Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...

Post autor: Sil »

1. Jakie i gdzie najtaniej kupić można łożyska kół do Punto GT 1.4T?
Jaki mają rozmiar, idzie podpasować coś z technicznych łożysk?

2. Jakie jest nominalne doładowanie w PGT?
W egzepmlarzu, ktory widzialem trzma gdzies 0,7 i nie podchodzi wyżej... Może być przyczyną zagięta rura do IC?

3. Jak duże są różnice w koszcie eksploatacji PGT a któregoś "zwykłago" Punto?


Pytam, bo może na dniach stanę się posiadaczem wyżej wzmiankowanego... :) :twisted:
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...

Post autor: chemmist »

Sil pisze:1. Jakie i gdzie najtaniej kupić można łożyska kół do Punto GT 1.4T?
Jaki mają rozmiar, idzie podpasować coś z technicznych łożysk?

2. Jakie jest nominalne doładowanie w PGT?
W egzepmlarzu, ktory widzialem trzma gdzies 0,7 i nie podchodzi wyżej... Może być przyczyną zagięta rura do IC?


3. Jak duże są różnice w koszcie eksploatacji PGT a któregoś "zwykłago" Punto?


Pytam, bo może na dniach stanę się posiadaczem wyżej wzmiankowanego... :) :twisted:

ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.

ad 3. są sporo wyższe i patrząc po moim egzemplarzu moze zepsuć sie właściwie wszystko :) nie wiem co by cie ineteresowało, spalanie min 10-11l.,
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...

Post autor: rosssssa »

chemmist pisze:ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.
Niewiem dlaczego tak podajesz

Przcież łąduje 1,0 a w piku 1,5 bara :wink:

Przecież połowa skali to 1,0 bara :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...

Post autor: chemmist »

rosssssa pisze:
chemmist pisze:ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.
Niewiem dlaczego tak podajesz

Przcież łąduje 1,0 a w piku 1,5 bara :wink:

Przecież połowa skali to 1,0 bara :wink:
e tam ubzdurałeś sobie, na zachodnich stronach różnie podają od 0,7 do 0,8 a overboost 1,2-1,3
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar :roll: (teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:... wiecej moczy...)
może moczu :lol:

Tak pokazuje wskańik i tego się trzymam :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

DeviL pisze:Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar :roll: (teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
Heh... teretycznie jest pieknym okresleniem...
Nawet jesli jest taki overboost to szczerze wątpię w możliwośći jego wykorzystania przez układ zasilnia silnika w paliwo :)
Coś mi się obiło, że PGT traci trochę mocy z niedołężności układu dolotowego i wtryskowego już w serii, ale może mi się tylko obiło :)

A jak z tymi łożyskami? Od jakich innych aut podchodzą, żebym wiedział, jak allegro przeszukać....
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Co do łożysk możesz zrobić tak:
w katalogu intercars znajdujesz numer łożyska przez nich oferowanego, firmy np. skf (znalazłem np. VKBA 1440 dla punto gt, ale jest kilka wersji w zależności od rocznika) i jak już masz to, to szukasz albo tego tanio u reselerów skf albo odpowiednika. I masz łożysko "techniczne" o które pytasz
UT 1.3 T 88'
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Sil pisze:
DeviL pisze:Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar :roll: (teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
Heh... teretycznie jest pieknym okresleniem...
Nawet jesli jest taki overboost to szczerze wątpię w możliwośći jego wykorzystania przez układ zasilnia silnika w paliwo :)
Coś mi się obiło, że PGT traci trochę mocy z niedołężności układu dolotowego i wtryskowego już w serii, ale może mi się tylko obiło :)

A jak z tymi łożyskami? Od jakich innych aut podchodzą, żebym wiedział, jak allegro przeszukać....
Taki overboost jest zapisany w programie i daje efekty przez chwile krotka. Nie ma wiekszego sensu na dluzej, bo seryjny IC i tak jest do kitu i po wzroscie cisnienia szybko temp w dolocie rosnie, zaplon sie opoznia i nie jedzie wcale lepiej niz na nizszym cisnieniu.
ODPOWIEDZ