1.6 8v Turbo 250hp
1.6 8v Turbo 250hp
Witam, pisze z zapytaniem co bym musiał zrobić, żeby w 1.6 było ok.250hp, chodzi mi głównie o wytrzymałość silnika czy wytrzyma taka moc, a jak nie to jakie kute korby by mogły podejść do tego silnika, gdzieś kiedyś wyczytałem, że chyba od UT 1.3 podchodzą p&p, tłoki powinny wytrzymać chyba taką moc. I kolejne pytanie czy po założeniu repliki GT2860RS i wystrojeniu tego śmigało by to czy szukać innej turbinki?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Korbowody seryjne wytrzymają z 1.6 8V taką moc. Jeśli silnik z Dedry z tłokami z wkładkami stalowymi, to też sobie poradzą. Jeśli z jakiegoś Tipo/Tempra/Punto, to może być różnie.
Korbowody czy tłoki mogą być choćby z Wossnera.
Korbowody czy tłoki mogą być choćby z Wossnera.
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
A jakbym chciał włożyć korby kute przeznaczone do 1.4 z GT podeszły by p&p? Jak w ogóle z sterownikiem? Piggy back ma rację bytu jako drugi zewnętrzny czy raczej coś typy stand alone? A może sterownik od 1.4 GT by podołał hmm...
Ostatnio zmieniony wt paź 26, 2021 11:01 am przez Fobson, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
A i kolejna sprawa jak sprawa ze skrzynią, fabrycznie w 1.6 w kropkach były z tego co kojarzę c513 na internecie jest dość sporo tych skrzyń tylko do 1.6 16V i nie wiem czy i ona by podpasowala.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Korbowody pasują, ale seria tyle spokojnie wytrzyma.
Ecu możesz np. na Det3 Fuel Implant zrobić, jak budżet pozwoli to jakieś Emu Classic warto skombinować:)
Skrzynia też powinna wytrzymać, jak już zmieniać, to zestaw z PGT(jeśli masz to w Punto I).
Ecu możesz np. na Det3 Fuel Implant zrobić, jak budżet pozwoli to jakieś Emu Classic warto skombinować:)
Skrzynia też powinna wytrzymać, jak już zmieniać, to zestaw z PGT(jeśli masz to w Punto I).
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Mam zamiar wkładać to do Punto 1, i właśnie problem ze skrzynią, nigdzie nie ma c510 od 1.4 PGT, jedynie są c513 do 1.6 16V, a nie mam pojęcia czy ona by podeszła do 1.6 8v, jak ktoś ma informacje czy ta skrzynia by podeszła albo jaka skrzynia by podeszła to chętnie się dowiem o tym 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Szukaj C510, w komplecie z półosiami(bo to jest najsłabszy punkt C513/C514)
C513 pasuje, zresztą Punto 90 taką miało.
C513 pasuje, zresztą Punto 90 taką miało.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
A nie lepiej tak wogóle wsadzić T-Jeta, zamiast starego 8V?
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Też myślałem nad t jetem ale nie wiem jak z wiązką, chociaż raczej wolał bym to wystroić na EMU Black, a poza tym tam ze skrzynią też by trzeba było kombinować troszeczkę bo jest wysprzeglik hydrauliczny, więc pewnie trzeba by to było połączyć ze skrzynią od np. 1.2 16v tylko czy ona by wytrzymała takie moce 250 koni lub więcej, a ja chciałbym takiego kropka na daily na dwóch mapach(np. 250 koni mapa na wyścigi, 190 koni na codzienną jazdę), skrzynia raczej podejdzie bo blok t jeta to chyba rodzina silników fire, ale czy skrzynia się nie rozsypie? Chyba, że jest jakieś inne rozwiązanie?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Wiązka od T-Jeta przerobiona pod Emu wystarczy.
Skrzyń do rodziny FIRE masz spory wybór: P&P: C514(ale mają mały wałek i cienkie półosie)-z reguły wytrzymuje spokojnie 200km/250Nm, C510(musiałbyś półosie od GT znaleźć).
Z takich nie P&P to 6biegowe M32 i C635.
Skrzyń do rodziny FIRE masz spory wybór: P&P: C514(ale mają mały wałek i cienkie półosie)-z reguły wytrzymuje spokojnie 200km/250Nm, C510(musiałbyś półosie od GT znaleźć).
Z takich nie P&P to 6biegowe M32 i C635.
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
C510 od 1.4 8v turbo to próżno szukać, znalazłem c510.5.2 do 1.3 jtd tam nie ma wysprzeglika centralnego tylko jest łożysko oporowe z dźwignią wysprzeglika, ino nie wiem czy taka skrzynia pasuje do t jeta, a jeśli bym wsadził taka np.m32 6b, to dużo było by przerabiania? Napewno przeguby na zamówienie ale to jest rzecz oczywista, tylko jak z łapą ? No i oczywiście z całym, że tak to nazwę "układem wysprzeglenia" ?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Do 8V ciężko, trzeba szukać po FB, najszybciej pewnie ktoś się odezwie:)
Najprościej T-Jeta w P I spiąć ze skrzynią, która występowała z 1.1/1.2 i szanować napęd.
C510 do T-jeta były dwa rodzaje, pierwsze jeszcze z czujnikiem VSS i opcją powrotu do linki sprzęgła(w Punto I może się się przydać):
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 0491707390" target="_blank
lub nowsza, już z centralnym wysprzęglikiem:
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 0849304469" target="_blank
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 9175658350" target="_blank
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 8709317894" target="_blank
Żeby była P&P w P I, trzeba zmienić przekładkę/płytkę pod pokrywą 5-go biegu+półosie od PGT.
Żeby wsadzić M32 czy C635, trzeba poprzeglądać jakie łapy występowały w naturze, może coś udałoby się dobrać, a jak nie, to trzeba coś pospawać:)
Najprościej T-Jeta w P I spiąć ze skrzynią, która występowała z 1.1/1.2 i szanować napęd.
C510 do T-jeta były dwa rodzaje, pierwsze jeszcze z czujnikiem VSS i opcją powrotu do linki sprzęgła(w Punto I może się się przydać):
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 0491707390" target="_blank
lub nowsza, już z centralnym wysprzęglikiem:
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 0849304469" target="_blank
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 9175658350" target="_blank
https://allegro.pl/oferta/skrzynia-bieg ... 8709317894" target="_blank
Żeby była P&P w P I, trzeba zmienić przekładkę/płytkę pod pokrywą 5-go biegu+półosie od PGT.
Żeby wsadzić M32 czy C635, trzeba poprzeglądać jakie łapy występowały w naturze, może coś udałoby się dobrać, a jak nie, to trzeba coś pospawać:)
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Wiadomo c514 od 1.2 to było by najprostszym rozwiązanie ale z tym szanowaniem napędu to różnie, bo napewno czasem by się zdarzył start z procedurki czy coś, i uj wie ile takich startów by to wytrzymało, najbardziej zainteresowała mnie ta c510 z vss , przerobić łapę z głową i powinno śmigać
) A jak wygląda to z tym powrotem do linki sprzęgła? Normalnie zakłada się linki tak jak w np.c514 czy coś kombinować trzeba ?

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Normalnie, mocowanie pancerza w odlewie jest, dźwignia od starszej generacji pasuje na wałek łapy łożyska.
Re: 1.6 8v Turbo 250hp
Podsumując, c510 od t jeta z dźwignią wysprzeglika i półosie od PGT i śmiga