Rozrząd 1.4t

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Rozrząd 1.4t

Post autor: David_KRK »

Zabrałem się za rozbieranie silnika 1.4t w celach remontowych. Przed zdjęciem paska rozrządu chciałem zobaczyć jak to jest poustawiane i się trochę zdziwiłem. Jak ustawię wał korbowy na znakach - znak na kole się pokrywa z takim 'ostrzem' i w okienku obudowy sprzęgła jest nawiercony otworek przy znaku '0' (czyli zakładam że mam tłok pierwszego cylindra w GMP) to kółko wałka rozrządu jest zupełnie w lesie :?
A dokładnie to jest tak, że ten kołeczek na obudowie rozrządu pokrywa się z czerwonym zaznaczeniem na kółku - ale to raczej wygląda na jakąś samoróbkę, a nie fabryczne zaznaczenia, za to ząbek z nacięcięm jest daaaleko z przodu. Nie jest to nawet 180 stopni, żeby podejrzewać że trzeba jeszcze jeden obrót wału zrobić...
Poradźcie coś, jak to powinno wyglądać, no i przede wszystkim jak to później składać do kupy.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

w najgorszym wypadku robisz tak:
1 wykręcasz pierwszą świece lub 4
2. ustawiasz gmp za pomoca np wkrętaka
3 odkręcasz pokrywe do wałka i patrzysz na krzywki pierwsze dwie w górze a ostatnie w dole tak aby kręcenie kołem powodowało zamykanie jednej i otwieranie drugiej (po środku) lub odwrotnie zależy od silnika gdzie jest 1szy cyl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

ziuzio pisze:A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
a czytałeś co napisałem czy e tam :roll:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

hz10 pisze:a czytałeś co napisałem czy e tam :roll:
Nie czytam ze zrozumieniem :lol:
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

ziuzio pisze:A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
Chciałem na taki plastikowy kołeczek w obudowie rozrządu, ale to nie bardzo wychodziło... Jeżeli na ten kołeczek ustawię nie wcięcie, tylko czerwony znaczek zrobiony przez kogoś na kółku to jest OK,pewnie poprzednik miał podobny problem i sobie zaznaczył położenia po swojemu, tyle że w kolejnym obrocie wału.

Sytuacja wygląda tak:
Ustawione GMP 1 cylindra wg znaku na kole pasowym, sprawdzone śrubokrętem. Wałek rozrządu na 1 cylindrze ustawił się tak :
Obrazek
Jeżeli to jest OK, to problem jest tak śmieszny,że aż wstyd się przyznać :oops:
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

jest oki :lol: pierwszy cylinder w tym ustawieniu to ten od skrzyni :wink:
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

A to mnie zakoczyłeś teraz, bo wszystko jest ustawione na znakach fabrycznych, a wydaje mi się że cylindry standardowo numeruje się od strony rozrządu :shock:

Jeżeli przy składaniu obrócę wałek rozrządu o 180 stopni, to wystarczy tylko do tego doregulować wałek pośredni i aparat zapłonowy żeby wszystko było tak jak powinno? Czyli pierwszy cylinder przy rozrządzie i numery przewodów wysokiego napięcia na rozdzielaczu zgodne z numeracją cylindrów na głowicy?
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

rózni producenci różnie przyjmuja początek silnika :wink: dlatego tym akurat bym sie nie przejmował 8)
ODPOWIEDZ