DV - BOV problemów ciąg dalszy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: Lui »

No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.

No to zakupiłem bova - używka ale jakaś dobra z mosiężnym tłoczkiem, trzyma ciśnienie jak trzeba. Ale...

sprężyna jest za twarda chyba troche - na luzie na przegazówce nie otwiera się - w czasie jazdy nic nie słychać.

Ustawiłem na "soft" dalej tak samo....

Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


No więc pytania:
- co może być jeszcze oprócz DV przyczyną takiego laga? (dziur w dolocie nie ma)
- czy DV aż tak abrdzo wpływa na dynamike jazdy
- jak sprawdzić ustawienie BOVa?? - myślałem coby zatkać wszystkie dziury w nim i zostawić tylko jedną odetkaną i na dodatek włożyć gwizdek co by było go lepiej słychać... :wink:
JAK SPRAWDZIĆ ??

murcki a może porzyczył byś swojego bova sprawdziłbyj jak na twoim idzie 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: ziuzio »

Lui pisze:No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.


Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


Nie każdy BOV musi syczeć, zależy wszystko od konstrukcji jego wylotu.

Lag się wziął stąd że na miękkiej sprężynie BOV jest nie szczelny na ciśnieniu-załóż spowrotem twardą sprężynę i ustaw ją najlżej jak się da, na pewno będzie upuszczać :wink:
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: murcki »

Lui pisze:No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.

No to zakupiłem bova - używka ale jakaś dobra z mosiężnym tłoczkiem, trzyma ciśnienie jak trzeba. Ale...

sprężyna jest za twarda chyba troche - na luzie na przegazówce nie otwiera się - w czasie jazdy nic nie słychać.

Ustawiłem na "soft" dalej tak samo....

Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


No więc pytania:
- co może być jeszcze oprócz DV przyczyną takiego laga? (dziur w dolocie nie ma)
- czy DV aż tak abrdzo wpływa na dynamike jazdy
- jak sprawdzić ustawienie BOVa?? - myślałem coby zatkać wszystkie dziury w nim i zostawić tylko jedną odetkaną i na dodatek włożyć gwizdek co by było go lepiej słychać... :wink:
JAK SPRAWDZIĆ ??

murcki a może porzyczył byś swojego bova sprawdziłbyj jak na twoim idzie 8)
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: apac »

murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: murcki »

apac pisze:
murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.
Ja mam ten najzwyklejszy:

Obrazek

I sprawuje się całkiem całkiem. Teraz kosztuje 200 zł.
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: apac »

murcki pisze:
apac pisze:
murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.
Ja mam ten najzwyklejszy:

Obrazek

I sprawuje się całkiem całkiem. Teraz kosztuje 200 zł.
Slyszalem ze do UTa powinno sie zakladac zawor 2-tloczkowy, na stronie http://www.properfekt.witam.net/ w cenie 200zl jest tylko zaworek 1 tloczkowy :roll: Warto dolozyc?
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

Post autor: mops »

apac pisze:
Slyszalem ze do UTa powinno sie zakladac zawor 2-tloczkowy, na stronie http://www.properfekt.witam.net/ w cenie 200zl jest tylko zaworek 1 tloczkowy :roll: Warto dolozyc?

2 tloczkowy - BO????? jakies uzasadnienie ?
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

No niby prosciej wyregulować dwutłoczkowy w autach z przepływką, tzn wogle sie chyba nie reguluje. Jak masz kupować za 200zł nówke to dołóż te 50zł na dwótłoczkowy, ja za swoją używkę dawałem 100zł 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

czy w UT jak zmienia sie DV na BOV silniczek niema za bogato?
Czy niema problemow z tym ze powietrze nie wraca do ukladu?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Jak upuszcze to pewnie jest za bogato, a upuszczać powinien tylko po odjęciu gazu na doładowaniu, czyli w praktyce np. przy zmianie biegów i hamowaniu silnikiem.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Lui pisze:No niby prosciej wyregulować dwutłoczkowy w autach z przepływką, tzn wogle sie chyba nie reguluje. Jak masz kupować za 200zł nówke to dołóż te 50zł na dwótłoczkowy, ja za swoją używkę dawałem 100zł 8)
za nowy dalem chyba cos kolo 160zl ;-)

i dziala jak sie patrzy
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ODPOWIEDZ