fazzy pisze:Owszem. Moc i moment są powiązane ze sobą... ale...
Są sposoby żeby jedno wzrosło bardziej niż drugie.
tego troszkę nie 'czuję'...
mocy nie mierzymy, tylko wylicza się ją mierząc moment...
jak zatem zmienić maksymalną moc nie 'ruszając' momentu
rozumiem, że można ingerować w silnik, żeby osiągał maksymalny moment (a co za tym idzie i moc) przy różnych obrotach, ale jak zmienić moc nie ruszając momentu to nie rozumiem
fazzy pisze:Dam Ci następujący przykład:
Audi A3 1,8T
Standard turbina K04, doładowanie 1,8 bar. Moc 299 KM, moment 560 Nm.
Zmiana na turbinę Gt28, doładowanie 1,4 bar. Moc wzrasta na 360 KM i moment spada na 470 Nm... rozumiesz o co mi chodzi...?
sądzę, że tu o to chodzi, że maksymalny moment zmalał, ale za to "przeniósł" się na inne obroty przez co zmieniła się moc