Zależy jakim sposobem chcesz osiągnąć 1.4, można rozwiercić blok na 83mm lub po prostu wrzucić wał z tłokami z 1.4 i też będzie dobrze:). Reszta zostaje niezmieniona(ale to też zależy od tego co wybierzesz;)).
Jeżeli tłoki stare, to możesz założyć wał od 1.4, ale musisz skombinować krótsze o 1.75mm korby, np. zamów jakieś kute na wymiar i już:). Ewentualnie możesz też zebrać ten materiał z tłoka(ale to jest ryzykowne dla wytrzymałości tłoka) lub zrobić taką grubą przekładkę między blok a głowicę(co prawda stracisz trochę na prowadzeniu tłoka, ale nie będzie to dużo:)).
Zgadza się, są w bloku i korbach:).
A blok z 1.3 jest za krótki przy zastosowaniu wału z 1.4 + tłoki 1.3(bo bloki 1.3 i 1.4 są takiej samej wysokości, zaś 1.4 ma 'niższe' tłoki).
ale mi zuzio na mieszałes nic juz teraz nie czaje , skoro natryski sa w bloku i w korbach to zalezało by mi na zostawieniu korb z 1.3 i włozeniu tylko wału z 1.4 do bloku 1.3 czy sa jakies przeszkody oprócz wystajacego tłoka ponad blok 1.75mm?czy korby 1.3 i 1.4 maja tą sama długosc?
napiszcie mu ze korby maja natryski ale zasloniete panewkami turbo,
bo tak jest to rozwiazane (natrysk z lozysk glownych walu, a korby z natryskami (ktore wczesniej nalezaly do 1.5 N/A) zasloniete sa panewkami ktore nie maja otworow
1.3 i 1.4 wytrzymałość mają zbliżoną, ale 1.3 są lżejsze, cieńsze.
Przy moich panewkach(Glyco, ale Federale także tak mają oraz oryginalne Fiat-Lancia, które zdemontowałem) otwory natryskowe w korbach wcale nie są zasłonięte:).