Homemade MBC :)
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Homemade MBC :)
Wygląda na "easy way" do własnego profi MBC
http://www.darklightning.com/gi/mbc.htm
P.S. Jeśli coś takiego już było proszę o skasowanie posta.
http://www.darklightning.com/gi/mbc.htm
P.S. Jeśli coś takiego już było proszę o skasowanie posta.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
myślałem o tym, zrobienie raczej nie problem...
nie wiem z kąd można by wziąść taką aluminiową "kostkę" z której można by było to zrobić, no i nie mam takich małych gwintowników...
nie wiem z kąd można by wziąść taką aluminiową "kostkę" z której można by było to zrobić, no i nie mam takich małych gwintowników...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
hehe nie śmiać się to szybki poglądowy rysunek w paincie
:

no więc w takiej kostce aluminiowej o wymiarach powiedzmy 50x30x20 (mm)
wiercisz 3 otwory
otwór dolny i boczny takiej samej średnicy powiedzmy 8mm
otwór górny o średnicy 10mm (albo nawe 12mm)
w otwór dolny (wejście) i boczny (wyjście) uprzednio nagwintowany wkręcasz końcówki do wężyka
w otwór górny wrzucasz kulkę, sprężynkę i na to śruba
trzeba by pokombinować z twardością sprężyny żeby dobrać taką żeby muc regulować od ok 0,6 do 1,x bara (ile kto potrzebuje)


no więc w takiej kostce aluminiowej o wymiarach powiedzmy 50x30x20 (mm)
wiercisz 3 otwory
otwór dolny i boczny takiej samej średnicy powiedzmy 8mm
otwór górny o średnicy 10mm (albo nawe 12mm)
w otwór dolny (wejście) i boczny (wyjście) uprzednio nagwintowany wkręcasz końcówki do wężyka
w otwór górny wrzucasz kulkę, sprężynkę i na to śruba

trzeba by pokombinować z twardością sprężyny żeby dobrać taką żeby muc regulować od ok 0,6 do 1,x bara (ile kto potrzebuje)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Hehe 
Zapomniałem z kim gadam
. Też studiuję na uczelni technicznej, więc wystarczyło napisać, że chcesz to zrobić profesjonalnie na wzór fabrycznych elementów hydraulicznych czy pneumatycznych
. A nie myślałeś nad użyciem tworzywa sztucznego? Może kostka z żywicy epoksydowej, bo pleksy raczej tak grubej nie znajdziesz...
A może tak
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1
i na to zapięty
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1
Tylko trzeba byłoby chyba dobrać sprężynę i wykombinować przejście z trójnika na gwint. Ale powinno spełniać swoją rolę...

Zapomniałem z kim gadam


A może tak
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1
i na to zapięty
http://www.zorin.pl/okno_produkt.php?pr ... =&d3=&SA=1
Tylko trzeba byłoby chyba dobrać sprężynę i wykombinować przejście z trójnika na gwint. Ale powinno spełniać swoją rolę...
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
oki, w takim razie, czy to jest cos warte?ziuzio pisze:Bleed jest gorszy, bo po pierwsze upuszcza Ci "cenne" doładowanie cały czas, a po drugie dopuszcza ciśnienie do WG. Czyli pod każdym względem daje ciała.

http://allegro.pl/show_item.php?item=81316578
Bylo UT, jest Bravo GT.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
EDIT : ziuzio mnie ubiegł
jak nic nie wymyśle to bede kupował MBC z tąd : http://www.properfekt.witam.net/
60zł
niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....
bede musiał kiedyś przejrzeć co mozna kupić w sklepie z jakimiś akcesoriami do pneumatyki

jak nic nie wymyśle to bede kupował MBC z tąd : http://www.properfekt.witam.net/
60zł
niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....
bede musiał kiedyś przejrzeć co mozna kupić w sklepie z jakimiś akcesoriami do pneumatyki

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
1. Na odwróttkania_ pisze:jak w WG jest podcisnienie to nie laduje tak? a jak jest nadcisnienie to laduje tak?
Jak BOV ma podcisnienie to upouszcza tak ? a jak ma nadscinienie to jest zamkniety tak?

2. Konkretnie jak jest różnica ciśnień, z jednej strony (od dolotu pchające tłoczek) jest powiedzmy 0,6 bar z drugiej strony (z wężyka , ciągnące tłoczek) jest podiśnienie dajmy na to - 0,6 bara , razem to daje powiedzmy 1,2 bara działające na tłoczek

bov nie powinien upuszczać ani przy samym podciśnieniu, ani przy samym nadciśnieniu

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl