blok

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

emilszewczyk
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 26, 2005 10:28 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Nałęczow

blok

Post autor: emilszewczyk »

od jakiego silnika pasuje blok do 1.3T??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Plug&Play to żaden (poza 1.4T oczywiście), bo każdemu będzie brakować króćca chłodzenia turbiny oraz dziury od kanału olejowego do smarowania turbiny.
Po dorobieniu jakiegoś króćca z wodą do turbiny oraz pociągnieciu jakiegoś smarowania turbiny to każdy blok 1.4, 1.5, 1.6sohc (oczywiście tylko 1.4 ma zbliżoną średnicę tłoka, resztę trzeba by tulejować, ale jakieś używane 1.4 prawdopodobnie też).
Ważne jaką głowicę na to chcesz nałożyć - bo w generacji 1.4/1.6 jest dodatkowy kanał wodny, który i tak w razie czego zostanie zakryty nawet przez głowicę 1.3T, ale piszę o nim na wszelki wypadek;). Podobny motyw jest z mocowaniem podpory półosi pośredniej, bloki do skrzyń z półośkami "jednolitymi" mają trzy dziury do przykręcenia tej podpory(bo jest tam wtedy tylko "łapa" alternatora, ale i tak podpora siądzie na trzy śruby). Spust płynu chłodniczego w blokach n/a jest z tyłu(pod kolektorem wydechowym), a w wersjach T z przodu. +jeszcze kilka mało znaczących detali:).
emilszewczyk
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 26, 2005 10:28 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Nałęczow

Post autor: emilszewczyk »

dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
monster
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:33 pm

Post autor: monster »

ziuzio pisze:Plug&Play to żaden (poza 1.4T oczywiście), bo każdemu będzie brakować króćca chłodzenia turbiny oraz dziury od kanału olejowego do smarowania turbiny.
Po dorobieniu jakiegoś króćca z wodą do turbiny oraz pociągnieciu jakiegoś smarowania turbiny to każdy blok 1.4, 1.5, 1.6sohc (oczywiście tylko 1.4 ma zbliżoną średnicę tłoka, resztę trzeba by tulejować, ale jakieś używane 1.4 prawdopodobnie też).
Ważne jaką głowicę na to chcesz nałożyć - bo w generacji 1.4/1.6 jest dodatkowy kanał wodny, który i tak w razie czego zostanie zakryty nawet przez głowicę 1.3T, ale piszę o nim na wszelki wypadek;). Podobny motyw jest z mocowaniem podpory półosi pośredniej, bloki do skrzyń z półośkami "jednolitymi" mają trzy dziury do przykręcenia tej podpory(bo jest tam wtedy tylko "łapa" alternatora, ale i tak podpora siądzie na trzy śruby). Spust płynu chłodniczego w blokach n/a jest z tyłu(pod kolektorem wydechowym), a w wersjach T z przodu. +jeszcze kilka mało znaczących detali:).
z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.
monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.
Silniki a raczej bloki z generacji 1.1(ale nie FIRE!!), 1.3, 1.5 i 1.3T wywodzą się z z Fiata 128; zaś te 1.4, 1.6(sohc 8V), 1.4T to nowsza generacja - dopracowana jednostka na bazie tego starszego bloku. Poza kształtami ma ten dodatkowy kanał wodny tuż przy łapie silnika przykręcanej do karoserii. Ma jeszcze kilka małych różnic jak waga, kształt odlewu, nie mających żadnego wpływu na dopasowanie zamiast tych starszych jednostek.
monster
Obserwator
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:33 pm

Post autor: monster »

ziuzio pisze:
emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Albo tłoki nadwymiarowe i szlif na ten nadwymiar albo zatulejowanie do starych tłoków(o ile są jeszcze na tyle dobre) + nowe pierścienie.
monster pisze:z moich informaci wynika ze blok 1.4 n/a i 1.4 t ma takie same wymiary,rozni sie czyms jeszcze??troche mi sie nie hce wierzyc ze produkowali dwa calkiem inne bloki,jestes pewien tego co piszesz???
1.4 n/a i T to te same bloki, z tym że T ma wyjście z tyłu bloku na smarowanie turbiny oraz dodatkowy króciec do chłodzenia turbawki, + mało ważne detale o których wspomniałem we wcześniejszym poście.
Silniki a raczej bloki z generacji 1.1(ale nie FIRE!!), 1.3, 1.5 i 1.3T wywodzą się z z Fiata 128; zaś te 1.4, 1.6(sohc 8V), 1.4T to nowsza generacja - dopracowana jednostka na bazie tego starszego bloku. Poza kształtami ma ten dodatkowy kanał wodny tuż przy łapie silnika przykręcanej do karoserii. Ma jeszcze kilka małych różnic jak waga, kształt odlewu, nie mających żadnego wpływu na dopasowanie zamiast tych starszych jednostek.
to znaczy ze te bloki roznia sie w sumie kroccem do wody,i wyjsciem na olej-a to n ie problem-a kanały w głowicy pauja na kanały w bloku itp??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

No właśnie jest róznica w jednym kanale wodnym-w 1.4n/a jest dodatkowy otwór wodny tuż przy łapie silnika, ale głowica z 1.3T zakrywa go.
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
kupic u mnie blok ;]
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

emilszewczyk pisze:dzieki za info, wlasnie rozebralem silnik i mam niezly próg, co z tym zrobic??
Kupić tłoki z Audi 1.8T(80.95mm) albo z Audi 2.2T 20V,np. od wersji 320km z RS2(też 80.95) :P
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

tak podchodzą bez problemu ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Lui pisze:tak podchodzą bez problemu ?
Mają sworzeń 20mm zamiast 22mm(ale to mały problem, bo oryginalne tulejki rozwiercamy do 23mm i wtłaczamy ori tulejki z Audi), odległość środka sworznia od płaszczyzny denka to 32.7mm zamiast 33.3mm(w 1.4T) [35mm w 1.3T].
Więc najlepsza opcja to wał od 1.4/1.6SOHC i wtedy mamy odprężony motor do 7.7:1.
Poza tym tłok jest lżejszy i krótszy, całkowita długość to 53.7mm zamiast 61.3(w 1.4T)/ 63.05mm(w 1.3T).
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

chwila !!! czyli jeżeli chcało by się zrobić silnik który sporo zniesie możemy : zakupić kute tłoki do 1.8 T i blok od np, 1,4 N/A i jakieś dobre korby :oops:

zuzio czy ty całymi dniami kombinujesz tylko z tym uno ??
to bardzo dobra wiadomość kute tłoki do 1,8 T VAG są łatwo dostępne i dość tanie chyba nawet wersja 225 KM miała kute seryjnie :D
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Nawet najsłabsze(150km) 1.8T miały kute tłoki, które znoszą wg znawców do 300km(tak jak i korby, ale one są za długie:|).

Dokładnie, bierzesz jakiś blok, dobre korby, tłoki z 1.8T lub 2.2T20V(z 10V niestety już nie:/) i ładujesz ile chcesz, bo prędzej panewki się sypną niż tłoki(o ile EGT będzie ok;)).
ODPOWIEDZ