BOV

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

DV to Dump Valve, działanie identyczne do BOVa, tyle żew powietrze wraca spowrotem do układu dolotowego przed turbinę i nie robi ładnie pssst:).
Czyli szukasz przewodu o średnicy około 30mm łączącego dolot przed przepustnicą z dolotem przed turbiną:).
Przykładowy DV :

Obrazek

Fotka by Lui
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Jakie macie BOVy w swioch autach :?: :?:
Bo z tego co wyczytałem to do samochodu z przepłyką powinny być dwutłoczkowe.
I czy po założeniu BOVa zmieniło się coś podczas zmiany biegów na gorsze (jakieś szarpania itp. :?: )
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

rosssssa pisze:Jakie macie BOVy w swioch autach :?: :?:
To co widzisz na fotce to jest taki sam DV jak masz w swoim sprzecie.

BOV to zawór upustowy, upuszczający część nadmuchanego powietrza do atmoswery a DV widoczny na zdjęciu upuszcza powietrze spowrotem do dolotu ale przed turbiną.
rosssssa pisze: Bo z tego co wyczytałem to do samochodu z przepłyką powinny być dwutłoczkowe.
I czy po założeniu BOVa zmieniło się coś podczas zmiany biegów na gorsze (jakieś szarpania itp. :?: )
Generalnie aby było wszystko OKi to powinien być dwutłoczkowy ale nie musi. Jedno też da rade. Zależy jak bedzie wyregulowany BOV. Gdzieś w wątki jest napisane ja do jazdy po mieście i jak na ściganie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Czy po zamontowaniu BOVa na przewodzie który idzie do DV musze czymś zaślepić DV czy może on sobie zostać w tej rurze która idzie do turbinki czy raczej go wywalić????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

bova montuje sie za turbosprężarką, a w tym przewodzie przed turbo dziurę musisz zaślepić , tzn na siłe można zostawić tam dv

tylko że nie pamiętam jak on był zamontowany w uno, w każdym bądź razie nie może być tak żeby ten stary dv się otwierał gdy turbo bedzie ssac :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Najlepiej wsadzić tak jakiś kołek zrobiony z kija do szczotki czy coś, dlatego ze DV moze puszczać jak nie bedzie szczelny lub jak się coś z nim stanie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:DV to Dump Valve, działanie identyczne do BOVa, tyle żew powietrze wraca spowrotem do układu dolotowego przed turbinę i nie robi ładnie pssst:).
Guzik prawda. DV to nazwa angielska, a BOV amerykańska. A technicznie się niczym nie różnią. I DV i BOV są otwarte i zamknięte.
ODPOWIEDZ