MBC (mam nadzieje, że już ostatni raz ;))

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

MBC (mam nadzieje, że już ostatni raz ;))

Post autor: rosssssa »

Wiem że temat włakowany, ale ...


... prosze o cierpliwość :lol:

I wysłuchanie moich problemów.

Część wie, część nie, że mam problemy z doładowaniem.
A mianowićie sprawa wygląda tak.
Pik 1,2-1,3 bara
póżniej norma około 1bara
a powyżej 5 RPM doładowanie zaczyna spadać i ustala się na 0,7 bara.

Chcę to wyrównać.
I zrobić to właśnie MBC.
Czy to dobry pomysł????
Czy da to jakiś skutek????

I pytanie podstawowe jakie i skąd MBC do tego wybrać??
Czy z tej strony czy skąd ???

Wiem że część z was już tam zamawiał, więc na opinie też czekam.

Z góy dziękuje za wyrozumiałość i grad odpowiedzi :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Od razu uprzedzam, że się nie znam, ale mi to wygląda na kończące się powyżej 5kobr/min możłiwości turbiny. Po prostu już nie nadąża, ale nie wiem jakie ta Twoja turbina ma możliwości.

MBC powinno dać Ci informacje na ten temat, bo nie popuści. Co do samego MBC to proponuję zmontować samodzielnie. Mój kosztował ~17zł + sprężyna+ kulka (walały sie po warsztacie), a działa Perfekt ;).
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jezeli dobrze pamiętam, to Gt powinno mieć tak jak opisałeś ale wartośi o 0,2 b wieksze wiec prawdopodobnie masz źle ustawiony WG po regeneracji. MBC powinno dać rade to poprawić choć moze się okaza ze nie bedziesz miał już OB tylko cały czas bedzie powiedzmy 1 bar.
OB tak na logikę wynika z opóźnienia działania MAP-sensora, kompotera który weryfikuje ten sygnał i elektrozaworu strującego.

Drugim sposobem jest przeprogramowanie kompa pod ten WG ale nie wiem czy wykonalne u nas.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Re: MBC (mam nadzieje, że już ostatni raz ;))

Post autor: colin »

rosssssa pisze:Wiem że temat włakowany, ale ...


... prosze o cierpliwość :lol:

I wysłuchanie moich problemów.

Część wie, część nie, że mam problemy z doładowaniem.
A mianowićie sprawa wygląda tak.
Pik 1,2-1,3 bara
póżniej norma około 1bara
a powyżej 5 RPM doładowanie zaczyna spadać i ustala się na 0,7 bara.

Chcę to wyrównać.
I zrobić to właśnie MBC.
Czy to dobry pomysł????
Czy da to jakiś skutek????

I pytanie podstawowe jakie i skąd MBC do tego wybrać??
Czy z tej strony czy skąd ???

Wiem że część z was już tam zamawiał, więc na opinie też czekam.

Z góy dziękuje za wyrozumiałość i grad odpowiedzi :wink:
Jak dla mnie to jest normalne zachowanie!
Overboosty w programie sa w okolice 1.4-1.5 (ponizej 3tys obr)bar nawet wiec ja bym sie niczym nie martwil. POwyzej 5-5,2tys jest juz cisnienie rzedu niecalego 0,7bar. Sam zaworek niestety nie pomoze w niczym dopuki nie odepniesz elektronicznego sterowania doladowaniem (zaworka). Jak tak zrobisz, to pozbedizesz sie overboostow, ale bedziesz mogl np stale 0,9bar ustawic.
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Teraz sobie uświadomiłem, że masz elektroniczne sterowanie ciśnieniem. Jak mu wsadzisz MBC ustawiony na sztywno to komp może wywalać błędy, bo mu się to nie będzie mieściło w tranzystorach ;).
UT 1.3 T 88'
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No właśnie tu jest tyle elektryki że tragedia.

I czy po wyżuceniu tego czegoś nie będziewywalało błędu????

I czemu ma byc błąd jak podepne MBC do tego co jest????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

rosssssa pisze:No właśnie tu jest tyle elektryki że tragedia.

I czy po wyżuceniu tego czegoś nie będziewywalało błędu????

I czemu ma byc błąd jak podepne MBC do tego co jest????
Bledu nie powinno byc, ale mozliwe ze pojawi sie w overbooscie np 1.7 (albo wiecej jak przyszalejesz)bar, a potem wroci spowrotem na serie.

Jak chcesz sie bawic w mbc to musisz odpiac seryjny elektrozawor zeby komputer nie mogl podnosic cisnienia.
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Ale mi taki pik nie przeszkadza :D

A teraz gdzie to kupić i jaki wybrać??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No i jakie kto ma i co poleca.

A może nikt jeszcze sobie tego nie zamontował :cry:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Kolega ma properfektu ,ale poki co zmienia bude , wiec nie testowalismy jeszcze :twisted: Ja tez bylem kiedys napalony na MBC , ale odkad poczytalem dokladniej i pogadalem z paroma osobami , ktore ten syf wyrzucily zmienilem zdanie. Powiem tak , skoro moment obrotowy narasta odpowiednio to chyba nie bez powodu . Dajac MBC nagle dostaniesz strzal Nm co szybko skasuje sprzeglo i byc moze cos jeszcze. Moze tez sie tak zdarzyc ze MBC walnie wiecej niz potrzeba , efekty beda wiadome , cos poplynie wydechem :twisted: Wg mnie lepiej dostroic woz wg preferencji niz kombinowac , magnetyzery,strumienice i inne tegeski tez sa tanie , ale jaki to ma sens .

PS: skoro cisnienie spada powyzej 5k tzn ,ze sprezarka traci swa sprawnosc i juz nie spreza = zmienic sprezarke na wieksza :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:PS: skoro cisnienie spada powyzej 5k tzn ,ze sprezarka traci swa sprawnosc i juz nie spreza = zmienic sprezarke na wieksza :wink:
Przecież to seryjna sprężarka więc powinna dawać rade :evil:
U Chemmista daje, a umnie chyba jest cosik nie tak z elektryką :evil:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

rosssssa pisze:
DeviL pisze:PS: skoro cisnienie spada powyzej 5k tzn ,ze sprezarka traci swa sprawnosc i juz nie spreza = zmienic sprezarke na wieksza :wink:
Przecież to seryjna sprężarka więc powinna dawać rade :evil:
U Chemmista daje, a umnie chyba jest cosik nie tak z elektryką :evil:
Moze macie inne walki rozrzadu ,inne doloty,wydechy, inaczej wystrojone ecu itd ? :wink: No wlasnie masz seryjna sprezarke ... Daj T25 :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:Moze macie inne walki rozrzadu ,inne doloty,wydechy, inaczej wystrojone ecu itd ? :wink:
No własnie ja mam jakieś cuda z wydechem porobione od nasępnego tygodnia biore się za to może się poprawi :roll:

DeviL pisze:No wlasnie masz seryjna sprezarke ... Daj T25 :twisted:
A jak wtedy ze sterowaniem sprężarką.
Bo to że to jest plug&play to już wiem

Ale te plany chyba zostawie na za rok jak cały wydech będzie 2,5 lub 3" :twisted:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

rosssssa pisze:
DeviL pisze:Moze macie inne walki rozrzadu ,inne doloty,wydechy, inaczej wystrojone ecu itd ? :wink:
No własnie ja mam jakieś cuda z wydechem porobione od nasępnego tygodnia biore się za to może się poprawi :roll:

DeviL pisze:No wlasnie masz seryjna sprezarke ... Daj T25 :twisted:
A jak wtedy ze sterowaniem sprężarką.
Bo to że to jest plug&play to już wiem

Ale te plany chyba zostawie na za rok jak cały wydech będzie 2,5 lub 3" :twisted:
Hmm po co taki duzy wydech ? Ja mam 56mm w wiekszym silniku i wg maximum boost styka taka srednica do ~240-250km , no chyba ze przy czesci goracej turbiny masz taki zakrecik pod ten wiekszy wymiar , inaczej nie ma sensu robic DP i ukladu wiekszego niz srednica w/w zakrecika :twisted:
A co ma byc ze sterowaniem ? Masz teraz jaksi elektrozaworek do overboosta? Walniesz sobie stale doladowanie na T25 i bedzie dobrze do konca trzymac , mam nadzieje :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ