Witam
posiadam ostatnio jeden ućiążliwy problem mianowicie jak samochód zapalam po dłuższej przerwie , ale nie do razu po zapaleniu tylko jak już silnik chodzi około minuty dwie zaczyna kopcić na biało przez chwile a potem już tego nie ma. Dym można powiedzieć ze bez zapachu , ubytku oleju ani wody nie zauważyłem , silnik 25 tys km temu miał robiony generalny remont plus wymiana turbiny , co to może być moze pomysły?
Punto z Siemianowic Śląskich ?
Widzisz, ledwo kupiłeś i już się spsuło , wygląda jakby turbo się kończyło, ewentualnie jeżeli to jest para (a nie wygląda) to uszczelka pod głowicą.
Jakbyś się chciał pozbyć to możesz dać znać, bo zdaje się że zwinąłeś to auto jednej osobie sprzed nosa
No troszkę kopci, myślę że musisz sprawdzić raczej turbinę czy czasem nie przepuszcza oleju do układu wydechowego. Jeżeli byłby to układ wodny to raczej kopciło by cały czas.
Nawet koleczka puszcza Jakby bylo zimno (tak ponizej 5-7stopni) to takie kopcenie raczej normalne , masz duza rure na tlumiku ... A moze paliwo lipne badz tez w baku woda ,moznaby sprobowac jakiegos specyfiku coby wyciagnac z baku syfa
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
jeżdze na shel 98 pb i też auto jest wyposazone w gazior ale tez tankowanie an dobrych stacjach , tez zauważyłem ze jak auto stoi dźwigne maske to taki sam dym czasem też leci tak jakby zza kolektora ssącego, zastnanawiam się co robić z nim
ali2500 pisze:No troszkę kopci, myślę że musisz sprawdzić raczej turbinę czy czasem nie przepuszcza oleju do układu wydechowego. Jeżeli byłby to układ wodny to raczej kopciło by cały czas.
to raczej nie olej a plyn chlodzacy, olej daje na siwo a plyn na bialo zreszta po zapachu idzie rozpoznac tysz
nieszczelnosc na glowicy moze sie roznie zachowywac moze sie uszczelniac wraz ze wzrostem temp silnika
winna moze byc uszczela pod glowica lub sama glowica np jakies pekniecie, wzer
podobne objawy mialem kiedys w landzie potem zaczal sie mocno grzac az kiedys zdjalem glowke a tam na glowicy na kanalach wodnych takie wzery jakby ktos kwasu do plynu dolal
już wiadomo co było przyczyną turbo dziś ostatnie swoje konie wydała i niestety padło, przez to ze brak u mnie z czasem będe zmuszony sprzedać auto, a drugie turbo mam więc jak co pm.
dako pisze:już wiadomo co było przyczyną turbo dziś ostatnie swoje konie wydała i niestety padło, przez to ze brak u mnie z czasem będe zmuszony sprzedać auto, a drugie turbo mam więc jak co pm.