Problem z uno turbo mkII 90r.

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

Witam wszystkich.
Od półtora roku jestem posiadaczem Uno turbo. Prawdopodobnie 1,4.
Kupiłem go w opłakanym stanie od Niemca który jezdził nim na ¼ mili. Odbudowałem karoserię,i zregenerowałem turbinę .oczywiście olej, rozrząd,tłoki,pierścienie,korby,planowanie głowicy i autko w tej chwili jezdzi. Po dotarciu przyszła kolej na ustawianie i regulację silnika z tym że nie bardzo wiem od czego zacząć. Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi co kolejno powinienem robić żeby przywrócić mu dawną świetność. W dokumentach które dostałem od poprzedniego posiadacza jest między innymi wydruk z hamowni i moc jaką miał to 163KM. Niestety w tej chwili myślę że ma dużo mniej. Opiszę wszystko co w nim jest i jakie są dolegliwości, liczę na wasze doświadczenie i pomoc.
Filtr powietrza- stożek , Blow off, i zaworek kulowy pod kierownicą który jest połączony przewodami ciśnieniowymi z turbiną poza tym wszystko standard. W momencie gdy zawór jest zamknięty przyspiesza normalnie równo ale bez rewelacji. Wskaznik od turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali czyli około 0,5 bara. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazy przy zmianie biegów nie ma jednego gładkiego psyknięcia blow off a kilkakrotne „ fuk fuk” i szarpnięcia silnikiem , wskaznik ciśnienia doładowania spada do zera i przez chwilę wskazówka zachowuje się jak przyklejona do 0 aż do około 4,5tyś obr. po czym odrywa się i szybuje do połowy skali. Przy otwarciu zaworu pod kierownicą po naciśnięciu pedału gazu słychać syk powietrza i mamy niesamowite ruszenie ale tylko przez sekundę bo czujnik bezpieczeństwa odcina zapłon. Po jego odłączeniu (znam ryzyko)rzeczywiście samochód przyspiesza (czasami czuje się przydławienia)ale zegar ciśnienia doładowania zachowuje się podobnie jak wcześniej z tym że raz wychyla się do połowy nawet przy 6tyś obr/min a raz przy 4tyś obr/min wskazówka wykonuje pełen obrót (czyli ciśnienie po wyżej 1 bar)
Proszę o informację . co jest przyczyną takiego zachowania,czy może być uszkodzony blow off,jak prawidłowo i za pomocą czego ustawić ciśnienie doładowania i ciśnienie wtrysku paliwa? Co powinienem zrobić by uzyskać z niego maxymalną możliwą moc nie zarzynając przy tym silnika?
Pozdrawiam.
Załączniki
uno.JPG
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: BARTEKcoupe »

jaki masz ten zawór?? może ma regulacje. Sprawdziłeś czy wszystko w układzie szczelne. MBC też może być już do niczego, reguluj go delikatnie i stopniowo. Jakie turbo tam siedzi??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: goofer007 »

Jeżeli nie było zbytnich kombinacji z silnikiem to powinno to być 1.3 bo tylko takie produkowali w 1990r, na zdjęciu o ile dobrze widzę jest kolektor z 1.3, wstaw jakieś fotki spod maski.
Co chodzi o usterki to tak, jak napisał Bartek: co to za BOV ? (podejrzewam że nie spełnia już swojej funkcji), jakie turbo (pewnie seria IHI skoro dmucha ponad 1 bar@4000 obr.), co to za MBC tam siedzi, auto jeździ na seryjnym ECU ?
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

dzięki za reakcję.za chwilę zrobię kilka fotek będzie nam łatwiej rozmawiać
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

jesli chodi o silnik to prawdopodobnie dół silnika jest od 1,4 a gora 1,3 niestety o tych modyfikacjach informował mnie były właściciel a ja nie jestem pewien czy to wogóle możliwe, jaka to jest turbina ?szczerze nie wiem,jestem amatorem wiec dołączam zdjęcie
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

i reszta zdjęć
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

silnik
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

niestety pod maską nie zrobiłem jeszcze porządku więc wygląda to tak jak wygląda :(
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

dwa przewody widoczne na zdjęciu to właśnie podłączenie zaworó pod kierownicą
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

te przy turbinie :)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: BARTEKcoupe »

przy turbo to tak mają być podpięte jak mbc jest. Najlepiej wyjmij blow off zaślep otwór i się przejedź. Jeśli będzie to samo to znaczy że zawór ok, ale jeśli ciśnienie doładowania ładnie narasta to zawór kupisz nowy :D Tylko nie szalej bo to w celu sprawdzenia :wpysk:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

z pewnością to głupie pytanie a le co to jest BMC?
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

MBC?
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: BARTEKcoupe »

manual boost controller-MBC ten zaworek który masz w kabinie, steruje się nim doładowanie
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
slypper
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 18, 2009 5:56 pm

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.

Post autor: slypper »

zdemontowałem blow offa,zaślepiłem wskaznik wychyla się równo max do połowy skali przy każdej zmianie biegu.odniosłem wrazenie ze jest bardziej dynamiczny niż z zaworem,i ze mimo to słyszalny jest słaby syk po zdjęciu nogi z gazu,czyli wnioskuje że może być nie szczelny układ
ODPOWIEDZ