Z czego można by założyć ? Może zrobić dodatkowe, przerobić seryjne ?
Jakieś sugestie ? Chciałbym przejść na podwójne cewki i zapłon wasted spark na przyszły sezon i przydało by się takie kółko. Może ktoś coś podpowie
Dobrze sprawdza się z oplowskich 2.0 c20xe i x20xev(w innych pewnie też były podobne), jest przykręcane do wału w środku(w sensie, że w bloku); lekkie, bo wykonane z blachy 2mm. Na złomie do zakupienia z całym wałem/blokiem za grosze:).
Ewentualnie wykorzystaj koło pasowe z 1.6 16V, skoro to w silniku UT:)
No własnie tez mialem o to pytac, a w punto 1.6 takiego nie bylo?? W uno clip chyba takie bylo ale czy spasi to nie wiem. Smiga ktos wogule na 60-2 ??
Edit:
Tu jest z punto 1.6 i jest chyba 60-2.
Załączniki
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Ot taki krok ku nowoczesności Akurat mi leżą takie cewki z nowymi kablami ngk , a moje kable mnie wkurzają bo są za długie i straszny burdel mam pod maską. Zamiast kupować kable to mogę kupić koło 60-2 i założyć odrazu podwójne cewki.
MSa chce kupić na płytce v3 po nowym roku
ale koło 60-2 od bravy 1.6 16v jest na pasek wielorowkowy,, więc trzeba kombinować z alternatorem i pompą wody. Jak już się zdecydujesz na to bierz odrazu obudowe panewki i będziesz miał oryginalne mocowanie czujnika...
Na pasek klinowy było koło 60-2 w yugo 1,3 EFI
Przyczym nie wiem ale z tego co widze to to z 1.6 16v ma zeby od srodka kola a z punto na zewnatrz, zeby nie bylo tak ze zeby beda sie mijac z czujnikiem.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
W sumie tak ja mam blok z punto 1.6 8v i kolko tez bedzie z 1.6 8v bo nic nie cza dorabiac .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Ja mam wsadzone koło z tipo 1.4, ale przymierzałem też 1.6 16v obydwa wchodzą p'n'p.
Ja zakładałem żeby założyć wspomke żonie i ogolić kolo i zrobić 4 zęby pod IAW WEBER'a.
Troszkę się pogubiłem już od czego mam dekiel z uszczelniaczem ale z tego co pamiętam z 1.6 16v
i zrobiłem 20mm podkładkę pod fabryczny uchwyt, założyłem pompę wody z dwoma bieżniami wielorowkową (koło główne i alternator) i klinowa (przekazanie momentu na pompę wspomagania)
alternator zastosowałem z tipo jedynie co musiałem podfryzować podporę półosi o 5mm i łapę silnika zęby później moc ściągnąć pasek klinowy bez ściągania łapy
p.s.
tak jak mówili tipo i większość 8V ma koła z wieńcem na zewnątrz 1.6 16v z wieńcem od wew.