skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: BARTEKcoupe »

Zastanawia mnie to bo po co będę grzebał się w tej jak potem zamienię na 1.6 :?
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: 2rotor »

wsk pisze:Chyba tak sam sie nad tym zastanawiam.
Na moje nie pasuje. Wszakże różnica w średnicy tłoka jest spora. Zresztą po co te kombinacje?
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

Jutro jak zdaze to porownam obie z 1.4n/a i 1.3t bo z 1.4 n/a nabylem ostatnim czasem. Bedzie foto.

Edit:

Dzisiaj udalo sie zdobyc chwile czasu na porownanie glowic z 1.3T i 1.4n/a i fotka uszczelki z 1.6:
Załączniki
Uszczelka z 1.3T
Uszczelka z 1.3T
Uszczelka z 1.3T na głowicy 1.4n/a
Uszczelka z 1.3T na głowicy 1.4n/a
1.4n/a kanaly ssace i wydechowe
1.4n/a kanaly ssace i wydechowe
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T jeszcze raz
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T jeszcze raz
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

Dalej:
Załączniki
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T
U góry 1.4n/a, na dole 1.3T
1.3T bez zaworów, 1.4n/a z zaworami, brak miejsca na czujnik spalania stukowego
1.3T bez zaworów, 1.4n/a z zaworami, brak miejsca na czujnik spalania stukowego
Z lewej 1.4n/a, z prawej 1.3T zupelnie inne termostaty
Z lewej 1.4n/a, z prawej 1.3T zupelnie inne termostaty
Niżej 1.3T, wyżej 1.4n/a
Niżej 1.3T, wyżej 1.4n/a
Termostaty, trzeba bedzie troszke poprawic obieg wody
Termostaty, trzeba bedzie troszke poprawic obieg wody
Ostatnio zmieniony sob lip 18, 2009 4:19 pm przez wsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

I dalej porownanie uszczelek z 1.3T i 1.6n/a, widac golym okiem roznice w srednicach tlokow po uszczelakch. Ogolnie powinna pasic z 1.4n/a do 1.6n/a tak samo jak do 1.3T+przerobka obiegu wody bo inny termostat.
Załączniki
1.3T
1.3T
1.6n/a
1.6n/a
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: simon1989 »

Mam pytanie co do uszczelnienia miedzy glowica a obudowa walka. Za pierwszym razem jak to robilem to wpakowalem uszczelke papierowa(tylko takie sprzedaja, aso tez), posmarowalem towotem i zakrecilem. Po uruchomieniu silnika w jednym miejscu, miedzy srubami miedzy tymi elementami olej plynal z predkosci mniej wiecej splywajacej kropli po pionowej szybie. Kupilem ostatnio kolejna uszczelke papierowa(innej firmy) i silikon Reinza. Interesuje mnie jak bedziesz to skladal co tam zrobisz? Czy bedziesz szlifowal glowice i obudowe walka na frezarce by wyzbyc sie wszelkich nierownosci miedzy tymi elementami? Czy macie moze rade co ja powinienem zrobic? Czy dac silikon od dolu, od gory i w srodek uszczelke, czy dac sam silikon? Czy moze zrobic cos jeszcze innego?
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

Hmmm... Ja zawsze ta uszczelke kupowałem z kringielitu i bez zadnego siliconu i bylo ok. Ostatnio ino dalem z obydwu stron reinza czarnego pod dekiel zaworow w Dedrze i tez jest ok. Pod glowiczke daj raczej sama uszczlek jak jest z kringielitu, a jak jest z papieru taka cieniutka to mozesz dac troszke po obu stronach uszczelki.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: ZibiUT »

Ja pod głowiczką mam papierową uszczelkę i dałem silikon na głowice a potem uszczelkę i wszystko ladnie trzyma.
Pod dekiel kup uszczelkę od PuntoGT jest grubsza chyba i tez dobrze trzyma.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

W kazdym badz razie jak dobrze wyczyscisz, odtluscisz obydwie powierzchnie i dasz reinza to na bank bedzie trzymac, kiedys dalismy na samym reinzu dekiel od zaworow to nie dalo sie go pozniej oderwac :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: simon1989 »

Jak bede to robil(niepredko), to dam na samym Reinzu. Napisze jaki efekt. Dziekuje za pomoc.
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: dzikidaniel »

Pytałem w innym temacie ale odpowiedzi nie dostałem: czy zapłon trzeba przenieść z GTka czy można jakoś wykorzystać to co jest w serii w 1.6? Pytanie skierowane do posiadaczy nie tylko silników 1.6 ale i N/A z turbawką.
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: wsk »

Ja osobiscie jeszcze z tym nie walcze bo powoli kompletoje graty. Ale mysle ze na odpalenie i dotarcie zostawie wszytsko z 1.3T caly komputer w trysku i zaplonu czy bedzie palec i rozdzielacz i microplex, nastepnie wejdzie VEMS i wtedy przeskocze na zaplon z punto 1.6 zeby pozbyc sie palca i rozdzielacza tylko ta podwojna czarna cewka z punto 1.6 n/a i czujniki lub z PGT. A tak przy okazji bo nawet nie wiem co bedzie lepsze osobne cewki na kazda swiece czy dwie podwojne czy jedna poczworna???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: turbomaniak »

To jest to samo, dwie czy jedna
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: rożek »

osobne cewki bo nie musisz kabli zmieniać i nie ma takich zakłóceń jakie leci od kabli WN
Awatar użytkownika
Junak
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 23, 2009 1:01 pm
Miejscowość: Wa-wa/Olsztyn
Auto: Inne
Lokalizacja: Wa-wa/Olsztyn

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

Post autor: Junak »

Witam. Małe pytanko odnośnie skrzyni biegów w tym silniku 1.6 od Tempry. Tam jest bodajże C513? Jak na razie mam auto wolnossące, ale myślę nad doładowaniem w przyszłości. I teraz pytanko: jaki maksymalny moment obrotowy (w praktyce) może przenosić skrzynia C513? Zobaczcie tutaj, na samym dole:
http://www.fptpowertrain.com/eng/applic ... _eu_sa.htm

Ja mam w swoim aucie skrzynkę C514, dla której też max torque (wg strony w/w) wynosi 150Nm. Podejrzewam, że to dane zalecane przez producenta, wiadomo że przeniesie większy moment. Sprzęgła w to nie mieszam bo można zrobić na zamówienie, interesuje mnie sama skrzynia. Załóżmy, że przyjdzie jej przenosić 230Nm... Ile wtedy wytrzyma zanim się rozsypie? Czyli konkretnie jakie współczynniki bezpieczeństwa przekładni zębatych/łożysk fiat stosował? Może macie bogatszą wiedzę na ten temat. Pozdro
ODPOWIEDZ