Wskaźnik od doładowania

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Wskaźnik od doładowania

Post autor: rosssssa »

Mam problem z podłączeniem innego wskaźnika doładowania.
Mój fabryczny nie działa nie wiem dlaczego :?
Zalazłem przewód który szedł do niego w komorze silnika i ten dochodzi do DownPaypa (niewiem jak to się pisze) I podczepiłem trójnik ale ten nowy też nie działa na tym podłączeniu.

Prosze o pomoc bo już sam nie wiem gdzie szukać. Można to nie ten przewodzik jest od doładowania :?:
I czy w ogóle to od downpaypa wychodzi ta rurka do wskaźnika???? Wydaje mi się że nie ale na to co patrze to tak to wygląda. Bo przecież przy założeniu BOVa downpayp już nie działa. Sam już nie wiem. Jak macie jakieś schematy podłączenia tego wszystkiego to podeślijcie może jakoś sobie dam rade. Ale bardziej wole tłumaczenie łopatologiczne.
Chodzi o Punto GT
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

downpipe - i to jest część wydechu i napewno nie tam podłączany jest wężyk :wink:

Jeśli znalazełś przewód to poproś kogoś żeby w neigo dumchnął i patrz czy sie wskaźnik rusza - ja tak sprawdzałem u siebie.

Jak się nie rusza to znaczy że wskaźnik zwalony albo ktoś ma słabe płuca :wink:

rurka od wskaźnika powinna być podpięta gdzieś go kolekotra dolotowego, gdzieś za przepustnicą, możesz w piąć np. trójnik w ten wężyk co idzie do zaworu upustowego
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

U mnie z kolektora wychodzą dwa wężyki jeden idzie do kompa a drugi do listwy wtryskowej.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

rosssssa pisze:U mnie z kolektora wychodzą dwa wężyki jeden idzie do kompa a drugi do listwy wtryskowej.
Musisz mieć jeszcze jeden ale nie koniecznie bezpośrednio przy kolektorze. W UT oryginalnie idzie przewód do serwa i na nim jest czwórnik. Jeden z czwórnika idzie własnie do wskaźnika a drugi do DV.
Tam poszukaj przyczyny. Często się zdaża ze ten czwórnik jest rozwalony
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No to po oględzinach i przetestowaniu okazuje sę że wskaźnik działa :/
rurka nie jest przerwana ani popękana. Z kolektora wychodzą 2 jedna do kompa druga do listwy i tyle.

A schemat podłączenia wygląda tak. (przynajmniej u mnie)
Obrazek

Po prawej wskaźnik. czy to w ogóle możliwe???? Czy ktoś kombinował przy tym i podłączył na pałe :/ może mnie ktoś uświadomić.

Bo o ile dobrze myśle to nawet mogło by to działać, ale nie jestem pewien.

Może ktos kiedyś robił coś takiego w puncie i wie jak to się podłącza
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

podłącz się pod ten wężyk od DV, napewno jakiś musisz przecież mieć

ja tak mam trójnik w wężyku od dv

schemacik troche niewyraźny :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Obrazek

Tak wyraźniej???? ;)
to pogrubione to trójnik.

ale dlaczego wskaźnik nic nie pokazuje na doładowaniu????
czy to wina DV może być czy szukać problemu gdzie indziej tylko gdzie??
Czt DV mogło się zastać albo co mogło sie z nim stać????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

sprawdź czy przez ten wezyk jak silnik chodzi na wolnych obrotach zasysane jest powietrze, jesli to znaczy ze nie jest on wogole podłączony albo gdzies przytkany...

druga opcja to może być zwalony DV.... wymontuj go i sprawdź czy jest szczelny...

pozatym jeśli wskaźnik podłączony jest do tronika w wężyku od dv, sam wskaźnik działa ale nic nie wskazuje, to sam DV i tak nie funkcjonuje....

Sprawdź DV
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

a gdzie idzie ten węzyk co idzie do DV i barometru??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Wraca jakoś na góre do innej kopy przewodów. Ale z tego co mi się wydaje to chyba do kolektora ssącego CHYBA
znalazłem jakieś schematy po włosku i spróbuje to wszystko jutro pokoleji połączyć może będzie dobrze.


Jak reguluje się westgata???? Bo to może być wina tego. :roll:
Gdzie tego szukać i jak to wygląda :?: :oops: :oops:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

WG się nie reguluje jezeli nie chcesz podnosić ciśnienia doładowania.
Nie ma on wpływu na wskaźnik. A jak sprawdzasz to doładowanie czy jest czy nie??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Zibi122 pisze:A jak sprawdzasz to doładowanie czy jest czy nie??
Jeśli chodzi o doładowanie to ono na 100% jest tylko nie wiem jakie :roll:
Chce uruchomić jaki kolwiek wskaźnik bo seryjny działa ale mam też kupiony zewnętrzny. Tyle że w tej rurce która idzie do wskaźnika brak jest jakiego kolwiek ciśnienia. I już sam nie wiem :cry: :cry:

Ide teraz włożyć innego DV (ale nie nowy więc też może być be) i za godzine napisze czy pomogło. No może dwie ;)
Zibi122 pisze:WG się nie reguluje jezeli nie chcesz podnosić ciśnienia doładowania.
Turbinka była regenerowana i wtedy się coś mogło przestawić czy raczej nie ????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Ale tam był meksyk zupełnie inaczej podpięte wszytsko było :shock: :shock: ale specjalista to składał :? :?


Teraz wygląda to tak jak na scheamcie czyli:

Obrazek

i ja mam podpięty zegarek między DV a ten czwórnik. Ale przy podpięciu w taki sposób zegar pokazuje podciśnienie. :( nie wiem jak to możliwe

Teraz musze podpiąć jakoś inaczej ale już sam nie wiem sam :? :?
ide próbować może się w końcu uda
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Chcesz zrobić coś dobrze zrób to sam 8)
Punto zaczeło jeździć wskaźniki działają, ale jak jeździ.
Nie wiedziałem że to aż tak może zapitalać. :twisted: :twisted:

Włoskie schematy się sprawdziły.

A może mój jest popsuty bo teraz nawet rozpędzając się na 3 traci przyczepność i zamyka obrotomierz :wink: :twisted:

Czy ma ktoś zwas podpięty inny zegar od doładowania????
Jeśli tak to jakie on ma swskazania na wolnych obrotach :?:
bo umnie pokazuje ~-5 czy to aby dobrze????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ