różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: rożek »

DjGTExodus pisze:
wern pisze:A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Ja miałem w swojej starej konfiruracji uniaka 903ccm hamulce z pompą bez serwa :roll: pytasz jaka różnica ?? One po prostu nie hamują :?

a ja mam w zastavie bez serva i mi hamują a serwo to daje tylko tyle że lżej się dusi na hamulec
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: turbomaniak »

Srednica cylindra pompy hamulcowej do tarcz 240 mm jest 20,64 a do tarczy 257 mm 22,2... Więc w przypadku wymiany tarcz na większe tj. 257 mm należałoby wymienić pompę hamulcową...

Uno- w turbo pompa ma srednice 22,cos tam a tarcze maja 240mm , secondo- jak pompa ma mniejsza srednice a tloczek wieksza, zwieksza sie sila nacisku na klocek hamulcowy, to jest praktycznie rownoznaczne z zalozeniem wiekszego serwa
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: rożek »

czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam a większa pompa jest po to aby wystarczyło płynu z pompy na większe tłoczki w tarczach 257 - tak abyś nie musiał na 2 razy pompować
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: turbomaniak »

rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Ciekawa teoria :hahaha:
beza
Aktywny użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zawiercie

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: beza »

turbomaniak, moze poprostu o czyms nie wiemy :P
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: rożek »

turbomaniak pisze:
rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Ciekawa teoria :hahaha:

to co jak damserwo od tira i mam super hamulce?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: turbomaniak »

Odlacz od serwa przewod podcisnieniowy i jedz sie przejedz, moze wtedy to pojmiesz
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: ZibiUT »

Tylko ze jak pompa jest przystosowana do działania bez serwa to też nie trzeba tak ciskać hamulca.
Jest to rozwiazane na dwa sposoby, albo odpowiednia dzwignia albo odpowiedniej wielkości tłoczek albo to i to.

Normalną pompę bez serwa bedzie cięzej wcisnac niz taka dedykowana do pracy bez.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: rożek »

turbomaniak pisze:Odlacz od serwa przewod podcisnieniowy i jedz sie przejedz, moze wtedy to pojmiesz

Samego podcisnienia nie wystarczy odłączyć musisz wywalić całe serwo. Serwo wspomaga siłe nacisku na tłok pompy tzn zamiast naciskać pedał z siłą np 50N z serwem wciskasz z siłą 10N a pozostałe 50N robi za ciebie serwo - taki luksus dla feministek w szpilkach. To samo jest ze wspomaganiem kierownicy - koła nie mają większej siły do skręcania tylko lżej się kręci kierownicą.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: turbomaniak »

Prosze Cie skoncz ta rozmowe :lol:
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: goofer007 »

rożek pisze:zamiast naciskać pedał z siłą np 50N z serwem wciskasz z siłą 10N a pozostałe 50N robi za ciebie serwo
rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Tak najprościej (czysto teoretycznie):
Brak serwa = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 10N
Z serwem = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 50N

Więc siła nacisku na klocek nie jest taka sama, niezależnie jak mocno naciśnie hamulec feministka w szpilkach to siła nacisku na klocek i tak będzie zwiększona o określoną wartość przez serwo. :roll:
Podobnie wspomaganie, wspomaga = wzmacnia twoją siłę przenoszoną z kierownicy na resztę układu.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: lukasz1t »

goofer007 pisze:Tak najprościej (czysto teoretycznie):
Brak serwa = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 10N
Z serwem = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 50N
Nie do końca. To nie jest tak, że jak naciśniesz hamulec z siłą 10N to taką samą siłę wywołasz na klocek (nawet przy założeniu, że byłby tylko jeden). Wszystko zależy od średnic tłoków w zacisku i w pompie hamulcowej. Odpowiednio dobierając te wartości można zrobić tak, że bez żadnego serwa wywierając nacisk na hamulec o wartości 10N możesz wywołać nacisk na klocek hamulcowy nawet o wartości np. 1000N. Prosta zasada naczyń połączonych i cylindrach z tłokami (nie pamiętam jak to się dokładnie nazywało, bo fizykę już daaawno miałem) :D
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

Post autor: turbomaniak »

Jeju on to napisal najprosciej jak tylo mozna. Panowie zamknijmy ten fragment watku :!:
Zablokowany