pierwsza przejażdżka pierwsze problemy ;)

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

a co trzeba zrobic zeby wyjąć alternator?? bo z tego co wiem to łatwo nie jest :(
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W 1.3T jak się uprzesz to wyjdzie po odkręceniu filtra paliwa oraz tej osłonki na kole pasowym(plastikowa, przykręcana do budy), ale prościej jest gdy się zdejmie część kolektora ssącego.
Zaś w 1.4T bez wyjęcia całego kolektora ssącego nie ma mowy o wydłubania altka, i podobnie jak w 1.3T trzeba zdejmować tą plastikową osłonę koła pasowego:).
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

a od spodu?? polos, albo coś w tym stylu?? co bedzie latwiej wykonac??
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Od spodu gorzej, bo najlepiej jak się zrzuci DP i wymontuje półośkę:).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

właśnie wróciłem z drugiej przejazdzki, szpan jest :wink: , blow off syczy jak się mocno daje, a jak przy spokojniejszym przymknięcu robił ładne przerywane psyt psyt psyt psyt :D

kurde fotel jest jednak jest za nisko, muszę zamienić fotele miejscami i będzie ok, ciężko się jezdzi po mieście bo nie widać dziur, na jakiś tor gdzie wiadomo że jest równo bylo by super :)

MBC będzie niestety w następnym tygodniu , narazie muszę zmagać się z lekko wzmożonym laigiem :)

strasznie mnie dzisiaj łeb boli bo się nadenerwowałem walcząc z tymi biegami i nie mam jakoś nawet ochoty na dalsze testy

okazało się że to mocowanie do tego dzyndzla w skrzyni biegów jest zgniecione i zamiast je nasówać przykręcałem je na....

muszę sie nauczyć znowu jezdzić bo trzeba trzymać się zasady no boost no fun :wink: , i po pół roku jazdy tylko wolnossakiem to kiepsko mi to wychodzi :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ziuzio pisze: kable te lubią się przegrzewać w związku z bliskością DP i częstym brakiem rury chłodzenia altka:).
ooo o może to jest jakiś zonk bo rzeczywiśnie nie mam tej rury od altka...

a inna sprawa że zaczyna się świecić jak włącze światła, ale dzisiaj rano sprawdzałem to tak włącze światła i jak przyjrzę się to lekko świeci, jak zgasze światła to trzbe się baaaardzo dobrze przyjrzeć i wtedy widać że lekko śiwci

of korz mowa o kontrolce ładowania... znaczy się co to może w takim razie być?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Lui pisze:
a inna sprawa że zaczyna się świecić jak włącze światła, ale dzisiaj rano sprawdzałem to tak włącze światła i jak przyjrzę się to lekko świeci, jak zgasze światła to trzbe się baaaardzo dobrze przyjrzeć i wtedy widać że lekko śiwci

of korz mowa o kontrolce ładowania... znaczy się co to może w takim razie być?
To warto zacząć od regulatora napięcia ze szczotkami(najlepiej taki 14.4V, ale seryjny 14V też lepszy od starego:) ) + do tego rura, w sumie ~50zł(regulator ok. 35-40zł, rura 7zł + jakieś opaski do tego).
W 95% pomaga, ale jeżeli ładowanie ciągle kiepskie, to najwyraźniej poszły diody w układzie prostowniczym - cała 'podkówka' układu prostowniczego kosztuje ~70zł + kupa roboty żeby to wymienić i na dodatek brak gwarancji, że przy lutowaniu wszytsko przetrwa -> lepiej kupić jakiś sprawny altek od sohc'a 1.4-1.6(bo te od 1.1, 1.3 pokroju Zastava, itp. są niezbyt mocne, max. 45A; a dobrze jak będzie minimum 55A - UT ma 63A), zmienić kółko i cieszyć się dobrym ładowaniem:).
ODPOWIEDZ