stożek przed przepływką

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

stożek przed przepływką

Post autor: marcin77 »

chyba złe rozwiązanie, wkręca się na obroty ale topornie przyspiesza :?: , chyba spowrotem zamontuje tam gdzie oryginalnie była puszka filtra, ktoś miał podobne problemy
lancia dedra 2.0t
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

Stozkowi bezposrednio przed przeplywka mowie stanowczo nie! Powietrze wpada w zawirowania i przeplywomierz daje falszywe odczyty. Jesli stozek to tylko na rurze by przeplyw powietrza mial czas sie ustabilizowac.
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

A jakiej firmy masz ten stożek?? Może po prostu jest gorszej jakości niż zwykła wkładka :wink: . W turbolotach im krótszy dolot(a dokładnie mniejsze opory ssania) tym lepiej. Co do przepływki zaś to mierzy ona masę powietrza i nieważne jaki będzie przepływ tej masy.
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

No tak, ale mierzenie realizowane jest przez wychylanie klapki wiec jezeli przeplyw nie jest ustabilizowany to wartosc moze falowac i w prowadzac w blad komputer, czyz nie tak? :wink:
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Przepływka za klapką ma specjalną komorę kompensacyjną dzięki której to zjawisko na szczęście nie zachodzi, a nawet jeżeli by zachodziło(co akurat ma miejsce przy odejmowaniu gazu kiedy to DV puści nadmiar powietrza przed turbinę i wtedy "domyka" tę klapkę od "tyłu") to i tak masa będzie niezmienna więc dla niej(tej masy) zostanie dolana zaprogramowana dawka paliwa.
Więc i tak analizowałbym dalej czy aby na pewno zastosowany stożek miał wystarczjący przepływ powietrza dla zapotrzebowania silnika UTa??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

@marcin77
A masz fotkę jak zamontowałeś to ??

Ja jak się ścigałem na 1/4 miałem tak :
Obrazek

troszkę słabo widać ale aku poszedł pod nogi pasażera a w to miejsce poszedł ztożek zamontowany na kolanku 90 st - 63,5 mm

Dzieki jeszcze raz Lui
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:A jakiej firmy masz ten stożek?? Może po prostu jest gorszej jakości niż zwykła wkładka :wink: . W turbolotach im krótszy dolot(a dokładnie mniejsze opory ssania) tym lepiej. Co do przepływki zaś to mierzy ona masę powietrza i nieważne jaki będzie przepływ tej masy.
bawełna jacky
a wygląda plus montaż na foto
Obrazek
lancia dedra 2.0t
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

ziuzio pisze:Więc i tak analizowałbym dalej czy aby na pewno zastosowany stożek miał wystarczjący przepływ powietrza dla zapotrzebowania silnika UTa??
Moze faktycznie masz racje...? :hmm:

U mnie wygladalo to nastepujaco.

Obrazek
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

A "napuściłeś" zalecaną ilością olejku stożek??Może zwyczajnie było go za dużo i wtedy ssie olejek i są zwiększone opory przepływu.

Druga sprawa to taka czy regulowałeś coś tą śrubką na przepływce po montażu stożka??Warto nią pokręcić i lekko wzbogacić mieszankę(czyli próbowanie dokręcenia wkrętu co 1/4 obrotu i test po każdej regulacji) ponieważ w związku ze zmniejszonymi oporami zasysania klapka jest minimalnie mniej uchylana i "słabość" silnika mogła się wziąść ze zbyt ubogiej mieszanki :) .
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:A "napuściłeś" zalecaną ilością olejku stożek??Może zwyczajnie było go za dużo i wtedy ssie olejek i są zwiększone opory przepływu.

Druga sprawa to taka czy regulowałeś coś tą śrubką na przepływce po montażu stożka??Warto nią pokręcić i lekko wzbogacić mieszankę(czyli próbowanie dokręcenia wkrętu co 1/4 obrotu i test po każdej regulacji) ponieważ w związku ze zmniejszonymi oporami zasysania klapka jest minimalnie mniej uchylana i "słabość" silnika mogła się wziąść ze zbyt ubogiej mieszanki :) .

nic nie smarowałem , miał być fabrycznie naoliwiony, może pokręce dziś :wink:
lancia dedra 2.0t
ODPOWIEDZ