uszczelka kolektor-turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

:wink:
donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

Nie chce zakladac nowego tematu więc pisze tutaj. Uszczelka wymieniona, w między czasie wpadły: amory teatechnics, sprężyny jamex -40, stożek, bov properfect, fmic movano, pełen przelot 2.5" z koncowym ultera, mbc. Auto zaczeło sie fajnie odpychac :yay: :yay: Pierwszy pomiar na hamowni 123km 200nm- jeszcze kompletna seria (jak sie okazało intercooler miał dziure zaklejoną na silikon, do tego troche nieszczelności itp). Po modyfikacjach nie hamowany. Przy doładowaniu 1.6 w piku poddało sie sprzęgło więc nawet nie zdazyłem sie nacieszyć. Dlatego pytanie jakie sprzęgło do PGT? Ewentualnie jakie mozna dobrać? Czytałem ze od bravy 1.6 ale czy do Punciaka też podpasuje? I czy pompa wspomagania od zwykłego punto jest taka sama? Moja juz tez nie daje rady :wink:
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: Abarth »

Zdajesz sobie sprawę że zaśmiecasz forum :?: :!: Moderator powinien Interweniować i przykładnie ukarać :cisza:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: BARTEKcoupe »

sprzęgło seryjne ci wystarczy na ponad 200km, 123km??? to do serii mu brakuje jeszcze z 10km, a przy modyfikacjach które zrobiłeś powinien mieć coś ponad 140km :wpysk: na wałku masz całe krzywki??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

sorry ale nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego dopisałem to w watku który juz jest i za jakis czas bedzie mozna temat zamknąć i usunąć. Nie chciałem nikogo urazić :niewiem:
donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

123km, wykres ładny, ciagnie ładnie i równo tyle, że jak napisałem intercooler był dziurawy, wydech nie szczelny a turbina pompowała koło 0.7 w piku i spadało to do 0.3 dlatego taki wynik. To był pierwszy pomiar po wymianie samej uszczelki kolektor- turbina. Potem wskoczył bov i było troche lepiej. Po zrobieniu icka i mbc trzyma na 0.8 do końca (sprzegło sie mocno ślizga) Dlatego licze na troche więcej mocy niz 140 ;)

A jakas tańsza opcja niz sprzegło seryjne?
Co z pompą wspomagania? Podejdzie od zwykłego Punto?
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: BARTEKcoupe »

z punto 1.6 powinna pasować. Z innych już raczej nie bo konstrukcja silnika inna. Przy mbc miałeś 1.6 w piku???
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

przy podkreconym mbc ładowało max i spadało.
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: skadubek »

To chyba pokabinowane masz nie tak z tym MBC :? jego zasada jest aby utrzymac cisienie, wiec jesli ustawiles 1.6 na MBC to sie dziwie ze turbo jeszcze zyje...........max co mozna na seri wtryskach i tej turbinie to chyba 1.2 bara :cisza:
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: goofer007 »

1.6 w peaku, także nic się z nią nie stanie, no chyba, że jest już na wykończeniu.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: BARTEKcoupe »

przy mbc nie powinno być 1.6 w piku, masz skręcone mbc na 1.6b a że turbo nie jest wstanie go utrzymać to już druga sprawa. Ciekawe ile to turbo pożyje :mrgreen:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: skadubek »

goofer007 pisze:1.6 w peaku, także nic się z nią nie stanie, no chyba, że jest już na wykończeniu.
Czasem to nie wiem czy tu sie czyta posty czy tylko oglada.........bo takie wnioski sie pojawiaja ze nie wiem jak to przekminic MBC i w peaku...spoko :shock:
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: goofer007 »

Miałem na myśli wytrzymałość turbiny (pomijając MBC), swoja drogą IHI VL7 i tak nie utrzyma 1.6 bara do końca :)
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
donkoks
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: 3miasto

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: donkoks »

Turbine planuje zmienic po zimie no a ta faktycznie w najlepszym stanie nie jest... Aute zaczelo lekko falowac na wolnych, czasem sie tak przydławi jak by mialo zgasnac. z okolic paska rozrzadu dobiega jakis lekko metaliczny dzwiek czy swiszczenie, czego to sa objawy? A i po odpaleniu gdy dluzej stalo pusci bialego dymka :niewiem: szukam jakiegos tanszego odpowiednika sprzegla bo w intercarsie trzeba czekac 3-4 tyg, a w fiacie koszt 850 czy jakos tak. Tarcza i docisk w pgt maja 215mm w fiacie coupe 1.8 tez. Myslicie ze da tak rade? http://statim.pl/oferta.php -PGT , http://statim.pl/oferta.php - COUPE?? poradzcie cos :wink:

W Zibi122 w swoim poscie napisal: "PuntoGT
W Punto były sprzegła 215 mm i nie ma już możliwości zmian na wieksze. Jedynym rozwiazaniem jest montaż sportowego zestawu sprzegła.


Do sprzegła od PuntoGT pasuje tarcza od silników 1,8 16V ale sprawdzajcie jakie ma wymiary.
Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś uwagi to proszę dopisać"

Skoro tarcza pasuje to reszta chyba tez powinna???
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 8:55 am przez donkoks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: uszczelka kolektor-turbo

Post autor: ZibiUT »

Sama tarcza pasuje z wielu modeli fiata i alfa romeo ale docisk tylko z PGT
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ