Silniki dwa...
Silniki dwa...
Panowie, czym konkretnie rózni sie 1.4T z Punto od 1.4T z Uno?
Czy np: downpipe jest taki sam?
Intereswuje mnie kilka "gadzetów" lepszy zawór ciśnienia paliwa, Blow off ale taki co nie robi pssss(jesli jest taka opcja)
Ile kosztuje i gdzie mozna zdobyc sam silnik 1.4T od Punto?
Czy np: downpipe jest taki sam?
Intereswuje mnie kilka "gadzetów" lepszy zawór ciśnienia paliwa, Blow off ale taki co nie robi pssss(jesli jest taka opcja)
Ile kosztuje i gdzie mozna zdobyc sam silnik 1.4T od Punto?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym
.To na pewno,a ztego co jeszcze kumpel wie to Punciaku nie ma już przepływki klapkowej,w związku z tym jest inne ECU od wtrysku(zapłonu też?). Z tego wszystkiego wzięło się 136 km w serii
.
Poza tym obudowa skrzyni biegow jest inna(przełożenia takie same co UT 1.4).


Poza tym obudowa skrzyni biegow jest inna(przełożenia takie same co UT 1.4).
- jugo500
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 304
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
godzine dzisiaj latałem po giełdzie ,niemają nic do punto gt jedyne klamoty jakie znalazłem są na www.ebay.co.uk -- ceny ?? kosmiczne :zastanawia mnie jeszcze czy nieda się kupić tego samego kompa od innego auta i wgrać program od punto taki ,,remap,, zrobić 

-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Turbina jest podobna ale nie ta sama (IHI VL7), inny jest takze dolot, glowica (w samym tylko GT stosowano dwie rozne wersje), walek rozrzadu i cale sterowanie (elektronika). Wspolne sa tloki, zawory i ich sprezyny, uszczelka pod glowica i takie tam... Glowiczka, korbowody i czesc innych detali pasuja od Uno, Tipo, Tempry, Delty, Dedry itd... ale np. pokrywa rozrzadu jest inna i jedyna w swoim rodzajuziuzio pisze:Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym.

Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
- jugo500
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 304
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
panowie czy wał z tego(http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52912055) silnika podejdzie do 1,3 T ?? oczywiście razem z tłokami 1,4 T bo tak sie zastanawiam jak tu skubnąć najwięcej mocy z mojego 1,3
jeszcze małe pytanko do zuzio ,jaki masz silnik 1,3 czy 1,4 ??

jeszcze małe pytanko do zuzio ,jaki masz silnik 1,3 czy 1,4 ??
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Z tego co wiem to wał od 1,4 ie jest taki sam jak wał w 1,4T . Jeżeli założysz tłoki od 1,4T to powinno wszystko pasować. Oczywiście nie można zapomnieć o korbowodach.
A czy nie lepiej by było założyć tylko tłoki od 1,4T , które to są niższe(trzema sprawdzić dokładnie w katalogu ale z tego co pamiętam to tak) do wały od 1,3 T co spowoduje odprężenie silnika i wtedy dmuchać mu ponad 1 bar albo i jeszcze więcej??
A czy nie lepiej by było założyć tylko tłoki od 1,4T , które to są niższe(trzema sprawdzić dokładnie w katalogu ale z tego co pamiętam to tak) do wały od 1,3 T co spowoduje odprężenie silnika i wtedy dmuchać mu ponad 1 bar albo i jeszcze więcej??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Niestety kolektor z 1.3T jest inny niż w 1.4T(zarówno UT jak i GT).
Wał od 1.4 N/A pasuje(podobnie jak od 1.6 SOHC), ale tylko z wersji do 1993(te polskie Uniaki miały inny wał, albo jakiś cymbał chciał mi sprzedać lewiznę
).
Ja mam silnik 1.4T "z fabryki".
Natomiast u kumla robiliśmy przy okazji remontu kapitalnego z 1.3 na 1.4 i wyszło; tylko 'spryciarze' myśleli że obejdzie się bez odprężenia(1.4 ma 'podebrane' komory spalania w głowicy), i nawet fajnie sprzęt zasuwał(świetny dół, zero laga na większej turbinie, po prostu super), dopóki nie popękały półki między pierścieniami(po 3 miesiącach ostrego kokszenia)-AFR był na poziomie 13.5, spalania stukowego nie było słychać, ale najwyraźniej EGT było za wysokie
. Teraz u kumpla głowica 'wydudrana', AFR taki jak wcześniej+ 5. wtryskiwacz powyżej 0.7bar i jak na razie jest w porządku 
Edit: Zibi był szybszy, pewnie większe ma doładowanie
.
Niestety wrzucenie tłoków z 1.4T do wału z 1.3T za bardzo by odrprężyło silnik(8:1 to i tak dosyć luźno, większość aut przy tak niskim doładowaniu ma z reguły 9:1), tłok z 1.4T jest niższy o 1.75mm+krótszy skok wału o 3.5mm(to na pół, bo wykorbienie wału w jedną stronę) daje nam walec o średnicy 80.5mm i wysokości 3.5mm czyli pojemności ok. 17.8ccm, a o przy pojemności 1 garka 325.2ccm daje nam stopień sprężania 6:1 co mogłoby być trochę za mało aby sprawnie ruszyć z miejsca
(chyba że z podtrzymaniem turbo i dmuchać jakieś 1.8 bar
)
edit2=literówki:)
Wał od 1.4 N/A pasuje(podobnie jak od 1.6 SOHC), ale tylko z wersji do 1993(te polskie Uniaki miały inny wał, albo jakiś cymbał chciał mi sprzedać lewiznę

Ja mam silnik 1.4T "z fabryki".
Natomiast u kumla robiliśmy przy okazji remontu kapitalnego z 1.3 na 1.4 i wyszło; tylko 'spryciarze' myśleli że obejdzie się bez odprężenia(1.4 ma 'podebrane' komory spalania w głowicy), i nawet fajnie sprzęt zasuwał(świetny dół, zero laga na większej turbinie, po prostu super), dopóki nie popękały półki między pierścieniami(po 3 miesiącach ostrego kokszenia)-AFR był na poziomie 13.5, spalania stukowego nie było słychać, ale najwyraźniej EGT było za wysokie


Edit: Zibi był szybszy, pewnie większe ma doładowanie

Niestety wrzucenie tłoków z 1.4T do wału z 1.3T za bardzo by odrprężyło silnik(8:1 to i tak dosyć luźno, większość aut przy tak niskim doładowaniu ma z reguły 9:1), tłok z 1.4T jest niższy o 1.75mm+krótszy skok wału o 3.5mm(to na pół, bo wykorbienie wału w jedną stronę) daje nam walec o średnicy 80.5mm i wysokości 3.5mm czyli pojemności ok. 17.8ccm, a o przy pojemności 1 garka 325.2ccm daje nam stopień sprężania 6:1 co mogłoby być trochę za mało aby sprawnie ruszyć z miejsca


edit2=literówki:)
Ostatnio zmieniony sob cze 04, 2005 8:13 pm przez ziuzio, łącznie zmieniany 2 razy.