Wałek 1.5 a 1.4

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Czy wkładając wałek od 1.5 z kołem paska od 1.4 do silnika 1.4 ie ustawiam rozrzad tak jak dla 1.4ie?
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: tusiu1988 »

tak jak 1.4ie
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Tak zrobilem, ale silnik nie odpala, rozrusznik chodzi tak jakby w ogole kompresji nie bylo i wali paliwem przez dolot jakby go w ogole nie zasysał. Dodatkowo jeden zawor jest wcisniety na pierwszym tloku przy GMP, a nie powinien.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: turbomaniak »

A luzy zaworowe to kto ustawi? Krasnoludki :?: :!:
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Papa smerf ustawił na 0.40 i 0.50. Uprzejmy Hz10 powiedział mi że przy ustawieniu koła zamachowego i kola paska walka na punkt krzywki walka na 1 cylindrze powinny dotykac do plytek ale ich nie wciskac. U mnie jedna jest sporo wcisnieta i to jest dla mnie dziwne. Czy moze byc tak ze mam ustawic walek nieprawidlowo by to "grało"?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: turbomaniak »

Jezeli wal i walek masz ustawiony na znakach to zawory sa zamkniete na 4 cylindrze a na 1 sie mijaja(zamyka sie wydechowy a otwiera ssacy) i wtedy masz ustawiac luz wlasnie na 4 cylindrze, dalej krecisz walem o pol obrotu na 3 zawory sie mijaja na 2 ustawiasz luz, znowu krecisz pol obrotu mijaja sie na 4 ustawiasz na 1, kolejne pol obr. mijaja sie na 2 ustawiasz na 3. Szklanki zaworow ktore sie mijaja maja byc rowno wcisniete
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Nie chodzi o kolejnosc ustawienia luz, tylko stawiam pytanie czy na pewno trzeba ustawic rozrzad na znaki? Zrobie zdjecie i wstawie jak ustawiony jest walek przy ustawieniu rozrzadu na znaki.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: turbomaniak »

Simon powiedz mi czy kreciles walem jak ustawiales zawory?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Tak
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: turbomaniak »

No to juz ci napisalem

Wal i walek jak masz ustawione na znakach to krzywki na 4 garku maja byc skierowane do gory
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek 1.5 a 1.4

Post autor: simon1989 »

Po problemie. Podniosłem alarm bez potrzeby, bo kolega u którego stoi ten samochod mowil mi ktore krzywki sa jak wychylone, ale w zlej pozycji walka. Teraz to ustawil poprawnie i widac na zdjeciu, ze jest ok.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ