Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Sprawdzales cisnienie paliwa? Seryjne pompy w gt sa delikatnie mowiac slabe i nie lubia podnoszenia cisnienia. I jeszcze jedna rzecz ktora przyszla mi do glowy, odepnij aku zeby skasowac adaptacje ecu i wtedy zacznij stroic
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Ciśnienie paliwa na jałowych obrotach wynosi 3.1bar.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
To, że na jałowych masz 3,1 bara to nie znaczy, że przy 1 barze doladowania trzyma jak powinna cisnienie.
Druga sprawa to, że przeplywka sie zamyka to nie znaczy, że auto bedzie przerywać, jedyne co to brak mozliwosci dolania paliwa.
Skoro masz EGT 780 st przy bucie to masz o 70-100 st za mało co może oznaczać mocno zalany silnik czego efektem jest szarpanie.
Sonda AFR w dupe i jazda. W seryjnym PGT AFR do odcinki jest około 12,5-13. Jeżeli AFR spada Ci poniżej 10,5-11 do silnik może juz nie dawać rady zapalic mieszanki. Jaka przerwa na świecach? Fabrycznie w PGT masz BCPR6ET w Uno sa zimniejsze BCPR7ET, przerwa powinna być około 0,8 mm.
Druga sprawa to, że przeplywka sie zamyka to nie znaczy, że auto bedzie przerywać, jedyne co to brak mozliwosci dolania paliwa.
Skoro masz EGT 780 st przy bucie to masz o 70-100 st za mało co może oznaczać mocno zalany silnik czego efektem jest szarpanie.
Sonda AFR w dupe i jazda. W seryjnym PGT AFR do odcinki jest około 12,5-13. Jeżeli AFR spada Ci poniżej 10,5-11 do silnik może juz nie dawać rady zapalic mieszanki. Jaka przerwa na świecach? Fabrycznie w PGT masz BCPR6ET w Uno sa zimniejsze BCPR7ET, przerwa powinna być około 0,8 mm.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Ogarnę jeszcze pompe paliwa i będziemy dalej myśleć. A właśnie bo podejrzewałem jeszcze same wtryski. Przy jakiej mocy 335 się skończą?
Ja mam u siebie z tego co pamiętam BCPR8ET.
A to EGT co mam u siebie to mogę sobie w dupe wsadzić bo zamontowane jest zaraz za turbo, więc trzeba dodać te 100-150C
Ja mam u siebie z tego co pamiętam BCPR8ET.
A to EGT co mam u siebie to mogę sobie w dupe wsadzić bo zamontowane jest zaraz za turbo, więc trzeba dodać te 100-150C
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Skoro egt za turbo to faktycznie lipa. 335 powinny starczyć Jakieś 210-220KM ogarną
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
I do takich mocy chcę dojść. Muszę poszukać schematów kabli od przepływki, bo na dniach chciałbym zrobić konwersje i jeździć na mapsensorze.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
http://www.ecumaster.com/download/DET3/fiatPuntoGT.pdf" target="_blank
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
A masz może taki schemat do DETa II?
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Kurde, z opisu DET II manual o konwersji maf to map niewiele kumam.
"W celu konwersji należy podłączyć wyjście z przepływomierza (MAF), do wejścia ANALOG IN #1.
Do wejścia DEFLECTION należy podpiąć MAP sensor.
Następnie należy przejść do zakładki LOG, nacisnąć przycisk CLEAR (aby wyczyścić poprzedni log),
a następnie należy wykonać przejazd podczas którego nastąpi uczenie się urządzenia. Ważnym jest
aby auto miało temperaturę roboczą, oraz aby w trakcie jazdy pokryć jak największe obszar mapy
(jazda ze zróżnicowaną prędkością oraz ze zróżnicowanym uchyleniem przepustnicy).
Po okresie zbierania danych należy na okienku logowania nacisnąć prawy przycisk myszy i wybrać
opcje MAF to MAP. Zostanie utworzona nowa mapa analogowa FUEL MAP, którą należy zapisać w
pamięci urządzenia (MAKE MAPS PERMANENT). Należy również ustawić wartość ANALOG OUT
OFFSET na wartość 2.490V."
Ok, do tego miejsca rozumiem...
"W tym momencie wyłączamy silnik odpinamy przepływomierz. W jego miejsce podłączamy sygnał
ANALOG OUT. Sygnał ANALOG IN #1 podłączamy do masy. Ponownie uruchamiamy samochód.
W razie potrzeby dokonujemy poprawek w mapie (szczególnie należy zwrócić uwagę na wolne
obroty) ."
Ale dalej już nie łapię. Może ktoś jest w stanie mi to trochę rozjaśnić?
Bardzo proszę o pomoc
"W celu konwersji należy podłączyć wyjście z przepływomierza (MAF), do wejścia ANALOG IN #1.
Do wejścia DEFLECTION należy podpiąć MAP sensor.
Następnie należy przejść do zakładki LOG, nacisnąć przycisk CLEAR (aby wyczyścić poprzedni log),
a następnie należy wykonać przejazd podczas którego nastąpi uczenie się urządzenia. Ważnym jest
aby auto miało temperaturę roboczą, oraz aby w trakcie jazdy pokryć jak największe obszar mapy
(jazda ze zróżnicowaną prędkością oraz ze zróżnicowanym uchyleniem przepustnicy).
Po okresie zbierania danych należy na okienku logowania nacisnąć prawy przycisk myszy i wybrać
opcje MAF to MAP. Zostanie utworzona nowa mapa analogowa FUEL MAP, którą należy zapisać w
pamięci urządzenia (MAKE MAPS PERMANENT). Należy również ustawić wartość ANALOG OUT
OFFSET na wartość 2.490V."
Ok, do tego miejsca rozumiem...
"W tym momencie wyłączamy silnik odpinamy przepływomierz. W jego miejsce podłączamy sygnał
ANALOG OUT. Sygnał ANALOG IN #1 podłączamy do masy. Ponownie uruchamiamy samochód.
W razie potrzeby dokonujemy poprawek w mapie (szczególnie należy zwrócić uwagę na wolne
obroty) ."
Ale dalej już nie łapię. Może ktoś jest w stanie mi to trochę rozjaśnić?
Bardzo proszę o pomoc
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Bez urazy, jesli nie potrafisz tego zrozumiec to nie bierz sie za to, bo nie ogarniesz tej konwersji. Mapa zrobina podczas "uczenia" sie deta zwykle ma malo wspolnego z finalna mapa. Masz szerokopamowke?
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
Spokojnie, jednej rzeczy nie rozumiałem w opisie, ale już jest wszystko w porządku. Konwersja zrobiona, auto działa bez przepływki. Teraz już tylko auto oddać do strojenia 
Zauważyłem że auto przygasa po przygazówce, ale jak wczoraj rozmawiałem z szefem444 coś takiego może występować, właśnie szukam tematu bo wcześniej ktoś miał ten problem.

Zauważyłem że auto przygasa po przygazówce, ale jak wczoraj rozmawiałem z szefem444 coś takiego może występować, właśnie szukam tematu bo wcześniej ktoś miał ten problem.
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
masz otwarty bov ? jeżeli tak to dlatego gaśnie po konwersji
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
- Miejscowość: Wrocław
- Auto: Punto GT
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
No właśnie coś słyszałem, że jeżeli jest bov to gaśnie... Rozwiązaniem jest DV? Ponoć już ktoś uporał się z tym problemem, jak ktoś wie jak to zrobić to proszę o podzielenie się tematem
Do punta wjeżdżają wtryski 440cc i nowy dolot.
Do punta wjeżdżają wtryski 440cc i nowy dolot.

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Oświećcie mnie. Problem z doładowaniem w GT
zbieranie logów do konwersji musi odbyć sie albo z cyrkulacyjnym bovem albo z zaślepionym zewnętrznym. inaczej dzieją sie cuda.