problem z nową pompą wody
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
problem z nową pompą wody
witam serdecznie
ostatnio oddałem auto do poprzedniego właściciela mechanika aby powymieniał parę gratów miedzy innymi : tłumik, kolektor wydechowy, uszczelki klocki, regulator napięcia oleje i pompę wody
profilaktycznie pompa wody została wymienią
i ta nowa pompa producent jakoś na m kosztowała 350zł miał być niby super ale hałasuje takim fargotem
miałem taki przypadek już w innym aucie i był to za mocno naciągnięty pasek i faktycznie tak było , pasek był tak do rąbany że szok a śruby od napinacza odkręcałem przez rurę 0.5m z ledwością.
i teraz pytanie miał koś z was tak bo pompa po rozgrzaniu auta nadal coś jeszcze słychać , mam w planach popuścić pasek klinowy od wspomagania tylko jak się dostać do napinacza ?
ostatnio oddałem auto do poprzedniego właściciela mechanika aby powymieniał parę gratów miedzy innymi : tłumik, kolektor wydechowy, uszczelki klocki, regulator napięcia oleje i pompę wody
profilaktycznie pompa wody została wymienią
i ta nowa pompa producent jakoś na m kosztowała 350zł miał być niby super ale hałasuje takim fargotem
miałem taki przypadek już w innym aucie i był to za mocno naciągnięty pasek i faktycznie tak było , pasek był tak do rąbany że szok a śruby od napinacza odkręcałem przez rurę 0.5m z ledwością.
i teraz pytanie miał koś z was tak bo pompa po rozgrzaniu auta nadal coś jeszcze słychać , mam w planach popuścić pasek klinowy od wspomagania tylko jak się dostać do napinacza ?
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: problem z nową pompą wody
pompa jest na wielorowku, nie potrzebujesz popuszczac klinowego zeby podziałac, wystarczy zdjąć koło a jak masz kanał to nawet tego nie trzeba. czas operacyjny 7min 

- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
Metelli ?
chyba dobra firma , chociaz podobna kwp kosztuje sporo mniej , skf tez ponad 100 tansze

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
panowie a czy psyk dość mocny po odkręceniu korka paliwa przy temperaturach tych co mamy za oknem to normalne
dziwi mnie to bo zdaje mi się ze to podciśnienie
proszę o wypowiedzi , dodam ze układ odzyskiwania opar paliwa ori lecz nie sprawdzony krok po kroku
dziwi mnie to bo zdaje mi się ze to podciśnienie
proszę o wypowiedzi , dodam ze układ odzyskiwania opar paliwa ori lecz nie sprawdzony krok po kroku
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
- Miejscowość: slask
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
Normalne.
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
W 1.2 8v nigdy nie psykalo , w 1.6t tak , w 1.9jtd tez psyka jak jest malo paliwa
Nie ma zaleznosci jaka temperatura

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
- Miejscowość: slask
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
W punto mk1 każdym psyka.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
to super dzięki bo mam ciekawy objaw na wolnych obrotach po rozgrzaniu auta na pb wypada mi jakby zapłon > kiedyś mi tak robił przy wytartym wałku i źle ustawionym czujniku fazy wtrysku ale teraz to wsio jest ok
Objaw : jeśli jadę na lpg jest ok i teraz wystarczy przełączyć na pb i mam wypadanie zapłonu wracam na lpg i też wypada > mogą być rozjechane mapki muszę iść luknąć z laptopem > zapieczone wtryski pb odpadają bo dziennie przejeżdżam na pb 8km a 36 na lpg i wszystkie ostre akcje na pb
Podejrzenia : to się zaczęło dziać po wymianie regulatora napięcia (zdaje mi się ze mechanik zapodał o niższym prądzie ładowania i po odpaleniu silnika rano jak nie prze gazuje do 1300 obr to kontrolka ładowania nie zgaśnie) jak powyłączam wszystkie odbiorniki energii to jakby znikał problem , przedtem też zauważyłem ze jak odkręcę korek paliwa to objaw maleje
ale chyba najbardziej odpowiednie będzie sprawdzenie stanu sondy podczas takiego zachowania i kolejna eliminacja świec zapłonowych przez zdejmowanie kabli
Objaw : jeśli jadę na lpg jest ok i teraz wystarczy przełączyć na pb i mam wypadanie zapłonu wracam na lpg i też wypada > mogą być rozjechane mapki muszę iść luknąć z laptopem > zapieczone wtryski pb odpadają bo dziennie przejeżdżam na pb 8km a 36 na lpg i wszystkie ostre akcje na pb
Podejrzenia : to się zaczęło dziać po wymianie regulatora napięcia (zdaje mi się ze mechanik zapodał o niższym prądzie ładowania i po odpaleniu silnika rano jak nie prze gazuje do 1300 obr to kontrolka ładowania nie zgaśnie) jak powyłączam wszystkie odbiorniki energii to jakby znikał problem , przedtem też zauważyłem ze jak odkręcę korek paliwa to objaw maleje
ale chyba najbardziej odpowiednie będzie sprawdzenie stanu sondy podczas takiego zachowania i kolejna eliminacja świec zapłonowych przez zdejmowanie kabli
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
- Miejscowość: slask
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
Jak było grzebane przy altku to popraw masy.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
dziś regulowałem sekwencje i zauważyłem ze napięcie ładowania po rozgrzaniu auta to 12.8 v na zimnym 13.2
jak jadę rozgrzanym autem i napięcie ładowania wynosi 12,8 i wyłączę światła to podskoczy do 13.3
troszkę kiszka wydaje mi się ze na starym regulatorze było więcej
zdaje mi się ze mechanior choć go uprzedzałem zamontował mi słabszy regulator , muszę zobaczyć na pudełku od regulatora
mam jeszcze 2 cały alternator od kolegi z forum wiec trzeba będzie spróbować przełożyć
a powiedzcie mi czy da się wymienić tylko szczotki w regulatorze bo stary sprawny tylko szczotki ebe
jak jadę rozgrzanym autem i napięcie ładowania wynosi 12,8 i wyłączę światła to podskoczy do 13.3
troszkę kiszka wydaje mi się ze na starym regulatorze było więcej
zdaje mi się ze mechanior choć go uprzedzałem zamontował mi słabszy regulator , muszę zobaczyć na pudełku od regulatora
mam jeszcze 2 cały alternator od kolegi z forum wiec trzeba będzie spróbować przełożyć
a powiedzcie mi czy da się wymienić tylko szczotki w regulatorze bo stary sprawny tylko szczotki ebe
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
Powinno byc 13.7V albo wiecej ? 

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: problem z nową pompą wody
Panowie pomocy
dziś podpoiłem się pod kompa lpg bo punciak traci moc i co zauważyłem:
- powyżej 0,4 bara punciak traci moc bo się robi jałowo i teraz czasy wtrysku na oko nie są obcinane
- przy pełnym bucie i doładowaniu powyżej 0,8 bara i przy około 4500obr i w gore punciak odzyskuje moc i leje na bogato czyżby open loop
- przy tych mrozach chyba obcina mi ciśnienie doładowania które jest maksymalne do 1,1 - 1,2 bara i niema overbost który był do końca skali jak tylko parę dni było cieplej i zawsze wcześniej przed mrozami
- punciol jak się mocno rozgrzeje zjawisko jakby znikało
- na lpg i pb to samo zjawisko
- nierówna praca na jałowych po ostrym przyciśnięciu się nasiliła
i teraz pytanie czy powodem tego zachowania auta może być?
- pompa paliwa lub filtr -raczej nie bo przy butowaniu leje na bogato
- przepławka - prawdopodobnie
- nieszczelność za przepływką - muszę pojechać na kanał i zerknąć na turbinie bo możliwe ze mechanik zapominał przykręcić tak samo jak inne rzeczy
- map sensor - możliwe że po mechaniku jest nie podpięty zbyt dobrze
- zawór bof upustowy chyba tak się to pisze
a jak panowie sprawdzić multimetrem przepławkę?
proszę o podpowiedzi
dziś podpoiłem się pod kompa lpg bo punciak traci moc i co zauważyłem:
- powyżej 0,4 bara punciak traci moc bo się robi jałowo i teraz czasy wtrysku na oko nie są obcinane
- przy pełnym bucie i doładowaniu powyżej 0,8 bara i przy około 4500obr i w gore punciak odzyskuje moc i leje na bogato czyżby open loop
- przy tych mrozach chyba obcina mi ciśnienie doładowania które jest maksymalne do 1,1 - 1,2 bara i niema overbost który był do końca skali jak tylko parę dni było cieplej i zawsze wcześniej przed mrozami
- punciol jak się mocno rozgrzeje zjawisko jakby znikało
- na lpg i pb to samo zjawisko
- nierówna praca na jałowych po ostrym przyciśnięciu się nasiliła
i teraz pytanie czy powodem tego zachowania auta może być?
- pompa paliwa lub filtr -raczej nie bo przy butowaniu leje na bogato
- przepławka - prawdopodobnie
- nieszczelność za przepływką - muszę pojechać na kanał i zerknąć na turbinie bo możliwe ze mechanik zapominał przykręcić tak samo jak inne rzeczy
- map sensor - możliwe że po mechaniku jest nie podpięty zbyt dobrze
- zawór bof upustowy chyba tak się to pisze
a jak panowie sprawdzić multimetrem przepławkę?
proszę o podpowiedzi