uciekanie wody

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

uciekanie wody

Post autor: mouk80 »

Ubywa mi szybko wody ze zbiorniczka. Pod autem sucho i raczej nie wyglada, zeby ktorys z przewodow byl dziurawy. Codziennie ostatnio musze dolewac.
Jakie moga byc tego powody?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Może to być uszczelka pod głowicą i wtedy zasysa płyn do cylindrów lub do oleju(jeśli nie przybywa Ci oleju, to raczej pierwsza oopcja).
Możliwe też że gdzieś płyn Ci wycieka i odrazu odparowywuje-podokręcaj na początek wszystkie opaski na wężach.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Byl podobny temat zalozony przeze mnie :P Mala nieszczelnosc vel nie dokrecona opaska na rurce , woda parowala , jakze dziwnie ludzie patrzyli jak w deszczu w korku mialem taka 5cm mgle nad maska :lol:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

A czy ten temat nie jest powiązany z przerywaniem ?? twojego sprzeta??
Pewnie masz uszczelke pod głowicą wywaloną !! i tu jest poczatek.....
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

o tym samym pomysalem moze na tyle duzo wody lyka w cylinder ktorys ze zaczyna przerywac
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

mechanik stwierdzil ze to jakas uszczelka przy kolektorze. Ponoc dlatego mi autko tak dymilo. Myslalem ze to olej, a to para wodna:)
Mialem tez ogromne przebicia na kablach do swiec. Beda wymienione kable, swiece, kopulka palec i chyba cewka ma byc przeniesiona w inne miejsce, zeby kable byly duzo krótsze. bo w tej chwili to mi praktycznie na cala szerokosc auta ida.
Pozapychane tez sa jakies takie cienkie wezyki i nie ma na nich odpowiedniego cisnienia.
Sprawdzana byla kompresja i wyszlo na kazdym cylindrze 6,5. To kiepsko czy jeszcze nie tak zle?
Ten Pan ma porsche 944 2.5 T, Mitshubishi 3000GT i honde crx, a jak sie przejechal Uniakiem, to stwierdzil, se nigdy w zyciu czyms tak szybkim nie jechal.
Zaczal dlubac w ksiazkach co to za silnik no i okazalo sie ze to jest ta najmocniejsza 118 konna wersja, a ze turbina laduje sporo ponad bara, to faktycznie jedzie jak szalone.
Cisnienie niestety bedzie obnizone :( Bardzo chetnie bym sobie takie zostawil, wiec chyba trzeba zakuć silnik za niedlugo. Gdzie szukac czesci do tego?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

uuu to komprecha slabiutka :?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

Lui pisze:uuu to komprecha slabiutka :?
a jaka jest norma dla 1.4 T ?
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

mouk80 pisze:
Lui pisze:uuu to komprecha slabiutka :?
a jaka jest norma dla 1.4 T ?
nie znam się na turbo ale one chyba mają coś około 7
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

UT na sprezanie 7,7
UT 1,4 Racing
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

komprecha powinna byc 10-11
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

Lui pisze:komprecha powinna byc 10-11
10-11 to nie jest w silnikach wolnossacych tylko?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nie
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

W wolnossacych jest 12.5-14 :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mylisz dwie rózne rzeczy.

Jezeli masz tak niską kompresję to silnik praktycznie do remontu. Wartość norlamna to 10-12. Dla silnika NA 12-14 Granica zurzycia dla turbo to coś około 6 własnie.

Spadek kompresji nie koniecznie musi być spowodowany złym stanem cylindrow i pierścieni. Moga być nieszczelne pierścienie. Należałoby zrobić próbe olejową. Poszukaj w szukajce na naszym forum a wszystko to było już pisane.

Stopień speżania to coś innego. W turbo to około 8:1 i tego nie da się zmierzyć. Jest to warotość wyliczana. W silnikach NA jest powyżej 10:1 ale to już zalezy od silnika, producenta itd
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ