jak wyciagnac kolektor wydechowy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

jak wyciagnac kolektor wydechowy

Post autor: Lui »

kurcze coś auto zaczęło pierdzieć, szczegolnie po tym jak skrzynia spadła....

ale nie ważne, pierdzi, napewno jest to w okolicach kolektor/downpipe żadne łączenie....

chcę wytargać kolektor razem z turbo i DP żeby sprawdzić gdzie jest jakaś nieszczelność...

no więc jak wyciągnąć kolektor z turbo????

boję się o przewody olejowe żeby jakichś gwintów nie purywać bo będą problemy :?

jakieś instrukcje bym potrzebował :)

i odrazu pytanko ile kosztuje, (nowe, dorabiane - z czego i gdzie? ) wszystkie uszczelki na odcinku kolektor - DP ??
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
czarny
Obserwator
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:23 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: czarny »

wyciagalem kiedys, jakis wiekszych trudnosci nie bylo. do niektorych srub troche ciezki dostep... no i jak sa zapieczone te przy turbo to trzeba troche pokombinowac.
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: jak wyciagnac kolektor wydechowy

Post autor: mops »

Lui pisze:kurcze coś auto zaczęło pierdzieć, szczegolnie po tym jak skrzynia spadła....

ale nie ważne, pierdzi, napewno jest to w okolicach kolektor/downpipe żadne łączenie....

chcę wytargać kolektor razem z turbo i DP żeby sprawdzić gdzie jest jakaś nieszczelność...

no więc jak wyciągnąć kolektor z turbo????

boję się o przewody olejowe żeby jakichś gwintów nie purywać bo będą problemy :?

jakieś instrukcje bym potrzebował :)

i odrazu pytanko ile kosztuje, (nowe, dorabiane - z czego i gdzie? ) wszystkie uszczelki na odcinku kolektor - DP ??
obstawiam uszczelke kolektor/turbo
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

kurcze chyba jest peknięcie gorącej strony turbo... nie widze żeby były ślady przedmochow nie mniej pęknięcie jest widoczne.... moze zrobie foto
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

no to lipa jak pękło da sie to naprawic czy trzeba wymienic gorąca czesc,
chyba przesadziłes na wyscigach
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

pęknięta jest flansza gorącej części
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Lui pisze:pęknięta jest flansza gorącej części
ale mu w palnik dawales.... ;-)
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

mops pisze:
Lui pisze:pęknięta jest flansza gorącej części
ale mu w palnik dawales.... ;-)
ja?? niemożliwe :shock: :wink:


spawać to można :?:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

ja bym nie spawał , zawsze popęka . to jest 1,3 dostanie kolektora to nie problem , pogadaj z mopsem bo chyba będzie miał i to nawet w opolu :wink:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

znaczy się pękła turbina, jest takie malutkie pęknięcie ok 0,5cm na flanszy gorącej części, pomiędzy dwoma śrubami
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja bym zaryzykowal spawanie ale u dobrego spawacza.
Wymiana turbiny to raczej spory koszt jak równiez wymiana gorącej czesci.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

jutro wyciągne swoją , może będzie do kupienia :lol:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

troszke dzisiaj znalazłem czasu wkońcu

zajrzałem pod maskę przyjrzałem się uważnie i znalazłem problem niedomagania auta :) (8.5 do 100km/h :? )

turbosprężrka się odkręciła :wink: , między turbo a kolektorem jest przerwa ze 2mm, pierdzi przeokrutnie, a ja się dziwie skąd taki lag :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

aż 8.5 do 100 panie tragedia :wink: :lol: , czekam aż moje tak będzie jeździć 8)
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

marcin77 pisze:aż 8.5 do 100 panie tragedia :wink: :lol: , czekam aż moje tak będzie jeździć 8)
a żebyś wiedział że tragednia :? powinno być lepiej :P

ciśnienie zaczyna się robić dopiero pod koniec dwójki jak się nie ruszy ostro
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ