Czy da rade coś z tego wywniokować??

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Czy da rade coś z tego wywniokować??

Post autor: rosssssa »

ZApodam kilka fotek i powiedzcie mi wszystko co wpadło wam w oko.
Ja się nieznam na tym co się dzieje jak jest czno itp. :lol:

Obrazek

Obrazek

gar 4
Obrazek

gar3
Obrazek

gar2
Obrazek

gar1
Obrazek
Obrazek
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

sadzac po bialym zaworze ,za uboga mieszanka byla :roll: ale nic innego mi w oko nie wpadlo ,(slaby jestem w rebusach) :)
Obrazek
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

byc moze zawor wydechowy jest nie szczelny i wtedy mocno sie grzeje i tez jest bialawy
Punto GT 2.0 8VT
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Czy te kropki na tłokach są seryjne(w sumie dosyć podobne na wszystkich cylindrach:))?
Poza tym, czarne sadze sugerują za bogatą mieszankę(podobnie jak obmyte mieszanką okolice zaworu ssącego), zaś biało opalony zawór wydechowy świadczy o dość wysokiej temperaturze spalin; łącząc te dwa spostrzeżenia można wysnuć teorię, że masz troszkę za późny zapłon - mieszanka jest prawdopodobnie ok, ale nie spala się wtedy kiedy trzeba=za późno i stąd tak wygrzany zawór wydechowy:).
Spróbuj przyspieszyć zapłon(kroki najlepiej po jednym stopniu), przy okazji prawdopodobnie silnik stanie się trochę żwawszy na dole, góra zapewne trochę też się zmieni zapewne na lepsze:).
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

A wiec tak hehe widze ze przechodzisz to samo co ja. Co do dolu(czyt. blok) to ciezko ze zdjec wywnioskowac ale najprostrsza proba jest sprawdzenie czy tloki niemaja luzow. Jesli chodzi o glowice to na drugin zdjeciu przy lewym zaworze chyba jest male pekniecie w dol oraz na czwartym to samo tyle ze przy prawym zaworze. Z tego co sie dowiadywalem mikropekniecia glowicy w UT oraz PGT to normalka przy intensywnej eksploatacji :twisted: czesto zdarzaja sie miedzy zaworami ale widze ze u Ciebie jest ok. I w glowicy sa wrzery miedzy kanalami wodnymi co swiadczy ze w ukladzie albo byla kiedys woda lub kiepski plyn. Dla porownania wrzuce zdjecia swoje.
UT 1,4 Racing
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A co tu porównywać jak woje jest po obróbce a moje dopiero przed :twisted:

Co do reszty to z załonem nigdy nic nie kombinowałem, ale bardzo prawdopodobne że było z nim coś nie tak.
Ale teraz kręcić nie będę. dopiero na wiosne chociaż wtedy to będzie full profi mada faka program, założone EGT itd.

Dzieki za wskazówki, jakby ktoś coś jeszcze ciekawego zauważył prosze pisać :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Przykręcić turbine do flanszy??

Post autor: rosssssa »

Nie będę zakładał nowego tematu.

Mam taki mały problem.
Nie wiem jak rozwiązać sprawę z przykręceniem turbiny do flanszy :(

Nie wiem czy skręcać to na śrubke i nakrętke??
Czy może nagwintować otwory we flanszy i użyć szpilek??

No i przede wszystkim z jakiego materiału?? Czy kwas będzie dobry do tego??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

kup sobie szpilki i nakrętki do kolektora od malucha, przełóż szpilki i skręć z obu stron nakrętkami, takie rozwiązanie ma pewną zaletę, jak ukręcisz szpilki to nie będziesz się trudził z wyciąganiem ich z kolektora czy trubo
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No dobra czyli śrubki z kwasu odpadają??

A da rade dorobić takie szpilki u tokarza??
I czy to muszą być jakieś specjalne ??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

te są niby jakieś specjalne i się napewno sprawdzają, (np kuzyn ma takie wkręcone w gorącą muszlę od turbo gdzie przykręca się DP, ja miałem w kolektorze n/a) z czego są wykonane to nie wiem, ale są droższe ze 4 razy od szpilek czy śrub 8.8 o podobnych wymiarach tzn ze 2zł kosztują :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Eagle pisze:byc moze zawor wydechowy jest nie szczelny i wtedy mocno sie grzeje i tez jest bialawy
Wygrał pan worek piachu i łopatke :lol:

3 zawory wydechowe lekko puszczały.

A poza tym prowadnice do wymiany :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

McBanan pisze:. Jesli chodzi o glowice to na drugin zdjeciu przy lewym zaworze chyba jest male pekniecie w dol oraz na czwartym to samo tyle ze przy prawym zaworze. Z tego co sie dowiadywalem mikropekniecia glowicy w UT oraz PGT to normalka przy intensywnej eksploatacji :twisted: czesto zdarzaja sie miedzy zaworami ale widze ze u Ciebie jest ok.
Miałeś racje :(

No dobra po zrobieniu głoicy okazało się zę są dwa mikropęknięcia.

Czy jest to bardzo grożne?? :roll:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No moga sie zamienic w makro pekniecia :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:No moga sie zamienic w makro pekniecia :twisted:
To kiedy z mikro robią się makro ???

Chodzi o rozmiar?? szczecinek :lol:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ