Pompa oleju od 1,4N/A do 1,3T

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Pompa oleju od 1,4N/A do 1,3T

Post autor: ZibiUT »

Hej

Moja pompa oleju przy rozgrzanym oleju pokazuje mniej niż 1 b co po palowaniu jest za niskim ciśnieniem.

Mam pompe oleju od 1,4 N/A razem z wałkeim pośrednim.

Kolega Kania napisal mi na email ze pompa oleju od 1,4 bedzie pasować i dlatego zmieniono ta pompe bo ma wieksze ciśnienie na niskich obrotach.

Tak sie zacząłem zastanawiać jakie znaczenie ma wałek pośredni i kółko na walku bo ono o ile sie nie myle jest wieksze niż w 1,3.

Co o tym sadzicie??

Mysle ze temat warto poruszyc bo pomp w dobrym stanie od 1,4 jest duzo a do 1,3T to juz lipa.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Pompa w UTcie 1.3 ma 10 zębów, natomiast pompa w 1.4 ma zębów 9(lub 8,zależy jaka się trafi), zaś średnica zębów w 1.4 jest o 1mm większa niż w 1.3 i co za tym idzie inna jest górna obudowa pompy.
W 1.4 jest inny również smok pompy niż w 1.3. Rozstaw śrub jest identyczny w obydwóch pompach, więc po zamontowaniu smoka z 1.3 na całą resztę pompy z 1.4 wszystko będzie działało jak należy:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jezeli dobrze rozumiem to nalezy przełożyć pompe z wałkiem pośrednim a smok dać od 1,3T i wsio bedzie oki i ciśnienie się podniesie??

Jak tak to super.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Co masz na myśli przez wałek pośredni:)?
Generalnie sam smok z 1.3T do pompy z 1.4 i reszta już pasuje bez problemu:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Obrazek


A co z elementem nr 5 ?? Dać z 1,4 czy pozostawić z 1,3T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Możesz wymienić wałek pośredni, ale nie ma takiej potrzeby(chyba że ma luzy już w łożyskowaniu, ale wtedy pewnie i łożyska ślizgowe też już wyjechane).
Element 5 to śruba, są takie przy obydwóch pompach:).
Zaś jeśli chodzi o wnętrzności pompy, to niech zostaną wszystkie z kompletu z 1.4(także ta blaszka stalowa z zaworkiem upustowym):).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

ziuzio pisze:Możesz wymienić wałek pośredni, ale nie ma takiej potrzeby(chyba że ma luzy już w łożyskowaniu, ale wtedy pewnie i łożyska ślizgowe też już wyjechane).
Element 5 to śruba, są takie przy obydwóch pompach:).
Zaś jeśli chodzi o wnętrzności pompy, to niech zostaną wszystkie z kompletu z 1.4(także ta blaszka stalowa z zaworkiem upustowym):).

Chodziło mi o element nr 10 :roll:

Jutro na Chorwacje ruszam i juz dziś głowy nie mam do tych spraw.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W sumie nie widziałem różnicy ani w wałku pośrednim ani w tym trybku między 1.4 a 1.3T. Jeśli jednak są inne to wymieniasz je tylko w komplecie:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jak wróce z Chorwacji i bedzie jeszcze chwila i siły to zdejme miskę i podmienię
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No i dziś zmieniłem pompe.
Pasowała bez problemu ale po rozebraniu samej pompy okazało się ze pompa w 1,3T ma wieksze zęby a co za tym idzie jest ich mniej niż pompa w 1,4 n/a. Nie liczyłem jaka jest różnica ale jest. Po odpaleniu niestety cisnienie nadal jest niskie.
Jutro moze bede miał mechaniczny wskaźnik ciśnienia to zweryfikuję wskazania tego w desce.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ