Silnik

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Silnik

Post autor: MadMaR »

Panowie mam problemik... silnik odpala, chodzi... czasem go troche rusza pod macha ale gdy przyspieszam to jakby na 3garach... jak sie wkreci na obroty to pracuje ladnie...sprawdzalem wszystko swiece, kable WN rurki do dolotu szczelne... turbina pracuje a mocy to chyba 40KM.... co robic :?: :?: :?: help !!!

--
MikeHofi
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
Panowie mam problemik... silnik odpala, chodzi... czasem go troche rusza pod macha ale gdy przyspieszam to jakby na 3garach... jak sie wkreci na obroty to pracuje ladnie...sprawdzalem wszystko swiece, kable WN rurki do dolotu szczelne... turbina pracuje a mocy to chyba 40KM.... co robic help !!!


Hmmm... właśnie o to chodzi, że ja w pierwszym momencie przy takich objawach bym stawiał na nieszczelność w dolocie. Dokładnie tak się zachowuje wtedy silnik. A jeżeli nie to, no to może ciśnienie paliwa?
_________________
KWK murcki
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
Panowie mam problemik... silnik odpala, chodzi... czasem go troche rusza pod macha ale gdy przyspieszam to jakby na 3garach... jak sie wkreci na obroty to pracuje ladnie...sprawdzalem wszystko swiece, kable WN rurki do dolotu szczelne... turbina pracuje a mocy to chyba 40KM.... co robic help !!!


Od jakich obrotow turbina ładuje na maksa?



--
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

sprawdzilem dolot... ale dalej to samo...cisnienia turbiny nie widze bo nie mam wskaznika ale turbina pracuje, slychac nawet odciecie autko pomyka jak normalny szary samochodzik... moze pompe paliwowa mam za mocna od sierry 2.0L ???

--
MikeHofi
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
sprawdzilem dolot... ale dalej to samo...cisnienia turbiny nie widze bo nie mam wskaznika ale turbina pracuje, slychac nawet odciecie autko pomyka jak normalny szary samochodzik... moze pompe paliwowa mam za mocna od sierry 2.0L ???


A moze rozwalony jest regulator cisnienia paliwa, jak jedziesz spokojnie to daje za male cisnienie. Albo zle dziala przeplywomierz.
Moze tez byc zla iskra, wypalony palec rozdzielacza, kopulka, uszkodzony modul zaplonowy.



--
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

a macie moze jakies schematy albo rysunki silnika... ktore rurki gdzie podlaczyc ?? np pod dolotem do silnika jest wyjscie malej rurki, ja to zaslepilem... :lol: za pomoc dzieki przeczyscilem troche przeplywomierz Jest juz troche lepiej ale w stadninie dalej duzo koni brakuje... :oops:

--
MikeHofi
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
a macie moze jakies schematy albo rysunki silnika... ktore rurki gdzie podlaczyc ?? np pod dolotem do silnika jest wyjscie malej rurki, ja to zaslepilem... za pomoc dzieki przeczyscilem troche przeplywomierz Jest juz troche lepiej ale w stadninie dalej duzo koni brakuje...


Jedna mala rurka idzie do microplexa, druga do zaworu bov (kolor czerwony na rysunku).
Szkoda, ze nie masz wskaznika doladowania jak mialem wypalona uszczelke pod kolektorem wydechowym to turbina ładowala na maxa dopiero powyzej 4500rpm, ponizej tych obrotow samochod ledwo co jechal.

Obrazek
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

dzieki.. :shock: chyba inaczej podlaczylem :lol: to czerwone u mnie robi to za wspomaganie hamulca (hamuje wysmienicie) ..... ale jest jeszcze jedna rurka (ta zaslepilem) na rysunku tak gdzie jest nr 2 pod ta rura jest wyjscie jakiejs rurki, to gdzie ?? moze to do microplexa ?? P.S az sie dziwie ze te auto wogole jezdzi :lol:

--
MikeHofi
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

Mi od kilku dni podobnie sie dzieje,zero mocymkrztusi sie dlawi.......koszmar,ale cos mi smierdzi spalinami w okolicy silnika,moze byc ze przeznieszczelnosc wydechu tak sie zachowuje? Pozdrawiam

--
Slavo
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

Mi od kilku dni podobnie sie dzieje,zero mocymkrztusi sie dlawi.......koszmar,ale cos mi smierdzi spalinami w okolicy silnika,moze byc ze przeznieszczelnosc wydechu tak sie zachowuje? Pozdrawiam

--
slavo
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
dzieki.. chyba inaczej podlaczylem to czerwone u mnie robi to za wspomaganie hamulca (hamuje wysmienicie) ..... ale jest jeszcze jedna rurka (ta zaslepilem) na rysunku tak gdzie jest nr 2 pod ta rura jest wyjscie jakiejs rurki, to gdzie ?? moze to do microplexa ?? P.S az sie dziwie ze te auto wogole jezdzi


Dobrze miales podlaczone wspomaganie. Z tylu kolektora dolotowego (z tej bańki z napisem UNOTURBO) wychodzi rurka do wspomagania hamulcow. A w tą rurkę wpięty jest czwórnik, do czwórnika podłączone są dwie małe rurki, jedna to ta czerwona, a druga idzie do micropleksa.

Z pod rury nr 2 nie wychodzi żadna rurka, nie wiem wogóle o co chodzi. Na rysunku są wszystkie rury, oprócz tej idącej do wspomagania hamulców i do micropleksa.


--
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MikeHofi napisał:
..... ale jest jeszcze jedna rurka (ta zaslepilem) na rysunku tak gdzie jest nr 2 pod ta rura jest wyjscie jakiejs rurki, to gdzie ?? moze to do microplexa ?? P.S az sie dziwie ze te auto wogole jezdzi


Z tego co kojarzę, to stamtąd wychodził przewód do instalacji odpowietrzania zbiornika paliwa.
_________________
KWK murcki
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

TADA !!! :D problem rozwiazany !! .... przyczyna byl przeplywomierz... przemylem go ropa, zalozylem i .... wrrrr ta moc !!!! w koncu sie zbiera...
dzieki dzieki dzieki za pomoc i schematy !!!! pozdrawiam :lol:

--
MikeHofi
ODPOWIEDZ