91' Uno Turbo Pomocy!!!
91' Uno Turbo Pomocy!!!
WITAM wszystkich !!!
Mam do Was problem na temat którego może ktoś z was mi coś poradzi.
Mam do kupienia uno turbo 91 sam. ma 198 tyś przebiegu są w nim 2 problemy na zimnym silniku pracuje nierowno dławi się i gaśnie po rozgrzaniu lepiej ale jak mu się da w d... do oporu i szybko mieni bieg walnie niebieską chmurkę ale żadko 2 problem to że wskażnik ciśnienia oleju nie działa być może ktoś go odłączył żeby ukryć jakąś wadę a być może oba te problemy są powiązane ogólnie sam. jest ladny nie wytłuczony a na obrotach kręci się super właściciel mówi że to zapłon jest zle ustawiony ale jakoś nie chce mi sie wierzyć pomimo ze sprawia wrazenie totalnej niewiedzy o samochodach.na silniku są wszedzie metki z serwisów itp. nic nie cieknie i nie stuka .Napiszcie proszę co to za usterki i co po tym przebiegu mogło paść w takim aucie i czy opłaca sie je kupic za 3 tyś z góry dzięki pozdrawiam!
Mam do Was problem na temat którego może ktoś z was mi coś poradzi.
Mam do kupienia uno turbo 91 sam. ma 198 tyś przebiegu są w nim 2 problemy na zimnym silniku pracuje nierowno dławi się i gaśnie po rozgrzaniu lepiej ale jak mu się da w d... do oporu i szybko mieni bieg walnie niebieską chmurkę ale żadko 2 problem to że wskażnik ciśnienia oleju nie działa być może ktoś go odłączył żeby ukryć jakąś wadę a być może oba te problemy są powiązane ogólnie sam. jest ladny nie wytłuczony a na obrotach kręci się super właściciel mówi że to zapłon jest zle ustawiony ale jakoś nie chce mi sie wierzyć pomimo ze sprawia wrazenie totalnej niewiedzy o samochodach.na silniku są wszedzie metki z serwisów itp. nic nie cieknie i nie stuka .Napiszcie proszę co to za usterki i co po tym przebiegu mogło paść w takim aucie i czy opłaca sie je kupic za 3 tyś z góry dzięki pozdrawiam!
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Cena nawet w porządku jeżeli tylko nie ma rudej za dużo.
Nierowne wolne obroty mogą być spowodowane złą regulacją składu mieszanki lub jakąś nieszczelnością między przepływką a kolektorem dolotowym(z reguły jakiś gumowy łącznik strzelony).
Dymek przy zmianie biegow to może być:
-padnięta turbina,
-popękane pierścienie,
-nieszczelne już uszczelniacze zaworowe.
"a na obrotach kręci się super właściciel mówi że to zapłon jest zle ustawiony"
O co chodzi??stuka przy wyższych obrotach??
jak tak, to możliwe że panewki już poszły i dlatego też czujnik ciśnienia oleju odłączony...
Nierowne wolne obroty mogą być spowodowane złą regulacją składu mieszanki lub jakąś nieszczelnością między przepływką a kolektorem dolotowym(z reguły jakiś gumowy łącznik strzelony).
Dymek przy zmianie biegow to może być:
-padnięta turbina,
-popękane pierścienie,
-nieszczelne już uszczelniacze zaworowe.
"a na obrotach kręci się super właściciel mówi że to zapłon jest zle ustawiony"
O co chodzi??stuka przy wyższych obrotach??
jak tak, to możliwe że panewki już poszły i dlatego też czujnik ciśnienia oleju odłączony...
co do panewek i czujnika oleju to o to samo sie obawiam-co ciekawe sama lampka jest podłaczona i działa tylko wskazowka ani drgnie w sumie to pewnie tam jest jakiś trójnik jak w polonezie i oddzielnie jest czujnik od lampki a odzielnie grucha od wskazówki.Autko na obrotach chodzi OK chociaż nie wiem jak powinno chodzić uno turbo.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Grucha od cisnienia oleju jest obok filtra oleju.Od poldka pasuje(jeśli chodzi o oporność i gwint, bo końcowka kabelka inna).
Łatwo sprawdzić czy to wina gruchy czy samego wskażnika-odłącz gruchę i kabel idący do wskażnika zewrzyj na stałe z masą,
jak zegar wychyli się maksymalnie to wtedy grucha do wymiany,jak nie to albo kabel ma przerwę(ewentualnie gdzieś na kostce coś nie styka) albo wskażnik się zepsuł(wtedy podłącz jakiś wskażnik bezpośrednio do gruchy).
Możesz zmusić właściciela do naprawy,ewentualnie sam napraw(jak będzięsz kupował to albo uchroni Cię przed kupieniem "trupa" albo pozwoli zbić nieżle cenę)
Łatwo sprawdzić czy to wina gruchy czy samego wskażnika-odłącz gruchę i kabel idący do wskażnika zewrzyj na stałe z masą,
jak zegar wychyli się maksymalnie to wtedy grucha do wymiany,jak nie to albo kabel ma przerwę(ewentualnie gdzieś na kostce coś nie styka) albo wskażnik się zepsuł(wtedy podłącz jakiś wskażnik bezpośrednio do gruchy).
Możesz zmusić właściciela do naprawy,ewentualnie sam napraw(jak będzięsz kupował to albo uchroni Cię przed kupieniem "trupa" albo pozwoli zbić nieżle cenę)
Szakunec widzę że znasz się na temacie.podobno koleś ma 2 silnik tylko bez wałka rozrządu powinienem tam znaleźć i gruchę spróbuję to sam zrobić ,jak nie to na złom grucha od poldera + wskaźnik od ładziany i dalsze kombinacje pomęczę się trochę ale faktycznie lepsze to niż później remont silnika bo powiem szczerze nie mam ochoty się w to bawić-może masz jakąś propozycję na co szczególnie warto zwrócic uwagę podczas zakupu UT
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
a tu czytales ??
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jak tylko dbasz o UTcika to na pewno sie odwdzięczy i nie zawiedzie,ważne żeby wszystko wymieniać odpowiednio wcześnie,a nie jak już leży na ulicy
.Poza silnikiem(ktory prawie zawsze, niestety, jest niemiłosiernie męczony przez poprzednich właścicieli) to bardzo przyjemne autko,a przede wszystkim wilk w owczej skorze jak to kiedyś mowiono
.Części są w miarę tanie i dostępne(poza paroma detalami typowymi tylko dla UTa).

