turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.
Moderatorzy: KYS , ZibiUT
Sierek52
Obserwator
Posty: 5 Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT
Post
autor: Sierek52 » czw lis 20, 2014 7:06 pm
Witam, jestem nowy na forum i mam następujący problem (samochód Fiat Punto GT) a mianowicie gdy gwałtownie przyspieszam tzn. pedał w podłodze to tak przy 4 tys/obr zaczyna tak dziwnie przerywać i szarpać autem dzieje mi sie to od tygodnia w tym czasie sprawdziłem tzw.gruszke która chodzi troche opornie ale nie wiem czy to jest przyczyną czy może coś innego?
Z góry dzięki za pomoc
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997 Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA
Post
autor: turbomaniak » czw lis 20, 2014 9:23 pm
Zaswieca sie marechewa w momencie przerywania? Jakie cisnienie daje turbo?
Sierek52
Obserwator
Posty: 5 Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT
Post
autor: Sierek52 » pt lis 21, 2014 6:51 am
Marchewa sie nie zaświeca no ciśnienie prawe pod 1.6...
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997 Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA
Post
autor: turbomaniak » pt lis 21, 2014 12:25 pm
Podejrzewam ze pompa paliwa sie konczy, sprawdz cisnienie paliwa podczas jazdy
Sierek52
Obserwator
Posty: 5 Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT
Post
autor: Sierek52 » pt lis 21, 2014 3:42 pm
jak sprawdzic cisnienie paliwa podczas jazdy? i czy aby na pewno pompa paliwa ?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997 Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA
Post
autor: turbomaniak » pt lis 21, 2014 5:36 pm
Zeby sie upewnic ze to pompa trzeba sprawdzic cisnienie paliwa. Wpinasz sie z manometrem do zasilania listwy, zegar do kabiny i jedziesz, cisnienie paliwa ma byc 3bar+tyle ile wynosci cisnienie doladowania, przyklad 3+1,5 cisnienie dol = 4,5bar
Sierek52
Obserwator
Posty: 5 Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT
Post
autor: Sierek52 » śr lis 26, 2014 9:28 pm
jednak przyczyną nie była pompa paliwa lecz zawór EGR oraz zawór doładowania turbo i przy okazji przewody wysokiego napięcia.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997 Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA
Post
autor: turbomaniak » śr lis 26, 2014 9:41 pm
Egr w pgt? Kto to wymyslil?
Sierek52
Obserwator
Posty: 5 Rejestracja: śr lis 19, 2014 5:40 pm
Miejscowość: Piekary Śląskie
Auto: Punto GT
Post
autor: Sierek52 » pt lis 28, 2014 9:42 am
No tak samo sie zdziwilem no ale cóż.
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221 Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa
Post
autor: dzikidaniel » pt lis 28, 2014 10:09 am
Takiego zaworu nie ma i nie było w PGT. Nie wiem skąd masz mechanika ale uciekaj od niego.
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371 Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne
Post
autor: punto 1.6 » pt lis 28, 2014 4:22 pm
może mu się pokićkało z WasteGate
PUNTO ELX 1.6 16v T = 320HP & 360NM