Problem z uno turbo mkII 90r.
Problem z uno turbo mkII 90r.
Witam wszystkich.
Od półtora roku jestem posiadaczem Uno turbo. Prawdopodobnie 1,4.
Kupiłem go w opłakanym stanie od Niemca który jezdził nim na ¼ mili. Odbudowałem karoserię,i zregenerowałem turbinę .oczywiście olej, rozrząd,tłoki,pierścienie,korby,planowanie głowicy i autko w tej chwili jezdzi. Po dotarciu przyszła kolej na ustawianie i regulację silnika z tym że nie bardzo wiem od czego zacząć. Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi co kolejno powinienem robić żeby przywrócić mu dawną świetność. W dokumentach które dostałem od poprzedniego posiadacza jest między innymi wydruk z hamowni i moc jaką miał to 163KM. Niestety w tej chwili myślę że ma dużo mniej. Opiszę wszystko co w nim jest i jakie są dolegliwości, liczę na wasze doświadczenie i pomoc.
Filtr powietrza- stożek , Blow off, i zaworek kulowy pod kierownicą który jest połączony przewodami ciśnieniowymi z turbiną poza tym wszystko standard. W momencie gdy zawór jest zamknięty przyspiesza normalnie równo ale bez rewelacji. Wskaznik od turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali czyli około 0,5 bara. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazy przy zmianie biegów nie ma jednego gładkiego psyknięcia blow off a kilkakrotne „ fuk fuk” i szarpnięcia silnikiem , wskaznik ciśnienia doładowania spada do zera i przez chwilę wskazówka zachowuje się jak przyklejona do 0 aż do około 4,5tyś obr. po czym odrywa się i szybuje do połowy skali. Przy otwarciu zaworu pod kierownicą po naciśnięciu pedału gazu słychać syk powietrza i mamy niesamowite ruszenie ale tylko przez sekundę bo czujnik bezpieczeństwa odcina zapłon. Po jego odłączeniu (znam ryzyko)rzeczywiście samochód przyspiesza (czasami czuje się przydławienia)ale zegar ciśnienia doładowania zachowuje się podobnie jak wcześniej z tym że raz wychyla się do połowy nawet przy 6tyś obr/min a raz przy 4tyś obr/min wskazówka wykonuje pełen obrót (czyli ciśnienie po wyżej 1 bar)
Proszę o informację . co jest przyczyną takiego zachowania,czy może być uszkodzony blow off,jak prawidłowo i za pomocą czego ustawić ciśnienie doładowania i ciśnienie wtrysku paliwa? Co powinienem zrobić by uzyskać z niego maxymalną możliwą moc nie zarzynając przy tym silnika?
Pozdrawiam.
Od półtora roku jestem posiadaczem Uno turbo. Prawdopodobnie 1,4.
Kupiłem go w opłakanym stanie od Niemca który jezdził nim na ¼ mili. Odbudowałem karoserię,i zregenerowałem turbinę .oczywiście olej, rozrząd,tłoki,pierścienie,korby,planowanie głowicy i autko w tej chwili jezdzi. Po dotarciu przyszła kolej na ustawianie i regulację silnika z tym że nie bardzo wiem od czego zacząć. Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi co kolejno powinienem robić żeby przywrócić mu dawną świetność. W dokumentach które dostałem od poprzedniego posiadacza jest między innymi wydruk z hamowni i moc jaką miał to 163KM. Niestety w tej chwili myślę że ma dużo mniej. Opiszę wszystko co w nim jest i jakie są dolegliwości, liczę na wasze doświadczenie i pomoc.
Filtr powietrza- stożek , Blow off, i zaworek kulowy pod kierownicą który jest połączony przewodami ciśnieniowymi z turbiną poza tym wszystko standard. W momencie gdy zawór jest zamknięty przyspiesza normalnie równo ale bez rewelacji. Wskaznik od turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali czyli około 0,5 bara. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazy przy zmianie biegów nie ma jednego gładkiego psyknięcia blow off a kilkakrotne „ fuk fuk” i szarpnięcia silnikiem , wskaznik ciśnienia doładowania spada do zera i przez chwilę wskazówka zachowuje się jak przyklejona do 0 aż do około 4,5tyś obr. po czym odrywa się i szybuje do połowy skali. Przy otwarciu zaworu pod kierownicą po naciśnięciu pedału gazu słychać syk powietrza i mamy niesamowite ruszenie ale tylko przez sekundę bo czujnik bezpieczeństwa odcina zapłon. Po jego odłączeniu (znam ryzyko)rzeczywiście samochód przyspiesza (czasami czuje się przydławienia)ale zegar ciśnienia doładowania zachowuje się podobnie jak wcześniej z tym że raz wychyla się do połowy nawet przy 6tyś obr/min a raz przy 4tyś obr/min wskazówka wykonuje pełen obrót (czyli ciśnienie po wyżej 1 bar)
Proszę o informację . co jest przyczyną takiego zachowania,czy może być uszkodzony blow off,jak prawidłowo i za pomocą czego ustawić ciśnienie doładowania i ciśnienie wtrysku paliwa? Co powinienem zrobić by uzyskać z niego maxymalną możliwą moc nie zarzynając przy tym silnika?
Pozdrawiam.
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
jaki masz ten zawór?? może ma regulacje. Sprawdziłeś czy wszystko w układzie szczelne. MBC też może być już do niczego, reguluj go delikatnie i stopniowo. Jakie turbo tam siedzi??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
Jeżeli nie było zbytnich kombinacji z silnikiem to powinno to być 1.3 bo tylko takie produkowali w 1990r, na zdjęciu o ile dobrze widzę jest kolektor z 1.3, wstaw jakieś fotki spod maski.
Co chodzi o usterki to tak, jak napisał Bartek: co to za BOV ? (podejrzewam że nie spełnia już swojej funkcji), jakie turbo (pewnie seria IHI skoro dmucha ponad 1 bar@4000 obr.), co to za MBC tam siedzi, auto jeździ na seryjnym ECU ?
Co chodzi o usterki to tak, jak napisał Bartek: co to za BOV ? (podejrzewam że nie spełnia już swojej funkcji), jakie turbo (pewnie seria IHI skoro dmucha ponad 1 bar@4000 obr.), co to za MBC tam siedzi, auto jeździ na seryjnym ECU ?
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
dzięki za reakcję.za chwilę zrobię kilka fotek będzie nam łatwiej rozmawiać
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
jesli chodi o silnik to prawdopodobnie dół silnika jest od 1,4 a gora 1,3 niestety o tych modyfikacjach informował mnie były właściciel a ja nie jestem pewien czy to wogóle możliwe, jaka to jest turbina ?szczerze nie wiem,jestem amatorem wiec dołączam zdjęcie
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
i reszta zdjęć
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
niestety pod maską nie zrobiłem jeszcze porządku więc wygląda to tak jak wygląda 

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
dwa przewody widoczne na zdjęciu to właśnie podłączenie zaworó pod kierownicą
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
te przy turbinie 

- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
przy turbo to tak mają być podpięte jak mbc jest. Najlepiej wyjmij blow off zaślep otwór i się przejedź. Jeśli będzie to samo to znaczy że zawór ok, ale jeśli ciśnienie doładowania ładnie narasta to zawór kupisz nowy
Tylko nie szalej bo to w celu sprawdzenia 


Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
z pewnością to głupie pytanie a le co to jest BMC?
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
manual boost controller-MBC ten zaworek który masz w kabinie, steruje się nim doładowanie
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: Problem z uno turbo mkII 90r.
zdemontowałem blow offa,zaślepiłem wskaznik wychyla się równo max do połowy skali przy każdej zmianie biegu.odniosłem wrazenie ze jest bardziej dynamiczny niż z zaworem,i ze mimo to słyszalny jest słaby syk po zdjęciu nogi z gazu,czyli wnioskuje że może być nie szczelny układ