Oddalem turbine do regeneracji

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Oddalem turbine do regeneracji

Post autor: apac »

Zdecydowalem sie na regeneracje mojej IHI RHB5 w moto-remo http://www.motoarena.pl, 12 miesiecy gwarancji bez limitu kilometrow, niestety nie jezdzilem na tej turbinie wiec poza ogolnym zaolejeniem i luzem nie moglem nic powiedziec na temat jej dzialania. Cena wyjsciowa to 750 zl (+ VAT), dzisiaj dowiedzialem sie ze troche wzrosnie poniewaz bylo przy niej duzo spawania :roll: :? :?: Ciekawe co oni tam spawali? Moze napawali? Po montarzu zdam relacje czy bylo warto.

PS: Metalowe ciegno zaworu (wastegate) powinno chodzic tak ciezko? Recznie nie da sie go zmusic do otwarcia (moze oska sie zatarla i wymaga rozruszania). Mam nadziej ze dzialanie tego zaworku rowniez zostanie sprawdzone na stanowisku.
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

a taniej nie wyjdzie zakup większej turbiny + dorobienie mocowania :?: , wiem że nowe sztuki garett gtxx były po 450-600pln
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

koszmarna cena :? też bym kupił nową suszare i przefasonował kolektor :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

jugo500 pisze:koszmarna cena :? też bym kupił nową suszare i przefasonował kolektor :wink:
Hmm, cena niestety odstrasza, mam nadzieje ze bedzie to na prawde dobrze zrobione, a odnosnie innej turbiny i kolektora... panowie, nie kazdy startuje na 1/4, profesjonalnie zrobione IHI mi w zupelnosci wystarczy, a spawac nowy kolektor tez mi sie nie za bardzo usmiecha (wylaczajac inne problemy). Latwo powiedziec, gorzej zrobic. Nie chce tez w znaczacy sposob podnosic spalania, bo jak wspominalem, uzywam auta na codzien. Jesli bylo by to takie proste, wiekszosc z nas jezdzila by juz na innych sprezarkach - wiekszych, wydajniejszych, tanszych w regeneracji, etc. Jest jeszcze jedna sprawa - kupno "nowej" wiekszej sprezarki nie oznacza bynajmniej ze na 100% bedzie ona sprawna... :wink:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

nowa raczej musi być sprawna . inna turbina nie musi być większa tylko np. bardziej dostępna :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

jugo500 pisze:nowa raczej musi być sprawna . inna turbina nie musi być większa tylko np. bardziej dostępna :roll:
To ze ladnie wyglada, nie oznacza ze jest nowa, to po pierwsze, a kompletnie juz do mnie nie przemawia zmiana na inna (o podobnych rozmiarach) i kombinacje z kolektorem podlaczeniem etc. Nie warto zrobic cos raz a porzadnie? :roll: Co nie zmienia faktu ze cena za regeneracje jest zaporowa :(

Update:

Dzisiaj przesylka do mnie dotarla, turbina ma minimalny luz poprzeczny(myslalem ze zniknie calkowicie - powiedzmy ze tak musi byc :? okaze sie po zamontowaniu) Calosc wypiaskowana i wyczyszczona, faktycznie obudowa po stronie goracej byla spawana (wokol osi) :? Mam nadzieje ze bedzie ok... Prawdopodobnie byla rozpedzana i sprawdzana na stanowisku - slady po podpinaniu we/wy oleju.

Fotki

http://www.uno.neostrada.pl/DCP_1411.JPG
http://www.uno.neostrada.pl/DCP_1412.JPG
http://www.uno.neostrada.pl/DCP_1413.JPG
http://www.uno.neostrada.pl/DCP_1415.JPG
Bylo UT, jest Bravo GT.
ODPOWIEDZ