Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

Przygotowuje sie do zbudowania rzezby i interesuje mnie co zrobic z elektronika w silniku zasilanym gaznikami Solex, Weber 40?
1. Komputer, elektronika-do smietnika?
2. Sonda lambda-jak powyzej?
3.Zapłon: Jak to mozna ustawic lub przy pomocy czego(jakiego osprzetu)? Czy digiplex nadaje sie juz tylko do smietnika, czy moze mozna go wykorzystac lub zastapic innym? Czy mozna w takim zasilaniu go uruchomic omijajac ECU, be ECU prawdopodobnie wywale?
Mapy zaplonu nalezy powiazac z odpowiednio dobranym walkiem?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Lui »

Do zapłonu można wykorzystać np. smt6 albo może i ecumastea, wtedy miałbyś chyba największe pole manewru do ustawiania tego.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

Digiplex działa bez komputera wtrysku to niezależny komputer od zapłou. Map niestety nie przestawisz. A miałem takie gaźniki w 1.5 i to nie jest takie fajne i proste jakby się wydawało.
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

simon1989 pisze:Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
Co tak uparłes się z tym komputerem - digiplex jest komputerem od samego zapłonu a dodatkowo miałes komputer od wtrysku spi albo mpi i obydwa działają niezależnie. Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe.
A świnie to chyba podpinasz przecinając kabel sygnałowy z czujnika obrotu wału- ale ja tam nie wiem nie znam się na tych świniach.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Lui »

Smt6 ma opcje jako samodzielny komputer od zapłonu, poszukaj na stronie perfectpower instrukcji tam to było opisane.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

rożek pisze: [...] Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe. [...]
Mozesz rozwinać tą myśl? Jaka jest przewaga 2 cewek 2 biegunowych z digiplexem od cc900 zamiast fabrycznego zestawu z uno?
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

Nie masz kopułki palca i rozdzielacza tylko kable idą prosto z cewek - na rozdzielaczu iskra wypadała na wysokich obrotach, po deszczu śniedziały styki w kopułce albo się wypalały i problemy z odpalaniem.

A czemu nie zrobisz tego na wtrysku? Chyba łatwiej poklepać na laptopie niz wiecznie grzebać w gaźniku i kombinować z dyszami.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: turbomaniak »

Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: dejvid667 »

turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
wreszcie TC - 2.0 16v
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: skadubek »

dejvid667 pisze:
turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki :cisza:
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

ja mam taki wtrysk od 1,5 i jest dużo lepszy niż webery które też miałem - mniej pali a wsumie tak samo jedzie
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: dzikidaniel »

skadubek pisze:
dejvid667 pisze:
turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki :cisza:
Raczej wyczynowe N/A to przepustnica + 2 wtryski na każdy cylinder...
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

sama zwężka w gaźnikach 23mm do tego silnika sama za siebie mówi że lipa
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: dejvid667 »

skadubek pisze:
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki :cisza:
A może raczej ITB? Za cholerę nie wiem po co pakować się w gaźniki, skoro istnieją rozwiązania kosztujące bardzo podobnie a dające więcej możliwości.
Gaźniki to relikt powoli odchodzący do lamusa. Owszem, często stosuje sie je jeszcze w wielu projektach opartych o starsze silniki, pytanie tylko naprawdę sa stosowane dlatego przewyższają czymś wtrysk paliwa? :roll:

A ITB da się ugryźć na kilka sposobów. Od kompletu przepustnic z motocykla (juz w latach '70 były motocykle z wtryskiem paliwa) przez gaźniki motocyklowe (które da się kupić za grosze a połączyć z króćcami ssącymi w których są wtryskiwacze - kolektor z turbo)aż po dedykowane zestawy kosztujące majątek.
Eliminacja przepływomierza i cala reszta to już najmniejszy problem.

A wtrysk ma te zaletę, ze da się nim o wiele precyzyjniej sterować niż gaźnikami.
wreszcie TC - 2.0 16v
ODPOWIEDZ