Niskie ciśnienie oleju
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Niskie ciśnienie oleju
Hej
Mam niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach a szczególnie przy mocno rozgrzanym oleju. Wymieniłem wczoraj pompe oleju z 1,3T na 1,4N/A ale nic nie zmieniło. Dziś jeszcze bede mierzył cisnienie przy pomocy wskaźnika mechanicznego.
Co odpowiada za ciśnienie oleju??
Czy uszkodzone natryski na denko tłoka moga powodować zbyt duzy spadek cisnienia oleju ?
Silnik po remoncie ma przejechane około 20 kkm
Robiony był szlif wału itd.
Na poczatku ciśnienie oleju było tak jak powinno być ale to było po odpaleniu silnika po remoncie. Nawet na rozgrzanym pokazywał około 2 barów. Niestety w czasie pierwszej jazdy okazało się ze nie dokręcony był przewód od chłodnicy oleju i sporo oleju wyleciało.
Czy mogło to mieć wpływ na dotarcie się panewek i teraz jest niskie ciśnienie oleju ?
Czy wymiana panewek na nowe pomoze oczywiście jezeli nie ma zbyt nierównej powierzchni czopów ?
Mam niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach a szczególnie przy mocno rozgrzanym oleju. Wymieniłem wczoraj pompe oleju z 1,3T na 1,4N/A ale nic nie zmieniło. Dziś jeszcze bede mierzył cisnienie przy pomocy wskaźnika mechanicznego.
Co odpowiada za ciśnienie oleju??
Czy uszkodzone natryski na denko tłoka moga powodować zbyt duzy spadek cisnienia oleju ?
Silnik po remoncie ma przejechane około 20 kkm
Robiony był szlif wału itd.
Na poczatku ciśnienie oleju było tak jak powinno być ale to było po odpaleniu silnika po remoncie. Nawet na rozgrzanym pokazywał około 2 barów. Niestety w czasie pierwszej jazdy okazało się ze nie dokręcony był przewód od chłodnicy oleju i sporo oleju wyleciało.
Czy mogło to mieć wpływ na dotarcie się panewek i teraz jest niskie ciśnienie oleju ?
Czy wymiana panewek na nowe pomoze oczywiście jezeli nie ma zbyt nierównej powierzchni czopów ?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Wg. moich obserwacji takie ciśnienie, dopóki nie mruga kontrolka oleju oczywiscie, jest w porządku.
Za ciśnienie oleju odpowiadają wszystkie łożyska ślizgowe, czyli panewki główne i korbowe, panewki wałka pośredniego, głowiczka wałka rozrządu, smarownie turbiny. Natryski z bloku raczej się nie uszkadzają, łatwo je sprawdzić po podaniu cśnienia z kompresora(ale to jak silnik jeszcze rozebrany, teraz to już ciężko to zweryfikować:( ).
Cięknący wąż chłodnicy oleju raczej nie miał wpływu na nieprawidłowe dotarcie o ile tylko ciśnienie było w normie, a także nie było pałowania na dobry początek:).
Jeżeli panewki są dobre to ich wymiana raczej nie pomoże(co prawda może będzie lepiej o 0.5 bara lepiej, ale tylko przez kilka pierwszych km); a co gorsze, bez silnika na wierzchu ciężko jest złożyć jego dół równie czysto i precyzyjnie w porównaniu gdy ten silnik leży sobie na stole i wszystko jest czyściutkie i wypucowane. A każdy włosek ze szmatki czy pyłek z okolic sprzęgłowych pogorszy gładź czopa i panewki:|.
Póki lato możesz zalać jakiś 20W60 i zobaczyć co będzie:), ale i tak myślę że nie ma co szukać miodu, gdy miodzio jest w silniku i wszystko gra(a nie stuka:)).
Za ciśnienie oleju odpowiadają wszystkie łożyska ślizgowe, czyli panewki główne i korbowe, panewki wałka pośredniego, głowiczka wałka rozrządu, smarownie turbiny. Natryski z bloku raczej się nie uszkadzają, łatwo je sprawdzić po podaniu cśnienia z kompresora(ale to jak silnik jeszcze rozebrany, teraz to już ciężko to zweryfikować:( ).
Cięknący wąż chłodnicy oleju raczej nie miał wpływu na nieprawidłowe dotarcie o ile tylko ciśnienie było w normie, a także nie było pałowania na dobry początek:).
Jeżeli panewki są dobre to ich wymiana raczej nie pomoże(co prawda może będzie lepiej o 0.5 bara lepiej, ale tylko przez kilka pierwszych km); a co gorsze, bez silnika na wierzchu ciężko jest złożyć jego dół równie czysto i precyzyjnie w porównaniu gdy ten silnik leży sobie na stole i wszystko jest czyściutkie i wypucowane. A każdy włosek ze szmatki czy pyłek z okolic sprzęgłowych pogorszy gładź czopa i panewki:|.
Póki lato możesz zalać jakiś 20W60 i zobaczyć co będzie:), ale i tak myślę że nie ma co szukać miodu, gdy miodzio jest w silniku i wszystko gra(a nie stuka:)).
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Co do pałowania to na poczatku kilka razy lekko noga mi wpadła w podłogę i chyba teraz sa tego skutki.
A jakiej firmy jak by co panewki zastosowac aby były dobre?
Niestety narazie zostane przy oleju który mam czyli 5w50 vr1 Racing
A czy tak niskie ciśnienie szczególnie po pałowaniu nie bedzie miało złego wpływu na sparowanie turbinki.
Turbina jest nowa a widze ze po pałowaniu i pozostawieniu potem na wolnych obrotach powoduje ze po kilku minutach zaczyna lekko dymek lecieć.
Ostatnio po pałowaniu siedziałem w samochodzie i utrzymywałem obroty na 1500 bo wtedy ciśnienie jest około 2 bar
A jakiej firmy jak by co panewki zastosowac aby były dobre?
Niestety narazie zostane przy oleju który mam czyli 5w50 vr1 Racing
A czy tak niskie ciśnienie szczególnie po pałowaniu nie bedzie miało złego wpływu na sparowanie turbinki.
Turbina jest nowa a widze ze po pałowaniu i pozostawieniu potem na wolnych obrotach powoduje ze po kilku minutach zaczyna lekko dymek lecieć.
Ostatnio po pałowaniu siedziałem w samochodzie i utrzymywałem obroty na 1500 bo wtedy ciśnienie jest około 2 bar
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Niskie ciśnienie oleju
ja bym sprawdzil jeszcze sam czujnik od wskaznikaZibi122 pisze:Hej
Mam niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach a szczególnie przy mocno rozgrzanym oleju. Wymieniłem wczoraj pompe oleju z 1,3T na 1,4N/A ale nic nie zmieniło. Dziś jeszcze bede mierzył cisnienie przy pomocy wskaźnika mechanicznego.
Co odpowiada za ciśnienie oleju??
Czy uszkodzone natryski na denko tłoka moga powodować zbyt duzy spadek cisnienia oleju ?
Silnik po remoncie ma przejechane około 20 kkm
Robiony był szlif wału itd.
Na poczatku ciśnienie oleju było tak jak powinno być ale to było po odpaleniu silnika po remoncie. Nawet na rozgrzanym pokazywał około 2 barów. Niestety w czasie pierwszej jazdy okazało się ze nie dokręcony był przewód od chłodnicy oleju i sporo oleju wyleciało.
Czy mogło to mieć wpływ na dotarcie się panewek i teraz jest niskie ciśnienie oleju ?
Czy wymiana panewek na nowe pomoze oczywiście jezeli nie ma zbyt nierównej powierzchni czopów ?
Punto GT 2.0 8VT
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Wydaje mnie się że jeżeli jest koło 1 to chyba nie ma problemu.
Poniżej 1 to może być problem, ale chyba nie na tyle żeby mogło się coś z turbiną lub silnikiem stać.
Przykłąd nie brać do siebie.
Miałęm kiedyś diesla 200D bez turbbiny,
ale na porządnie rozgrzanym silniku i kiepskim oleju trzymał około 0,5bara
Po zmianie oleju na coś innego trzymał ponad 1bar
Poniżej 1 to może być problem, ale chyba nie na tyle żeby mogło się coś z turbiną lub silnikiem stać.
Przykłąd nie brać do siebie.
Miałęm kiedyś diesla 200D bez turbbiny,
ale na porządnie rozgrzanym silniku i kiepskim oleju trzymał około 0,5bara
Po zmianie oleju na coś innego trzymał ponad 1bar
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
U mnie przy jakis 1000-1500 obr jest kolo 2 barow , przy wkrecaniu leci do 5-6
Wg manuala przy rozgrzanym powinno byc 3.5-5 barow (silnik mam inny niz ten w uniaku ,ale tez turbo)
Kiedys jak gadalem o wskazaniach wskaznika to mowiono mi ,ze zuzyty olej nie trzyma juz cisnienia.


Kiedys jak gadalem o wskazaniach wskaznika to mowiono mi ,ze zuzyty olej nie trzyma juz cisnienia.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Olej ma 3 kkm ale na nowym było podobnie.
Moze czujnik mi padł??
Moze czujnik mi padł??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Czujnik pasuje od poloneza i kosztuje około 60 zł
Uszczelke pod kolektor ssący trzeba było dorobić bo ona jest prosta i by nie kosztowała wiecej niż 50 zł
Uszczelke pod kolektor ssący trzeba było dorobić bo ona jest prosta i by nie kosztowała wiecej niż 50 zł
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Dokonałem pomiaru na czyjniku mechanicznym i wyszło:
- na zimnym - 2 bary nawet lekko ponad
- na ciepłym (po pałowaniu) -
1,3 b - 900 obr
2 b - 1500
2,5 - 2000
3,5 - 3000
5 - 4000
6 - 4700 - 6700
Czyli moje obawy nie były uzasadnione.
Tylko zobaczyłem dziwny objaw.
Po odpaleniu zimnego silnika i rozgrzewaniu na wolnych obrotach lekko zaczyna kopcić, po dodaniu gazy na około 2000 obr kopcenie wzrasta,
po przekroczeniu 3000 maleje.
Jak silnik był rozgrzany i nawet pochodził około 5 min do ostudzenia po jeździe to nic juz nie kopciło. Niedawno miałem problem z elektryką i samochód przerywał co powodowało ze czasami potrafił mocno strzelić w wydech. Po takich kilku strałach a potem postoju dla ostygniecia silnika w trakcie pracy na wolnych zaczynał kopcić.
Czy to kopcenie po strale moze być spowodowane jakimś uszkodzeim turbiny czy tylko w chwili strzału troszke oleju z pod wirnika dostało się do wydechu??
Czym to kopcenie pna zimnym moze byc spowodowane??
- na zimnym - 2 bary nawet lekko ponad
- na ciepłym (po pałowaniu) -
1,3 b - 900 obr
2 b - 1500
2,5 - 2000
3,5 - 3000
5 - 4000
6 - 4700 - 6700
Czyli moje obawy nie były uzasadnione.
Tylko zobaczyłem dziwny objaw.
Po odpaleniu zimnego silnika i rozgrzewaniu na wolnych obrotach lekko zaczyna kopcić, po dodaniu gazy na około 2000 obr kopcenie wzrasta,
po przekroczeniu 3000 maleje.
Jak silnik był rozgrzany i nawet pochodził około 5 min do ostudzenia po jeździe to nic juz nie kopciło. Niedawno miałem problem z elektryką i samochód przerywał co powodowało ze czasami potrafił mocno strzelić w wydech. Po takich kilku strałach a potem postoju dla ostygniecia silnika w trakcie pracy na wolnych zaczynał kopcić.
Czy to kopcenie po strale moze być spowodowane jakimś uszkodzeim turbiny czy tylko w chwili strzału troszke oleju z pod wirnika dostało się do wydechu??
Czym to kopcenie pna zimnym moze byc spowodowane??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
czujnik od cisnienia oleju ten co do zegarow idzie?? nie ten od kontrolki??Zibi122 pisze:Czujnik pasuje od poloneza i kosztuje około 60 zł
mowa o 1.4 PGT
no nie wiem czy tak prosta bo uszczelka jest laczona razem z wydech i ma jakies dziwne silikonowe uszczelnienie a jak zdjalem kolektory to stara oryginalna pasowala idealnie, wsumie to nie mialem czasu latac zeby mi dorobiliZibi122 pisze:Uszczelke pod kolektor ssący trzeba było dorobić bo ona jest prosta i by nie kosztowała wiecej niż 50 zł

btw a czujnik wstecznego biegu od czego pasuje??
Punto GT 2.0 8VT
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Do UTa pasuje od SC 900.btw a czujnik wstecznego biegu od czego pasuje??
Na zimnym silniku to może być choćby za bogata mieszanka; ewentualnie jakieś drobiny oleju sączące się turbiny, podobnie zresztą jak po strzałach z wydechu:). Jeżeli tylko nie ma zasłony dymnej, a oleju nie ubywa za dużo, to w turbolotach niestety to normalka:).Tylko zobaczyłem dziwny objaw.
Po odpaleniu zimnego silnika i rozgrzewaniu na wolnych obrotach lekko zaczyna kopcić, po dodaniu gazy na około 2000 obr kopcenie wzrasta,
po przekroczeniu 3000 maleje
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie wiem czy do PGT też ale za ta 60 zł jest czujnik do poloneza który pasuje do UNO niestety jak się dziś okazała nie dokońca pasuje bo pomiar jest nieprawidłowy a dokładnie to to co pokazyje wskaźnik trzeba mnożyć x2. Wiem za to ze kolega zastosował czujnik od Cromy i mu pokazuje poprawnie ciśnienie. Najlepiej wyjmij czujnik i jedz do jakiegoś dużego motoryzacyjnego a coś dobierzesz pewnie.Eagle pisze: czujnik od cisnienia oleju ten co do zegarow idzie?? nie ten od kontrolki??
mowa o 1.4 PGT
Czujnik z tego co widze w programie fiata bedzie pasił np od uno 1,3T , 1,4N/A itd czujnik łatwo jest sprawdzić .Eagle pisze: btw a czujnik wstecznego biegu od czego pasuje??
Wykręć go , podepnij przewód, i wciśnij to co wystaje , jezeli zapalą się światła to znaczy ze czujnik jest oki i jezeli miałeś pod nim podkładkę to ją wywal i wkręć i sprawdz wsteczny. Ja tak miałem. Jezeli nie to pozostaje miernikiem sprawdzić czujnik czy ma przejście po wciśnięciu lub poprostu kupić nowy. Koszt takiego czujnika to około 30 zł w InterCarsie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
hehe moj sie polamalZibi122 pisze:Czujnik z tego co widze w programie fiata bedzie pasił np od uno 1,3T , 1,4N/A itd czujnik łatwo jest sprawdzić .Eagle pisze: btw a czujnik wstecznego biegu od czego pasuje??
Wykręć go , podepnij przewód, i wciśnij to co wystaje , jezeli zapalą się światła to znaczy ze czujnik jest oki i jezeli miałeś pod nim podkładkę to ją wywal i wkręć i sprawdz wsteczny. Ja tak miałem. Jezeli nie to pozostaje miernikiem sprawdzić czujnik czy ma przejście po wciśnięciu lub poprostu kupić nowy. Koszt takiego czujnika to około 30 zł w InterCarsie

Punto GT 2.0 8VT