Reczny hydrauliczny

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

gorbi
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 04, 2004 8:57 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Reczny hydrauliczny

Post autor: gorbi »

Panowie mam pytanie,na starym forum byla poruszona sprawa hamulca recznego hydraulicznego i byl tam opis jak zrobic nie moznaby tego odtworzyc? Potrzebuje tego lub informacji na ten temat.Pozdrawiam!
No to lecimy...
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

-opcja 1(nielegalna na przegladzie technicznym:) ):pompe od recznego wpinasz w przewod hamulcowy idacy do tylnych zaciskow :)

-opcja 2:zakładasz dodatkowe zaciski i podłączasz do nich pompę-masz dwa niezależne układy hamulcowe czyli zgodnie z przepisami :wink: .
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

ziuzio pisze:-opcja 1(nielegalna na przegladzie technicznym:) ):pompe od recznego wpinasz w przewod hamulcowy idacy do tylnych zaciskow :)
dlaczego nielegalna :?:
z tego co pamiętam to w przepisach dopuszczających pojazd do ruchu jest powiedziane, że układ hamulcowy ma posiadać dwa obwody :!:

a w UT są dwa obwody (PRZÓD - TYŁ) i założenie dodatkowej pompy nie zmienia tego rozkładu...

ale może coś się zmieniło :drive:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Bo muszą być dwa NIEZALEŻNE układy,a wpinając ręczny w obwod "nożny" to są zależne :( .
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

ziuzio pisze:Bo muszą być dwa NIEZALEŻNE układy,a wpinając ręczny w obwod "nożny" to są zależne :( .
ale "dodając" na tył odpowiednią pompę układ pozostaje niezależny... :roll:

jakiś patent z pompą od sprzęgła stara był :D
(przy nożnym hamulcu układ działał dwuobwodowo, a przy zaciąganiu ręcznego działał tylko jeden-tylny obwód)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

No właśnie o to chodzi że wpinając pompę w istniejący już układ hamulcowy nie jest to zgodne z prawem(o ile ktokolwiek się zorientuje że jest w aucie taki patent ;) ).Założmy, że coś Ci się stalo z przewodem już za tą pompą od ręcznego(np.pękł przewod elastyczny zaraz przy zacisku hamulcowym przy tylnym kole),to zaciągając ręczny nie zadziała on :idea: .Co innego jeżeli zaciski są podwojne i układy są ZUPEŁNIE "osobne", wtedy coś zadziała(no chyba że totalny pech i ktoś Ci poprzecinał wszystkie przewody hamulcowe :wink: ). Poza tym w razie wypadku ubezpieczyciel wykrywając u Ciebie "nielegalny" ręczny w 99% nie wypłaci odszkodowania(albo Tobie,albo komuś komu zrobiłeś kuku).
Inną sprawą jest przegląd :lol: ,gdzie diagnosta jak chce to zauważy,albo i nie(jak nie chce 8) )taką przerobkę.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

ziuzio pisze:No właśnie o to chodzi że wpinając pompę w istniejący już układ hamulcowy nie jest to zgodne z prawem(o ile ktokolwiek się zorientuje że jest w aucie taki patent ;) ).Założmy, że coś Ci się stalo z przewodem już za tą pompą od ręcznego(np.pękł przewod elastyczny zaraz przy zacisku hamulcowym przy tylnym kole),to zaciągając ręczny nie zadziała on :idea:
hmm jeżeli układ ma dwa obwody przód - tył to przy uszkodzeniu przewodu hamulcowego z tyłu zadziała przód :roll:

powiem tak - nie będę nikogo przekonywał, bo sam tego nie wiem na 100%, ale rozmawiałem z człowiekiem, który zakłada hydrauliczne ręczne (np. do rajdówek) i on mówił, że jak jest układ przód - tył to dodatkowa jedna pompa działająca tylko na tył rozwiązuje sprawe (cały czas są dwa niezależne obwody), natomiast troche więcej kłopotów jest przy układzie krzyżowym gdzie trzeba stosować dwie pompy, lub jedną dwuobwodową...

wiem, że ingerencja w oryginalny układ hamulcowy to dość niepewna sprawa jeżeli chodzi o przeglądy 8)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W porządku,układ jest dwuobwodowy owszem,ale jak pisałem nie są one niezależne,bo jak przetniesz przewod hamulcowy przy tylnym kole to ręczny nie zadziała jeżeli pompę masz wpięta w seryjny obwod dla tylnych hamulcow.a jak masz ręczny na linkę albo drugie zaciski tylko do ręcznego,to mimo przecięcia przewodu przy tylnym zacisku od hamulcowego układu nożnego to zahamujesz ręcznym. Taka jest interpretacja tego przepisu że mają być dwa niezależne układy hamulcowe i nic na to nie poradzę.
Poza tym na przeglądzie mogą się przyczepić nawet jak masz osobny układ do ręcznego hydraulicznego dlatego że nie jest to homologowane(chyba że uzyskasz taką homologację od rzeczoznawcy,ale gra nie warta świeczki chyba :( ). Poprostu trzeba sprytnie ukryć pompę albo liczyć na przeoczenie diagnosty :lol:
gorbi
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 04, 2004 8:57 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gorbi »

Panowie nie powien Ciekawa wymiana zdan ale nikt z was nie powiedzial mi jak to zrobic technicznie moze jakis rysunek? :D
No to lecimy...
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Kupujesz przewod hamulcowy aby starczył od pompy seryjnej do dzwigni ręcznego w kabinie,drugi kupujesz taki aby starczył od dzwigni recznego do trojnika/korektora siły hamowania przy tylnej osi.Przewody zakręcasz we właściwe miejsca,a przy dzwigni recznego montujesz pompę i w nią wkręcasz doprowadzone przewody(tak aby pompa tłoczyła ciśnienie(płyn) do tylnych zaciskow).wszystko zalewasz płynem,odpowietrzasz i gotowe :) .Pompę najlepiej kup od dużego fiata od sprzęgła,i tam gdzie jest "wejście" musisz dorobić redukcję tak aby pasował gwint ktory masz na doprowadzonych przewodach. Popychacz do pompy najlepiej dopasować od hamulca nożnego z malucha.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

ziuzio pisze:W porządku,układ jest dwuobwodowy owszem,ale jak pisałem nie są one niezależne,bo jak przetniesz przewod hamulcowy przy tylnym kole to ręczny nie zadziała jeżeli pompę masz wpięta w seryjny obwod dla tylnych hamulcow.a jak masz ręczny na linkę albo drugie zaciski tylko do ręcznego,to mimo przecięcia przewodu przy tylnym zacisku od hamulcowego układu nożnego to zahamujesz ręcznym.
he he to trzeba "wpiąć" pompę i zostawić linki... :mrgreen:
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

gorbi pisze:Panowie nie powien Ciekawa wymiana zdan ale nikt z was nie powiedzial mi jak to zrobic technicznie moze jakis rysunek? :D
zobacz TO
ODPOWIEDZ