różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Czy ktoś się orientuje czym różnią się zaciski (przód) od UT od tych z Palio... Jedne i drugie są na tarcze wentylowaną 240 mm... Które są skuteczniejsze? To samo pytanie co do serwa, czy od UT czy Palio?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
może jestem ślepy ale nic nie znalazłem na temat różnicy... Chodzi mi o to, że zastanawiam się jak maksymalnie wzmocnić hamulce przód mając jednocześnie felgę 13". Więc nie chce na nowo odkrywać ameryki... Czekam na info, co zmieniać. Tarcza 257 mm a tym bardziej 280 mm odpada
Więc ponawiam pytania:
1. która zaciski(jarzma) są lepsze czy od UT czy od Palio do tarczy wentylowanej 240 mm;
2. czy aby poprawić siłę hamowania należy zmienić serwo.
Z góry dziękuje za pomoc...

1. która zaciski(jarzma) są lepsze czy od UT czy od Palio do tarczy wentylowanej 240 mm;
2. czy aby poprawić siłę hamowania należy zmienić serwo.
Z góry dziękuje za pomoc...
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
kolega maniak zawsze dobrze pomoze
ps. moze srednica tłoczka?

ps. moze srednica tłoczka?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Jak chcesz poprawic hamulce i miec felge 13" to zostaw to co jest i spraw sobie dobre klocki, ja moge polecic ci klocki Remsa bo na tym jezdze i jestem bardzo zadowolony, wczesniej mialem klocki TRW (lucasa) i hamulec byl duzo gorszy. Tyle z mojej strony 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Palio, tłoczek 54mm, gdzieś już było to napisane. Tarcze ATE/Brembo/EBC, do tego klocki EBC Green Stuff lub Ferodo DS i na pewno będziesz zadowolony.wern pisze:może jestem ślepy ale nic nie znalazłem na temat różnicy... Chodzi mi o to, że zastanawiam się jak maksymalnie wzmocnić hamulce przód mając jednocześnie felgę 13". Więc nie chce na nowo odkrywać ameryki... Czekam na info, co zmieniać. Tarcza 257 mm a tym bardziej 280 mm odpadaWięc ponawiam pytania:
1. która zaciski(jarzma) są lepsze czy od UT czy od Palio do tarczy wentylowanej 240 mm;
2. czy aby poprawić siłę hamowania należy zmienić serwo.
Z góry dziękuje za pomoc...
Nie musisz zmieniać serwa, jeśli z UTa sprawne, w zupełności wystarczy.
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
ok, palio ma tłoczek 54 mm a ile ma UT? Po czym poznać, że serwo jest dobre? Pytam ponieważ jestem zwolennikiem szkoły raz a dobrze. Dlatego wolę się przygotować i wymienić cały układ hamulcowy (łącznie z przewodami) żeby później już do tego nie wracać. Jestem na takim etapie, że najpierw robie zawieszenie i hamulce, później bawie się z silnikiem...
Co do tarcz, to sprawdze CARa (jakas wloska firma) nawiercane i rowkowane, klocek Ferodo DS - płyn hamulcowy Blue Racing... Przy moim upalaniu pare razy zagotowałem płyn, rozjaśniłem tarcze i... straciłem hamulce.
Co do tarcz, to sprawdze CARa (jakas wloska firma) nawiercane i rowkowane, klocek Ferodo DS - płyn hamulcowy Blue Racing... Przy moim upalaniu pare razy zagotowałem płyn, rozjaśniłem tarcze i... straciłem hamulce.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Najprostszy sposób na sprawdzenie czy serwo jest sprawne, to odpalenie silnika z wciśniętym hamulcem. Jak pedał nieco wpadnie, tzn. że raczej jest w porządku 

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Powodzenia, jazda bez serwa=samobojstwo 

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Nie byłbym tego taki pewien... Niektórzy w kjs jeżdżą bez serwa (podobno)...turbomaniak pisze:Powodzenia, jazda bez serwa=samobojstwo
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
znalazłem różnice w wielkości klocka... Natomiast tłoczki są te same tj. 48 mm. Wymiary klocka UT (w nawiasie Palio) to: 103,8mm (151mm); szer.88,5mm (49 do 52 mm); grubość 17,3mm (18mm)... Z tego co sprawdziłem pobieżnie, tak samo jak z Palio wygląda sytuacja z Pandą 1.3 JTD. Oznacza, to że po 1997 r. zaciski na tarcze 240 mm były robione w ten sam sposób. Moim zdaniem, ze względu na różnice w powierzchni klocka lepszymi parametrami hamowania powinien wyróżniać się UT - z zastrzeżeniem, że chodzi o zaciski pod felgę 13"... Może ktoś ma inne doświadczenie?
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
wern pisze:A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Ja miałem w swojej starej konfiruracji uniaka 903ccm hamulce z pompą bez serwa


...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Ja mam doświadczenie że w Palio jest tłoczek 54mm:).wern pisze:znalazłem różnice w wielkości klocka... Natomiast tłoczki są te same tj. 48 mm. Wymiary klocka UT (w nawiasie Palio) to: 103,8mm (151mm); szer.88,5mm (49 do 52 mm); grubość 17,3mm (18mm)... Z tego co sprawdziłem pobieżnie, tak samo jak z Palio wygląda sytuacja z Pandą 1.3 JTD. Oznacza, to że po 1997 r. zaciski na tarcze 240 mm były robione w ten sam sposób. Moim zdaniem, ze względu na różnice w powierzchni klocka lepszymi parametrami hamowania powinien wyróżniać się UT - z zastrzeżeniem, że chodzi o zaciski pod felgę 13"... Może ktoś ma inne doświadczenie?
Odłączone i pozostawione serwo w układzie to nienajlepszy pomysł, po zdemontowaniu serwa zgodzę się, że niektórzy mogą mieć lepsze wyczucie hamowania, ale wprawna noga to samo wyczuje i z serwem; przy okazji nie męcząc się tak jak bez serwa.
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
Ja mam doświadczenie że w Palio jest tłoczek 54mm:).
- przeglądałem strony intercarsu i książkę serwisową palio/sienna... Tłoczek 54 mm jest w wersji 1.6 do tarczy 257 mm, a ta tarcza i zacisk nie podejdzie pod felge 13", pozostałe wersje mają tłoczek 48 mm...
Srednica cylindra pompy hamulcowej do tarcz 240 mm jest 20,64 a do tarczy 257 mm 22,2... Więc w przypadku wymiany tarcz na większe tj. 257 mm należałoby wymienić pompę hamulcową...
- przeglądałem strony intercarsu i książkę serwisową palio/sienna... Tłoczek 54 mm jest w wersji 1.6 do tarczy 257 mm, a ta tarcza i zacisk nie podejdzie pod felge 13", pozostałe wersje mają tłoczek 48 mm...
Srednica cylindra pompy hamulcowej do tarcz 240 mm jest 20,64 a do tarczy 257 mm 22,2... Więc w przypadku wymiany tarcz na większe tj. 257 mm należałoby wymienić pompę hamulcową...