Korby 1.3T a 1.4T

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Korby 1.3T a 1.4T

Post autor: Lui »

czy korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?

wg. pewnego źródła korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min

Obrazek

te mocne to te z lewej :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ogolnie im mniejszy skok tloka tym wiecej mozna krecic . Najlepiej miec stosunek srednica/skok 1.2 , wtedy spokojnie mozna krecic do jakis 8-8,5tys obr , powyzej trzeba juz kombinowac.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4 :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lui pisze:najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4 :)
Tylko w teori :wink: Sadze ze korby z 1.1 by szybko sie ukrecily , w turbo srednio wytrzymalosc jest 60% wieksza niz w wolnossaku o tej samej pojemnosci
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

a co szkodzi dać korby z turbo :)

trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup :)

no i mowie o silniku wolnossącym :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lui pisze:a co szkodzi dać korby z turbo :)

trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup :)

no i mowie o silniku wolnossącym :)
80.50mm × 67.40mm 1.19 uno 1.4 turbo
80.50mm × 63.90mm 1.26 uno 1.3 turbo

mysle ,ze seryjnie juz uno turbo ma elegancki stosunek srednica/skok , zreszta tak samo punto gt i niektore lancie. Mysle ,ze wywazenie walu itd co tam sie robi spokojnie pozwoli na krecenie wysoko. W guy croft ksiazce np silnik 1.6 turbo lanci mozna krecic seryjnie do 8tys obr na gazniku i 7,8tys obr przy wtrysku.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

wzcie pod uwage ze pierwsze korby w ut 1.3 pochodza w lini prostej z wolnego ssaka :P
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Korby 1.3T a 1.4T

Post autor: ziuzio »

Lui pisze:czy korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?

wg. pewnego źródła korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min

Obrazek

te mocne to te z lewej :)

Są zamienne, ta sama długość, te same średnice sworznia i czopa:); ale materiał inny jak wiadomo.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hmm, a waga ? no i rzeczywiście te z 1.3 są mocniejsze bo widziałem tylko narazie jedną opinię ze te z 1.3....

ja mam ponoć te mocniejsze :P :

Obrazek
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Wagowo, gabarytowo, wytrzymałościowo lepiej dla 1.3T; wszystko zwiazane z materiałem z którego je zrobiono:).
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

w 1301 skok 63.9, a w 1372 skok 67.4 różnica 3.5mm i korba ta sama
nie wiecie czy inny silnik fiata kozysta z tych korb?
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

silnik z zastavy 1,1 albo od 128 1,3 kreci się bardzo wysoko ale tłoki się rozklejają ... na 1,3 brakowało mi skali na obrotku
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Dla 1.3t
(FIAT) - MS UNO R/89 1.1-1370-1.5 (1989-1995) (FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
Dla 1.4t
(FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - NW PUNTO GT (1993-1997) (FIAT) - 1A PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999) (FIAT) - XP ELBA CSL (1991-1996) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (FIAT) - NY TEMPRA MAQ.93 1370-1580 ('93-'96) (LANCIA) - TB DELTA R.86 BZ/DS (1986-1992) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994) (FIAT) - 2M FIORINO (1991-1993) (FIAT) - PL SCUDO (1995-2004)


wg epera
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

devil jak zwykle kopiujesz jakisz magazyn prasowy którejś hurtowni

dlaczego piszesz ze dla 1.4t taki a dla 1.3 t taki jak wczesniej bylo powiedziane ze to te same korby jesli chodzi o wymiary

Może sie nie jasno wyraziłem ja nie pytałem o crosy w starych sohc bo te juz były podane chodzi mi jednak o silniki 1.3 1.4 dohc 8v lub 1.2,1.4,1.6 16V
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No ale wg epera korby sa inne a przynajmniej numer seryjny , chociaz wiem ze to nie jest wyznacznikiem :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ