przeróbka 1,4 na 1,6

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

przeróbka 1,4 na 1,6

Post autor: JacekGD »

Cześć Wszystkim

Jak to sie ma i czym sie je??

Czy novitec rozwierca jednostki 1,4 do 1,6 czy są to zupełnie inne bloki??
Czy poprostu wrzucają Fiatowskie 1,6 z głowicą od 1,4??
Ten noviteca ma 220KM, większe turbo,IC i soft... czu cos jeszcze i czy ten silnik jest zakuty??

pozdrawiam
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Gdzies na forum to już było pisane i link tez jest


Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?



Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler


http://www.fiat-uno-forever.de/

FAQ->1,6Turbo
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

rafalmaxi pisze:jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro
Ooo o własnie, kolega Zibi własnie o tym na dole pisze :)

To czyli novitec to rozwiercone 1,4 z kutymi bebechami na to wychodzi..., więszy IC i garrecik

Seryjne tłoki do GT to .... chyba coś koło 1600pln a kute..... 3000??

To by miec tak w prezencie od Prezydentów sterowanych radiem, tak ...5000 zł, to można by zrobic z 260KM :)

O i takie coś noviteca :)
http://shophost.net/shop_n/catalog/prod ... ucts_id=32

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 23, 2006 11:09 pm przez JacekGD, łącznie zmieniany 1 raz.
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

Zibi122 pisze:Gdzies na forum to już było pisane i link tez jest


Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?



Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler


http://www.fiat-uno-forever.de/

FAQ->1,6Turbo
Question: Of which parts consist the 1,6 turbo - does engine? Answer: Block and head of the Tipo 1,6 (78 HP), Blocknr. 159 A 3.046 Pistons must be turned off, in order to reduce compression (Tipo 1,6 9,2:1, UN turbo 1,4 7,8:1) remaining attachments (like sucking in and exhaust elbow union, injection) of UN the turbo 1.4 for thermostat a flange must be made Oil and water pipeline to the loader mussen to be adapted additional injection nozzle on the sucking in bridge starting from 0,7bar (headed for over protective switches) larger loader of Novitec (Garret), load pressure adjustable upto max. 1bar Sportnockenwelle water-cooled intercooler


To czyli wymiana całego silnika....a można by pokombinowac z rozwiertem do 1,6?? Robił Ktoś z Was coś podobnego, jak wtedy z wytrzymałoscia jednostki, scianki nie będą zbyt delikatne??


pozdrawiam serdecznie
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

rafalmaxi pisze:jest to ciekawy temat ale fiatowskie silniki szczególnie te starsze maja inna srednice tłoka niz 1.4 bodajze 86.4 , wiec głowica by raczej nie spasowała ale nie jestem pewien co do zmiany dołu to raczej by pasował silnik nowszy ze stilo 1.6 16v ma ta sama srednice tłoków co turbo czyli 80.5 chyba ze do silnika 1.6 ohv np z tipo beda pasowac kolektory wydechowy i ssacy to ok ale zostaje roblem z tłokami trzeba bedzie zaraz jakie kute zakładac i odprezac silnik
pozdro

A takie coś to co to jest??? http://www.plracing.com/kit/kitpuntouno.htm

pozdrawiam
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

według tego opisu widac da sie zrobic tylko dlaczego własnie ten silnik a nie inny 1.6 tylko ten 159 A 3.046
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

rafalmaxi pisze:według tego opisu widac da sie zrobic tylko dlaczego własnie ten silnik a nie inny 1.6 tylko ten 159 A 3.046
No zobaczymy, jak będzie 6 w totka to sie zrobi i nawet Wam pomoge :)
Napisałem do Szwajcarskiej firmy i mi cennik podesłali :)

Tutaj jest ich stronka, jak na razie to sobie moge popatrzeć.... ;)
http://www.speedshop.ch/fiat.htm
Ale trzeba przyznac ze ceny nie są ZABIJAJĄCE hehe

Jak by Ktoś chciał to podesle cennik @

pozdrawiam
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

no właśnie a jak jest z rozwierceniem w bloku 1,3 ?? kupiłem wał od 1,4 n/a i chce go upchnąć w 1,3 ale ostatecznie fajnie by było dojść do 1,5 . Myślałem o zastosowaniu lekko wklęsłych tłoków ale nie jestem pewien takiego rozwiązania :roll:
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

czekam na cennik
pozdro
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

JacekGD pisze:

To czyli wymiana całego silnika....a można by pokombinowac z rozwiertem do 1,6?? Robił Ktoś z Was coś podobnego, jak wtedy z wytrzymałoscia jednostki, scianki nie będą zbyt delikatne??


pozdrawiam serdecznie
ze tak odgrzeje temat.
dlacezgo wymiana calego silnika? stoi jak byk, ze wymieniany jest blok silnika na blok z tempry/tipo. tloki sa odwracane (o ile dobrze czytam) w celu obnizenia stopnia spreznia. Flansza pod termostat musi zortac przerobiona. zreszta przepatrze to niemieckie forum-tam bylo to opisywane wraz z fotkami i dorzuce jakies oinfo o ile cos wyczytam ;)
niemal cala reszta nieliczac sprezarki i i IC zostaja prawie seryjne ;)
wreszcie TC - 2.0 16v
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

To i ja podczepie się do tematu.

Wydaje mi się ze rozwiercając nie osiągnie się pojemności 1,6.
Ale jakby zastosować inny wał i krótsze korby do tego :twisted:

Mogło by to działać????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

a po co rozwiercac? nie prosciej wymienic blok i tloki?
wtedy raczej nie ma ryzyka, ze braknie materialu na i po rozwiercie cos sie wysypie ;)
wreszcie TC - 2.0 16v
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

dejvid667 pisze:a po co rozwiercac? nie prosciej wymienic blok i tloki?
wtedy raczej nie ma ryzyka, ze braknie materialu na i po rozwiercie cos sie wysypie ;)
albo najłatwiej same krótsze tłoki ;) Od jakiegos czasu szukamy o tej samej średnicy, jak sie cos trafi to qurcze do GT korby nie pasuje ;(


pozdroffka
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

słuchajcie jestem w fazie rozwiertu mianowicie zakupiłem tłoki z calibry turbo sred 86 i dałem zrobic rozwiert 1.3 z ut do tego wał z 1.4 wolnossacego co daje 1.6 poj ale gosc ze szlifierni rzyczy mi zeby to wytrzymało mówił ze przy honowaniu lekko mu 3 dziesiatki owal sie zrobił ponoc to wyrówał ciekawy jestem jak długo ten silnik pochodzi no cóz jedyne co moze sie stac to pekniecie cylindra a potem sie zobaczy blok z tipo moze czy ktos to juz przerabiał taki rozwiert
pozdro
ODPOWIEDZ