SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Czujnik cisnienia oleju dla wskaznika w zegarach
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
No to się rozwiązała zagadka jedna 
teraz wiem że muszę kupić sam wskaźnik ciśnienia. to już trzy wskaźniki muszę kupić i będzie git

teraz wiem że muszę kupić sam wskaźnik ciśnienia. to już trzy wskaźniki muszę kupić i będzie git

-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
No dobra silniki z Sieny 1,4 a PGT są takie same. blok silnika ok. skrzynia biegów z zewnątrz też jest taka sama. coś czuje że mój projekt długo nie wyjedzie na drogę ;/ ale jak do sejaka wkładają taki silnik z PGT to co ja nie włożę do Sieny? nie ma opcji zrobię ją na 100%.
A tak na marginesie przyszły dziś do mnie wtryski od nissana 370
Co do sterownika to jednak kupuję EM3. Jest bardziej znany niż EE3.
A tak na marginesie przyszły dziś do mnie wtryski od nissana 370

Co do sterownika to jednak kupuję EM3. Jest bardziej znany niż EE3.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Ecumaster det3 nie jest standalone'm jakim jest easy ecu, chyba ze det w trybie FIT gdzie jest stanalone'm ale tylko dla paliwa. Poczytaj troche i dopiero podejmij decyzje bo (przepraszam) jestes w tym temacie kompletnie nieogarniety
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Do Sieny silnik jest prawie P&P jeśli chodzi o mocowania. Skrzynia ma inne półosie.
Do CC i SC raczej upycha się T-jeta, motorownia z UT czy PGT zagościła w tak niewielu wydumkach, że palce rąk spokojnie wystarczą do ich zliczenia-bardzo duża rzeźba.
EE3 ma dużo większe możliwości; mniej znany, bo wersja 3 dopiero co wchodzi na rynek:)
Do CC i SC raczej upycha się T-jeta, motorownia z UT czy PGT zagościła w tak niewielu wydumkach, że palce rąk spokojnie wystarczą do ich zliczenia-bardzo duża rzeźba.
EE3 ma dużo większe możliwości; mniej znany, bo wersja 3 dopiero co wchodzi na rynek:)
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Co jak Co ale jak ktoś mi powie że te silniki są takie same, to powiem żeby sobie je obok siebie postawił
U mnie teraz jest problem taki:
Podłużnice w PGT idą górą, i poduszki silnika są dość wysokie.
Natomiast w Sienie podłużnice idę niżej, całe 7cm niżej- czyli wysokość poduszki prawej przedniej.
Teraz się zastanawiam z czego wziąć poduszkę, aby dopasować silnik do podłużnicy.
Może ktoś ma jakiś pomysł??
A co do półosi to w PGT są grubsze na całej długości, co za tym idzie skrzynia biegów też jest inna mimo obudowy takiej samej jak w Sienie.
Zastanawiam się czy seryjne półosie z Sieny wytrzymają moc 180 kucy... coś mi mówi że nie.

U mnie teraz jest problem taki:
Podłużnice w PGT idą górą, i poduszki silnika są dość wysokie.
Natomiast w Sienie podłużnice idę niżej, całe 7cm niżej- czyli wysokość poduszki prawej przedniej.
Teraz się zastanawiam z czego wziąć poduszkę, aby dopasować silnik do podłużnicy.
Może ktoś ma jakiś pomysł??
A co do półosi to w PGT są grubsze na całej długości, co za tym idzie skrzynia biegów też jest inna mimo obudowy takiej samej jak w Sienie.
Zastanawiam się czy seryjne półosie z Sieny wytrzymają moc 180 kucy... coś mi mówi że nie.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Odkręć osprzęt i postaw obok siebie to zobaczysz, że jednak są. Za bardzo kombinujesz, powieś silnik z GT na łapach ze Sieny.MARTENZ555 pisze:Co jak Co ale jak ktoś mi powie że te silniki są takie same, to powiem żeby sobie je obok siebie postawił
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
No chyba, że miał jakiegoś 12V już swapowanego:).
Tak jak goofer007 radzi, łapę przy rozrządzie(a właściwie to zamiast podpory półosi) załóż od Sieny, dziury w bloku są po podporze.
Półosie trochę wytrzymają, zależy jak często będziesz ruszał z pełnego gwizdka.
Tak jak goofer007 radzi, łapę przy rozrządzie(a właściwie to zamiast podpory półosi) załóż od Sieny, dziury w bloku są po podporze.
Półosie trochę wytrzymają, zależy jak często będziesz ruszał z pełnego gwizdka.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
To ja wiem że podpora półosi jest zamienna z poduszką silnika. Ale tez się zastanawiam czy tych duch rzeczy z sobą nie połączyć jakimś spawem lub coś w podobnie.
Wczoraj przeglądając Allegro, natknąłem się na łapę silnika od Marei 1,6 16V. która ma bardzo zbliżone kształty do łapy z PGT z tą różnica że nie idzie ona pod ostrym kontem do góry. mam zamiar to przymierzyć do swojej Sieny.
Zastanawiam się teraz jak rozwiązać problem z przeniesieniem napędu. bo znając życie te moje pół osie są dużo słabsze niż PGT. choćby dlatego że są cieńsze o ok. 8mm.
Zwrotnice z PGT sa inne niż w Sienie. mocowanie dolnego wahacza, mocowanie do amortyzatora kończąc na drążku kierowniczym są inne. myślałem aby może piasty przerzucić z PGT. może ktoś z was wie jak się mają łożyska z tych samochodów do siebie ?? Może ktoś zna rozmiar łożyska z PGT?
Wczoraj przeglądając Allegro, natknąłem się na łapę silnika od Marei 1,6 16V. która ma bardzo zbliżone kształty do łapy z PGT z tą różnica że nie idzie ona pod ostrym kontem do góry. mam zamiar to przymierzyć do swojej Sieny.
Zastanawiam się teraz jak rozwiązać problem z przeniesieniem napędu. bo znając życie te moje pół osie są dużo słabsze niż PGT. choćby dlatego że są cieńsze o ok. 8mm.
Zwrotnice z PGT sa inne niż w Sienie. mocowanie dolnego wahacza, mocowanie do amortyzatora kończąc na drążku kierowniczym są inne. myślałem aby może piasty przerzucić z PGT. może ktoś z was wie jak się mają łożyska z tych samochodów do siebie ?? Może ktoś zna rozmiar łożyska z PGT?
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Panowie mam dwa problemy jako ze silnik przełożony i węże wodne są inne w 1.4 niż w 1.4 PGT
1. pytanie, do czego jest wyjście wodne od przodu głowicy między świecami idące z tego co pamiętam do magistrali wodnej, w tym miejscu w zwykłym 1.4 jest czujnik temperatury to można zaślepić czy to jest jakieś odpowietrzenie?
2. Od tyłu z bloku za turbiną wychodzi też wąż wodny do czego go wpiąć w magistralę termostatu czy magistralę pompy wody?
A może ktoś dysponuje rysunkiem połączeń wody przy tym silniku co gdzie idzie.
1. pytanie, do czego jest wyjście wodne od przodu głowicy między świecami idące z tego co pamiętam do magistrali wodnej, w tym miejscu w zwykłym 1.4 jest czujnik temperatury to można zaślepić czy to jest jakieś odpowietrzenie?
2. Od tyłu z bloku za turbiną wychodzi też wąż wodny do czego go wpiąć w magistralę termostatu czy magistralę pompy wody?
A może ktoś dysponuje rysunkiem połączeń wody przy tym silniku co gdzie idzie.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Ad.1 wepnij, wspawaj do rurki doprowadzajcej wode do pompy
Ad.2 zaslep
Ad.2 zaslep
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Silnik przełożony, elektryka ogarnięta z wodą też dałem radę.
Mam teraz małą zagwozdkę mianowicie chwyt powietrza, pod maską zrobiło się już bardzo ciasno i fabryczny filtr sieny wyleciał i jedyna opcja to stożek przy czym też jest na niego mało miejsca ponieważ nie chcemy przenosić akumulatora do bagażnika.
Jak by go zostawić w komorze silnika to ma tak po 2cm luzu po bokach i idzie przy przewodach wodnych w stronę chłodnicy czyli zasysał by gorące powietrze i nie zbyt optymalne warunki pracy.
Wpadłem na pomysł aby wyjechać z turbiny rurą przez bok pod błotnik i nad kołem dać rurę do przodu nad nadkolem i za zderzakiem umieścić filtr, na pewno łapał by chłodniejsze powietrze ale boję się o szybkość zabrudzania się filtra a wymiana i czyszczenie jedynie od dołu albo po zdjęciu zderzaka.
Jaka wersja lepsza?
Mam teraz małą zagwozdkę mianowicie chwyt powietrza, pod maską zrobiło się już bardzo ciasno i fabryczny filtr sieny wyleciał i jedyna opcja to stożek przy czym też jest na niego mało miejsca ponieważ nie chcemy przenosić akumulatora do bagażnika.
Jak by go zostawić w komorze silnika to ma tak po 2cm luzu po bokach i idzie przy przewodach wodnych w stronę chłodnicy czyli zasysał by gorące powietrze i nie zbyt optymalne warunki pracy.
Wpadłem na pomysł aby wyjechać z turbiny rurą przez bok pod błotnik i nad kołem dać rurę do przodu nad nadkolem i za zderzakiem umieścić filtr, na pewno łapał by chłodniejsze powietrze ale boję się o szybkość zabrudzania się filtra a wymiana i czyszczenie jedynie od dołu albo po zdjęciu zderzaka.
Jaka wersja lepsza?