Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Witam ! Mam pytanie do kolegów , jak są liczone cylindry w silniku PGT, od koła zamachowego czy od rozrządu . Ma to jakieś znaczenie przy podłączeniu przewodów wysokiego napięcia ?
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Od rozrządu na głowicy jest napisane jak idą kolejno zapłony a na cewce pod tą plastikowa osłonka jest napisane który wtyk to który cylinder.
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
To już wiem, ale który cylinder jest pierwszy ? Ten od koła zamachowego czy ten od rozrządu ? Chodzi o dokładne wskazanie , ten jest numer jeden. Więc który koledzy ? , (bo to jest sekret dlaczego te auta nie chodzą tak jak powinny)
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
1 cylinder masz od strony rozrządu.
Co masz na myśli pisząc ze te auta nie chodzą tak jak powinny ?
Co masz na myśli pisząc ze te auta nie chodzą tak jak powinny ?
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
I to jest błąd. Spróbuj odwrotnie a zobaczysz różnicę. W zapalaniu, wchodzeniu na obroty i w zbieraniu się silnika.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Ale to musisz wiedzieć ze iskra jest w tym samym momencie na 1 i 4 cylindrze. I tu sobie można mieszać kablami do woli różnicy zadniej nie będzie (nie powinno być) .
To samo tyczy się cylindra 2 i 3 tez sobie możesz przekładać kable pomiędzy nimi i nie odczujesz różnicy .
Wystarczy rzucik okiem na schemat instalacji aby wiedzieć jak to działa w PGT. Pozdrawiam
To samo tyczy się cylindra 2 i 3 tez sobie możesz przekładać kable pomiędzy nimi i nie odczujesz różnicy .
Wystarczy rzucik okiem na schemat instalacji aby wiedzieć jak to działa w PGT. Pozdrawiam
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Zgadza się kolego ,ale tylko teoretycznie. Wiadomo że, to jest cewka dwu iskrowa i pierwsza iskra przy sprężaniu ma najwięcej energii i że powstaje jednocześnie druga iskra wtórna która ma znikomą energię i pojawia się w fazie wydechu. Ale pytanie dlaczego w Manualu Pgt przy ustawieniu rozrządu jest info że tłok czwartego cylindra ustawić w gmp liczone od koła zamachowego. A jak Twój PGT pracuje na tej wtórnej iskrze to będzie dobrze ? Jesteś pewien że tak nie jest ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 18, 2016 10:16 am przez wieslawdriver, łącznie zmieniany 1 raz.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Testowałem tak i siak różnicy w moim przypadku nie odczułem żadnej
.
Podłącz sobie tak żeby było dobrze
. Jeżeli u ciebie jest poprawa to nie ma co się zastanawiać 8) .

Podłącz sobie tak żeby było dobrze

PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
U mnie nastąpiła znaczna poprawa jak założyłem kable w kolejności cylindrów od koła zamachowego. Zapala tak jak powinien na zimnym jak i na ciepłym silniku ,odczuwalny przyrost mocy. Jak miałem kable od rozrządu to były zapłony w tłumik przy zmianach biegów ciężko palił na zimnym itd.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
No widzisz ja mam w kolejności od rozrządu, i zimny pali od strzała cieplny tez a walenia w rurę nigdy nie miałem
.
Mocy tez nie brakuje
.

Mocy tez nie brakuje

PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Wyczytałem gdzieś że iskra pierwotna powstaje w warunkach większego ciśnienia i ma ona ok.70 % całej energii obu , wtórna tam gdzie to ciśnienie jest mniejsze czyli na wydechu i ma mniejszą wartość energetyczną. Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
Otóż towieslawdriver pisze:Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.

Sprawdź sobie jeszcze czujnik wałka czy dobrze ustawiony.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE