SMT6 w UTcie 1.3/1.4.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Niestety podączenie kabelków z mikropleksem powoduje brak iskry.
Podpiąlem tylko żóty i mam na SMT obroty.
CO to moze byc??
Podpiąlem tylko żóty i mam na SMT obroty.
CO to moze byc??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli w Global masz wszystko masz dobrze ustawione, i żółty łączysz z kablem dochodzącym do Micro do pinu 1, zaś z różowego wpuszczasz sygnał do Micro nie działa, to spróbuj sygnał puścić z białego(żeby dużo nie kombinować możesz zmienić kable w kostce przy smt):).
A obroty pokazuje dobrze czy skaczą bardzo??Jak skaczą to musisz przełączyć na 'Low level input'.
A obroty pokazuje dobrze czy skaczą bardzo??Jak skaczą to musisz przełączyć na 'Low level input'.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Na białym tez nie działało juz sprawdziłem.
Oboty troszkę skacza ale jest to powiedzmy wg smt okoo 100 obr/min co przy wałku 285 /265 raczej moze być normalnym objawem.
Oboty troszkę skacza ale jest to powiedzmy wg smt okoo 100 obr/min co przy wałku 285 /265 raczej moze być normalnym objawem.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Siano jest Oki. Jak podłączałem żółty na chodzącym silniku to troszke przygasł ale zaraz wróciło do normy. Sprawdze połączenie między SMT a rózowym, ale podobno wynika to z niedopasowania i daje się jakiś rezystor do masy co mam poprawić syruację.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Trzeba zrobic dzielnik napiecia (tzw pull-up). Do wyjscia zaplonu dolutowac (nie przecinac go!) jeden koniec opornika a drugi do masy. Opornik trzeba dobrac eksperymentalnie - mozna zaczac od 500Ohm, potem 1k, 2k, 5k... Powinno dzialac dobrze.Zibi122 pisze:Siano jest Oki. Jak podłączałem żółty na chodzącym silniku to troszke przygasł ale zaraz wróciło do normy. Sprawdze połączenie między SMT a rózowym, ale podobno wynika to z niedopasowania i daje się jakiś rezystor do masy co mam poprawić syruację.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
tak właśnie przeglądam instrukcje od smt6 i widze tam taką opcje jak :
pulse width modulation
można sterować długością impulsów, no i sie zastanawiam czy można przez tą opcję sterować także długością otwarcia wtrysków, tzn podłączyć pod input sygnał otwierający wtryski a z output będzie wyłaził sygnał odpowiednio dłuższy - krótszy
impuls jest wydłużany/skracany odpowiednio o odpowiednie wartości z mapy analogowej...
da sie tak zrobić???? bo to by była imo najlepsza opcja chyba ??
pulse width modulation
można sterować długością impulsów, no i sie zastanawiam czy można przez tą opcję sterować także długością otwarcia wtrysków, tzn podłączyć pod input sygnał otwierający wtryski a z output będzie wyłaził sygnał odpowiednio dłuższy - krótszy
impuls jest wydłużany/skracany odpowiednio o odpowiednie wartości z mapy analogowej...
da sie tak zrobić???? bo to by była imo najlepsza opcja chyba ??
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Niewykluczone, że zadziałałoby takie podłączenie; funkcja ta jest przewidziana dla przepływki częstotliwościowej.
A jaki jest zakres częstotliwości pracy w trybie PWM?? Bo wtryski wszystkie leją równocześnie, czyli dwa razy na obrót pojawia się impuls, co przy 7krpm daje jakieś 840kHz. Większość przepływek pracuje w mniejszym zakresie, więc musisz sprawdzić w specyfikacji smt6 w jakim zakresie daje ono radę:).
A jaki jest zakres częstotliwości pracy w trybie PWM?? Bo wtryski wszystkie leją równocześnie, czyli dwa razy na obrót pojawia się impuls, co przy 7krpm daje jakieś 840kHz. Większość przepływek pracuje w mniejszym zakresie, więc musisz sprawdzić w specyfikacji smt6 w jakim zakresie daje ono radę:).
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
nie jest napisane, ale stosuje się niby w tej metodzie także, sygnał z wtryskiwaczy, odpowiednio przetworzony do otwierania elektorzaworów np. do nitro czy do wody, więc jak działa tak to i zadziała z wtryskami


Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Pytanie odnośnie podłączania zapłonu w UT, Zrobiłem pullupa i samochód działa ale
1. na wolnych gdy depnę to gasnie albo ma duże problormy z wejściem w obroty tak jak by ktoś mu na jakiś czas iskre zabrał czy była za szybko
2. zmiana wartości w SMT6 nic nie daje(moze na drodze nic nie odczułem)
Po zmierzeniu napiecia na przewodzie sterującym moduł zapłonowy bez smt6 wynosiło ono około 1,7V a po podłączeniu SMT6 wartość ta wzrosła do 1,9V. Czy te 0,2V moze mieć wpływ na rzeczy dzijące się w pkt1.??
Czy moze lepiej było by podpiać oscyloskop i dopiero mierzyć i porównać??
1. na wolnych gdy depnę to gasnie albo ma duże problormy z wejściem w obroty tak jak by ktoś mu na jakiś czas iskre zabrał czy była za szybko
2. zmiana wartości w SMT6 nic nie daje(moze na drodze nic nie odczułem)
Po zmierzeniu napiecia na przewodzie sterującym moduł zapłonowy bez smt6 wynosiło ono około 1,7V a po podłączeniu SMT6 wartość ta wzrosła do 1,9V. Czy te 0,2V moze mieć wpływ na rzeczy dzijące się w pkt1.??
Czy moze lepiej było by podpiać oscyloskop i dopiero mierzyć i porównać??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
a można sterować równocześnie paliwem przez analog map, zapłonem i ciśnieniem doładowania przez spec zawór??
switch przy jakimś ciśnieniu wystarczy czy to będzie za mało?[/url]
switch przy jakimś ciśnieniu wystarczy czy to będzie za mało?[/url]
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Mozna sterować przez analog paliwem i ign zapłonem ale już nie beziesz mógł doładowaniem
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
a przez switcha by nie dało rady?? poprostu otwierało by zaworek przy określonym deflection - ciśnieniu



Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl