
16v w Uno Turbo ??
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
kurcze no też tego nie widze na podstawie uszczelek...
hmm mam gdzieś ten artykuł na dysku zerkne bo nie pamiętem z czego ta glowica dokladnie była
hmm mam gdzieś ten artykuł na dysku zerkne bo nie pamiętem z czego ta glowica dokladnie była

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
słyszał ktoś o Lancia Lunto ?? ponoć główka 16 jest bolt on 
a ten artykuł to ponoć ściema i to nie jest blok z uno

a ten artykuł to ponoć ściema i to nie jest blok z uno

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
A co ze silnikiem 1,2 16V fiatoskim????
Jaką on ma budowe i czy dało by rade go uturbić
Musze się przyznać że widziałem ten silnik na obrazkach i to też mało dokładnie
Pozdro
Jaką on ma budowe i czy dało by rade go uturbić

Musze się przyznać że widziałem ten silnik na obrazkach i to też mało dokładnie
Pozdro
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
polecam stronkę : http://www.abarthclub.org.za/forum/index.php
przedstawiłem się i po jakimś tygodniu wchodzę i patrzę że widoczne są już działy techniczne, dopiero wczoraj co zerknąłem, ale widze że temat 16v był tam już kilka razy omawiany
przedstawiłem się i po jakimś tygodniu wchodzę i patrzę że widoczne są już działy techniczne, dopiero wczoraj co zerknąłem, ale widze że temat 16v był tam już kilka razy omawiany

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- chemmist
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Piaseczno
nie nadaje sie do uturbienia bo ma za cienkie tłoki z tego co pamiętam i bardzo krótki żywot mają te silniki pod Trosssssa pisze:A co ze silnikiem 1,2 16V fiatoskim????
Jaką on ma budowe i czy dało by rade go uturbić![]()
Musze się przyznać że widziałem ten silnik na obrazkach i to też mało dokładnie
Pozdro
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Niestety żadna głowica 16V z rodziny Fiata nie pasuje na blok UTa. Silniki 1.2 i 1.4 16V to nowsza generacja silników pod nazwą FIRE, zupełnie inna w budowie od klasycznych sohc'ów 8V.
Jedynie silnik 1.6 16V jest rozwinięciem klasycznego sohc'a 8V - blok, wał i ogólna konstrukcja(tzn. rozstaw śrub skrzynia-silnik) są identyczne w tych silnikach, jedynie różni się rozstaw śrub głowicy
i kilka drobniejszych rzeczy w budowie rozrządu z powodu, że silnik ma już dwa wałki rozrządu(np. łapa silnik-buda jest inaczej rozwiązana niż w 8V).
Jedynie silnik 1.6 16V jest rozwinięciem klasycznego sohc'a 8V - blok, wał i ogólna konstrukcja(tzn. rozstaw śrub skrzynia-silnik) są identyczne w tych silnikach, jedynie różni się rozstaw śrub głowicy
