pytanko
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
pytanko
kurcze nie mogę znaleść wątku z pgt i podmianką na silnik z ut, chodzi mi o łapę silnika, były w nim różnice co pasi a co nie, pamięta ktoś gdzie to było?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: pytanko
ja to przerabiałem, dział ogolne temat swap
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
a jak w końcu to rozwiązałeś? mam plan założyć do ut silnik 1.4 pgt dół plus może głowice jak pospawam
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: pytanko
Rozwiazalem u uniaka1.4t to tak ze przerobilem lape pgt zeby pasowala do silnika z uno, (spawanie i wiercenie nowych otworow), w twoim przypadku przekladasz tylko lape od uno i wszystko pasuje 

-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: pytanko
no dokładnie jak pisze przedmowca, masz fabrycznie zostawione otwory na łape z una, niestety w druga strone to nie działa
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
kolejne pytanie czym można domyć ic? ropa i benzyna już próbowana i bez efektu. czym można dokładnie go domyć?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: pytanko
Jeśli z zewnątrz to spryskaj go specyfikiem do silników i zmyj myjką ciśnieniową, jakby była jeszcze na gorąca wodę to już bajka.(tylko uważaj z ciśnieniem!)tusiu1988 pisze:kolejne pytanie czym można domyć ic? ropa i benzyna już próbowana i bez efektu. czym można dokładnie go domyć?
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
Panowie pytanko takowe planuje głowice z 1.3 ut wsadzić do 1.4N/A i pytanie brzmi ile koników może przez to przybyć dodam że głowica będzie splanowana tak tylko z ciekawości
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: pytanko
Na wstrysku z 1.5 mpi i hardocorowej glowicy zrobilem z 12.19s-100kmh 9.5s-100kmh-bez wnetrza. Reszta byla fabryczna i po przebiegu ze 250kkm.
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
hardkorowej głowicy? czyli ile planowana i co jeszcze polepszałeś
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: pytanko
Ta glowica byla splanowana jakies 0.5mm, by miec sprezanie okolo 9.8. Zawory 39.5/33.4 kanaly 30.5/29-mozna jeszcze powiekszyc srednice o 2-3mm, dolot dotarty scierniwem 80 a wydech na "polysk" i sobie zniszczyłem zawory:/
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
Panowie kolejne pytanko, szukałem już w necie i znalazłem ale kady pisze co innego i mam mały metlik w głowie już a chodzi o uturbienie 1.4 n/a na mono wtrysku potrzebuje porady jak to zrobić najlepiej i jak
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: pytanko
panowie potrzebuje wyjąć nagrzewnice w uno, zdjąłem węze i odkręciłem dwie sróbki od niej ale za holere nie moge jej wyjąć, rusza się troszke ale nie chce wyjś w bok, nie uśmiecha mi się wyjmować całego panelu, co tam jeszcze może ją trzymać? potrzebuje porady
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: pytanko
troszke będzie z tym problemów w zależności jaki budżet.
To co w kazdym przypadku mozna zrobić i będzie nie zmienne to kolektor wydechowy z UT lub PGT i do tego w zależności czy 1,3T czy 1,4T takie turbo trzeba dobrać. IC przy sofcie do 0,4 bara mozna by pomiąć a jak wiecej to juz trzeba dać. Na monowtrysk trzeba dorobić czapkę
Sprzegło tm jest 180 mm a wiec za wiele nie zniesie.
Przy założeniu, ograniczenia kosztów na max bez dodatkowej elektroniki
1. układ zapłonowy - nie da sie cofnać zapłonu bo tam jest dixiplex2 a na kole zamachowym 5 niesymetrycznie ułozonych znaków. (4 symetrycznie i jeden synchronizujący czy jakoś tak)
2. układ paliwowy - monowtrysk a wiec ciśnienie paliwa 1,1 bara. Przy takim ciśnieniu nie da rady dołożyć dodatkowego wtryskiwacza bo nie rozpyli tylko bedzie sikać. Trzeba zmienić pompe na 3 bary, dać regulator aby przed nim podpiąć wtryskowacz dodatkowy gdzie bedzie 2,5 bara a na powrocie podpiąć seryjny wtryskiwacz. I tak może się okazać, że ciśnienie będzie za duze na monowtrysku.
3. sterowanie wtryskiwaczem - np zaworek z malucha, jak sie pojawi ciśnienie to ma zaczać lać lub połączyć równolegle przez jakis przełacznik do oryginalnego wtryskiwacza. Też zadziała.
Bez wiekszego ograniczania kosztów ale pozostając przy fabrycznej elektronice + det2 np
1. zapłon sterowany przez det2 + dodatkowy moduł. deta włącza się za digiplexem a przed cewką, daje sie dodatkowy tranzystor na wejści do deta. na wyjściu moduł zapłonowy np z opla 4 pinowy i dopiero cewka.
2. mozna det2 sterować wtryskowaczem modyfikując oryginalny sygnał z komputera. dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba dodatkowego wtryskiwacza. seryjny powinien starczyć do 100KM gdzieś.
DET3 + moduł + kolektror ssący
Można jeszcze dać kolektor ssacy od 1,4 t , wywalić seryjnego kompa od paliwa i zastąpić go det3 w trybie fuel implant. reszta jak powyżej.
d
To co w kazdym przypadku mozna zrobić i będzie nie zmienne to kolektor wydechowy z UT lub PGT i do tego w zależności czy 1,3T czy 1,4T takie turbo trzeba dobrać. IC przy sofcie do 0,4 bara mozna by pomiąć a jak wiecej to juz trzeba dać. Na monowtrysk trzeba dorobić czapkę
Sprzegło tm jest 180 mm a wiec za wiele nie zniesie.
Przy założeniu, ograniczenia kosztów na max bez dodatkowej elektroniki
1. układ zapłonowy - nie da sie cofnać zapłonu bo tam jest dixiplex2 a na kole zamachowym 5 niesymetrycznie ułozonych znaków. (4 symetrycznie i jeden synchronizujący czy jakoś tak)
2. układ paliwowy - monowtrysk a wiec ciśnienie paliwa 1,1 bara. Przy takim ciśnieniu nie da rady dołożyć dodatkowego wtryskiwacza bo nie rozpyli tylko bedzie sikać. Trzeba zmienić pompe na 3 bary, dać regulator aby przed nim podpiąć wtryskowacz dodatkowy gdzie bedzie 2,5 bara a na powrocie podpiąć seryjny wtryskiwacz. I tak może się okazać, że ciśnienie będzie za duze na monowtrysku.
3. sterowanie wtryskiwaczem - np zaworek z malucha, jak sie pojawi ciśnienie to ma zaczać lać lub połączyć równolegle przez jakis przełacznik do oryginalnego wtryskiwacza. Też zadziała.
Bez wiekszego ograniczania kosztów ale pozostając przy fabrycznej elektronice + det2 np
1. zapłon sterowany przez det2 + dodatkowy moduł. deta włącza się za digiplexem a przed cewką, daje sie dodatkowy tranzystor na wejści do deta. na wyjściu moduł zapłonowy np z opla 4 pinowy i dopiero cewka.
2. mozna det2 sterować wtryskowaczem modyfikując oryginalny sygnał z komputera. dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba dodatkowego wtryskiwacza. seryjny powinien starczyć do 100KM gdzieś.
DET3 + moduł + kolektror ssący
Można jeszcze dać kolektor ssacy od 1,4 t , wywalić seryjnego kompa od paliwa i zastąpić go det3 w trybie fuel implant. reszta jak powyżej.
d
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki