Tuning mi nie poszedł, bo nie odpala...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Tuning mi nie poszedł, bo nie odpala...

Post autor: Yannick »

Sprawa wygląda w ten sposób: zakładałem MBC i po tej operacji mogę kręcić rozrusznikiem do woli, a auto nie pali. Oprócz tego na chwilę zdjąłem rurę za przepływką i z wlotu turbiny, żeby ułatwić sobie dostęp, ale są już na swoim miejscu. Próbowałem również z przywrócić stan sprzed zmian, z tym, że wężyk od WG do kolektora jest dłuższy (koło 40cm) i to samo. Co ja tam mogłem popsuć grzebiąc ręką?

P.S. Kiedy powinno być słychać pompkę paliwa? Bo moją bardzo rzadko słychać, a po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu prawie nigdy, a w każym innym aucie tak jest. Czasem po wyłączeniu silnika chwilkę co najwyżej...
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Możliwe, że zrzuciłeś sobie z cewki kabel dający sygnał do wtrysku(w sumie zależy to od rocznika Twojego UTa, bo w tych nowszych wersjach, gdzie jest tylko jedna kostka czteropinowa na cewce, to ta opcja odpada).
Głównie szukaj jakiejś przypadkowo rozpiętej kostki.
Jak nic podejrzanego nie znajdziesz to sprawdź czy jest iskra.
Jeżeli jest, to wsłuchaj się czy pompa 'zabzyczy' na 2~3 sekundy po przekręceniu stacyjki(bez kręcenia rozrusznikiem) - w większości UTów bzyczy, ale nie jest to regułą niestety.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuning mi nie poszedł, bo nie odpala...

Post autor: KYS »

Yannick pisze:P.S. Kiedy powinno być słychać pompkę paliwa? Bo moją bardzo rzadko słychać, a po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu prawie nigdy, a w każym innym aucie tak jest. Czasem po wyłączeniu silnika chwilkę co najwyżej...
Zaraz po przekręceniu kluczyka pompa powinna "syknąć', a później powinna zacząć działać podczas i po uruchomieniu rozrusznika...
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Mój UT jest z 88 roku. Jeśli cewka to jest to białe okrągłe za akumulatorem z czterema wyprowadzeniami to u mnie dochodzą tylko 3 kable, ale czwartego nie widać w pobliżu.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Yannick pisze:Mój UT jest z 88 roku. Jeśli cewka to jest to białe okrągłe za akumulatorem z czterema wyprowadzeniami to u mnie dochodzą tylko 3 kable, ale czwartego nie widać w pobliżu.
Powinny być 4.

Obrazek
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Z jakiej to książki?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Yannick pisze:Z jakiej to książki?
Zapewne 'Obsługa i naprawa Fiat Uno' wydawnictwa Auto:).
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Sprawdziłem czy jest paliwo i czy pompka pracuje i jest w porządku, bo wraca z regulatora ciśnienia. Wymieniłem kopułkę rozdzielacza (takiego palca nie mieli w sklepach), bo nie było iskry. Iskry nadal nie ma. Sprawdziłem iskrę na module i też nie ma na wyjściu. Jak sprawdzić czy cewka działa? Jest możliwość sprawdzenia czy microplex nie padł? Co mam posprawdzać jeszcze? Gdzie jest podłączony immobiliser w UT, bo może to to? Ręce opadają..... :(
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

hej

Czy odbierasz tego emaila co masz w profilu?? Tam cos odemnie dostaleś.
Na podstawie tego moze cos CI sie uda ustalic. Miernik w ręke i jazda.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Właśnie rozpakowałem. Dzięki wielkie Zibi!!
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Auto jest u drugiego już z rzędu mechanika, pierwszy stwierdził, że to Microplex, po wymianie miał śmigać, ale nie pomogło, drugi kazał mi kupić czujnik położenia wału korbowego. Zamówiłem i będzie na jutro. Jak to to , to mam Microplexa do sprzedania... Mogłby już wreszcie odpalić, bo osiwieje!!

DZIAŁA!!
To był jednak ten czujnik położenia wału na kole pasowym. Dzięki Wszytskim za pomoc i zainteresowanie.
Pozdrawiam.
UT 1.3 T 88'
ODPOWIEDZ