... 61890.html
Co prawda nie miałem jeszcze problemów z Lambdą w PGT, ale w innych samochodach z Grupy Fiata dotychczas się mi nie kalkulowało: w końcu i tak kupowałem Boscha...

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 1:10 pm
autor: omagi
BladeRunner pisze:
omagi pisze:Jeszcze pytanko bo nie jestem pewien co do sondy lambdy. Czy te tańsze są złe czy tylko ngk albo bosch ? np. taka
http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-mul ... 61890.html
Co prawda nie miałem jeszcze problemów z Lambdą w PGT, ale w innych samochodach z Grupy Fiata dotychczas się mi nie kalkulowało: w końcu i tak kupowałem Boscha...
Ok a co z płytkami? Różnica cenowa pomiędzy inter carsem a aso jest spora? I wykorzystał bym jeszcze parę tych co mam.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 1:15 pm
autor: goofer007
W ASO ostatnio cenili 18zł za płytkę, w Intercarsie chyba 7-8zł

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 2:49 pm
autor: gajos3
Ja nie dalej jak miesiąc temu kupowałem w ASO płytki to byłio po 5,04 ori fiata, no chyba że w 1.4T są inne niż w 1.5, ale na 88% wg mnie są takie same. Nie wiem skąd ta różnica w cenie.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 3:07 pm
autor: goofer007
gajos3 pisze:Ja nie dalej jak miesiąc temu kupowałem w ASO płytki to byłio po 5,04 ori fiata, no chyba że w 1.4T są inne niż w 1.5, ale na 88% wg mnie są takie same. Nie wiem skąd ta różnica w cenie.
Są takie same, cena zabójczo niska :shock:

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: wt cze 28, 2011 5:48 pm
autor: gajos3
Kupowałem już do dwóch aut w ASO fakt faktem że najpierw do FIRE nowego i tam są jakieś zmienione płytki na nowy rodzaj że są cieńsze i 2 szt. były po 5zł z groszami a 1szt. 10zł kosztowała, ale do SOHCa jak brałem to dokładnie po 5,04zł i mowa oczywiście o oryginalnych płytkach, bo widziałem też i zamienniki z IC i to jednak odbiega trochę nawet wyglądem od ori.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pt lip 08, 2011 2:33 pm
autor: omagi
Pytanie czy sonda lambda może tylko źle wskazywać ? a nie całkowicie sie zjarac ? Czyli daje złe dane do kompa i go zalewa czy raczej nie ?

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pt lip 08, 2011 2:40 pm
autor: goofer007
Ale się uczepiłeś tej lambdy, powyżej jakiegoś tam obciążenia silnik i tak pracuje w open loop czyli lambdą się nie podpiera, a w u ciebie z tego co wiem zalewa go po całości, nawet na WOT.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pt lip 08, 2011 10:47 pm
autor: omagi
Znalazłem przyczynę strasznego zalewania. Dziś wymieniłem regulator ciśnienia paliwa z 1.8t i wszystko się unormowało. jak jadę spokojnie to pomarańczowa dioda od lambdy się nawet nie zapala a przy ostrym bucie nawet pod odcinke nie swieci sie czerwona tylko zielona z pomarańczową. A jak tylko leciutko dodaje gazu to swieci sie tak kolo polowy skali.

Ale przy okazji chciałem zrobić włącznik wentylatora i podczas sprawdzania pinow zrobiłem zwarcie na przekazniku, ale nie na wentylatorku tylko jakos inaczej i prawdopodobnie cos spalilem. wlacznik na dmuchawie dziala ale nie zalacza wentylatora. Sprawdziłem i nie ma przejscia z czerwonego kabelka od przekaznika na + dlatego nie zalacza go. bezpiecznik od wentylatora byl stopiony ale nie spalony. wymienilem go ale dalej nie ma napiecia. jest jeszcze jeden od nadmuchu. Jak wlacze nadmuch i wyjme bezpiecznik od nadmuchu to przestaje dzialac i to raczej jest normalne, ale co dziwne jak wyjme bezpiecznik od chlodnicy to tak samo staje nadmuch w środku samochodu. ???
Pytanie czy mogło coś się tam stopić razem albo kable przepalić? Jakoś wątpię żeby po takim zwarciu przepalilo gdzies kable?? cos sprawdzić?
Gdzie wchodzi kabelek do bezpieczników od przekaznika wentylatora ?

Hmm jak znalazłem przyczynę zalewania to teraz cos zjaralem xD no ale przyznaje się bez bicia jak byk moja wina =_=

Jeszcze pytanie czym się różnią regulatory cisnienia paliwa. Ja mam 0280160515 a i 1.8t jest 0280160557 i tak samo prawie wyglada oraz ma tak samo 3 bary? Jest jeszcze wiele takich samych a z innymi numerami.

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pn lip 11, 2011 2:40 pm
autor: omagi
Co to jest za ustrojstwo? Co ono robi ?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2039673.html

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

: pt wrz 02, 2011 9:54 pm
autor: omagi
Nie mogę dojść ładu i składu z tym badziewiem .... Zaczął s powrotem falować, Zmieniłem intercooler na ten z mastera, bo okazało się że jest dziurawy jak sito. Na początku było ok. powoli podkręcałem doładowanie bo było ustawione na min. Na wskaźniku dawka była poprawna, ale gdy podniosłem doładowanie do końca skali czerwonej coś się stało. Po tym zaczeły się cuda dziać. Teraz widać że jak boost narasta to za bardzo wzbogaca mieszankę paliwa to falowanie. Jak się rozgrzeje to zaczyna falować tak między 1800 - 2100 obr. po odlaczeniu silnika krokowego obroty spadają tak na 1500.

Dziś wyjołem kolektor dolotowy bo może wydmuchało uszczelkę hmm, od strony kolektora było ok, a od strony glowicy nie wiem bo wydechowego nie wykrecalem ale wydawalo sie ok. na wszelki wypadek posmarowałem cieniutka warstwą silikonu ale nic się nie zmieniło. Zauważyłem że jak zaciąga powietrze bokiem np: odkręcam silnik wolnych obrotów czy jakiegos wiekszego węża odłączam to zaczyna szczelac w kolektor ssacy .... hmm czym to może być spowodowane ?

Przed turbiną tak samo sprawdzałem czy nie ma nieszczelności i jest jak najbardziej ok...

??? POMOCY !!!