Dymi po rozgrzaniu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

MikeHofi
Obserwator
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Dymi po rozgrzaniu

Post autor: MikeHofi »

Witam
Mam problem jak w temacie. Po rozgrzaniu na biegu jalowym puszcza sobie dymki niebieskie smierdzi paliwem albo olejem. Jak jest zimny jest ok. Po rozgrzaniu dziwnie zaczyna pracowac nie rowno... Moze byc to zwiazane ze slabym akumulatorem bo juz ledwo kreci ?? Myslalem ze to turbo puszcza olej ale teraz to juz sam nie wiem...
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Re: Dymi po rozgrzaniu

Post autor: marcin77 »

MikeHofi pisze:Witam
Mam problem jak w temacie. Po rozgrzaniu na biegu jalowym puszcza sobie dymki niebieskie smierdzi paliwem albo olejem. Jak jest zimny jest ok. Po rozgrzaniu dziwnie zaczyna pracowac nie rowno... Moze byc to zwiazane ze slabym akumulatorem bo juz ledwo kreci ?? Myslalem ze to turbo puszcza olej ale teraz to juz sam nie wiem...

coś takiego miałem jak odma i smok olejowy był zatkany, może być jeszcze turbina uszkodzona
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeżeli uszczelniacze i pierścienie są w miarę dobrym stanie, to niestety pewnie turbina na uszczelniaczach na wydechu pada:(.
MikeHofi
Obserwator
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: MikeHofi »

Gdzie mam tej "odma i smok olejowy" szukac ?? .. Rozebralem caly dolot, rzeka oleju tam plynie. Na rurce turbo-przepustnica rowniez olej ale jakis zielony (myslalem ze to borigo ale borigo jest czerwone) i kropelki wody. Te kropelki wody moze od dlugiego stania. Auto stalo ponad 2 miesiace... zalamka :( :cry:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Odma to inaczej system odpowietrzania skrzyni korbowej, czyli taka 'grucha' z wężem między drugim a trzecim cylindrem, z przodu silnika, obok bagnetu:).
Smok olejowy to część ssąca pompy olejowej, szukaj go w misce olejowej:) - będzie to to, co przeszkadza przy zdejmowaniu miski olejowej, gdy silnik masz w samochodzie:).

Olej w dolocie świadczy raczej o padniętej turbinie:|.
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

ziuzio pisze:Olej w dolocie świadczy raczej o padniętej turbinie:|.
Chyba ze przed turbiną. To wtedy właśnie z odmy leci.
Najlepiej odpiąć odme zatkać rure która idzie do dolotu, a innym wężem wypuścić odme na dół i przejechać się i wtedy sprawdzić czy jest olej w układzie.
Rzevcz jasna najierw wyczyścić :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ