Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Przygotowuje sie do zbudowania rzezby i interesuje mnie co zrobic z elektronika w silniku zasilanym gaznikami Solex, Weber 40?
1. Komputer, elektronika-do smietnika?
2. Sonda lambda-jak powyzej?
3.Zapłon: Jak to mozna ustawic lub przy pomocy czego(jakiego osprzetu)? Czy digiplex nadaje sie juz tylko do smietnika, czy moze mozna go wykorzystac lub zastapic innym? Czy mozna w takim zasilaniu go uruchomic omijajac ECU, be ECU prawdopodobnie wywale?
Mapy zaplonu nalezy powiazac z odpowiednio dobranym walkiem?
1. Komputer, elektronika-do smietnika?
2. Sonda lambda-jak powyzej?
3.Zapłon: Jak to mozna ustawic lub przy pomocy czego(jakiego osprzetu)? Czy digiplex nadaje sie juz tylko do smietnika, czy moze mozna go wykorzystac lub zastapic innym? Czy mozna w takim zasilaniu go uruchomic omijajac ECU, be ECU prawdopodobnie wywale?
Mapy zaplonu nalezy powiazac z odpowiednio dobranym walkiem?
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Do zapłonu można wykorzystać np. smt6 albo może i ecumastea, wtedy miałbyś chyba największe pole manewru do ustawiania tego.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Digiplex działa bez komputera wtrysku to niezależny komputer od zapłou. Map niestety nie przestawisz. A miałem takie gaźniki w 1.5 i to nie jest takie fajne i proste jakby się wydawało.
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Co tak uparłes się z tym komputerem - digiplex jest komputerem od samego zapłonu a dodatkowo miałes komputer od wtrysku spi albo mpi i obydwa działają niezależnie. Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe.simon1989 pisze:Dzieki za pomoc:) Wiedzac to, pytam czy:
1. Swinia bedzie dzialala z digiplexem bez komputera(nie bedzie go w aucie)?
lub
2. Swinia bedzie dzialala sama odpowiednio podlaczona(ustawiona za pomoca komputera) z wszystkimi gratami od zaplonu bez digiplexu i bez komputera?
A świnie to chyba podpinasz przecinając kabel sygnałowy z czujnika obrotu wału- ale ja tam nie wiem nie znam się na tych świniach.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Smt6 ma opcje jako samodzielny komputer od zapłonu, poszukaj na stronie perfectpower instrukcji tam to było opisane.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Mozesz rozwinać tą myśl? Jaka jest przewaga 2 cewek 2 biegunowych z digiplexem od cc900 zamiast fabrycznego zestawu z uno?rożek pisze: [...] Ja dodatkowo pozbyłbym się rozdzielacza zapłonu np zamiast digiplexa od 1,4 dajesz od cc900 i masz 2 cewki 2 biegunowe. [...]
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Nie masz kopułki palca i rozdzielacza tylko kable idą prosto z cewek - na rozdzielaczu iskra wypadała na wysokich obrotach, po deszczu śniedziały styki w kopułce albo się wypalały i problemy z odpalaniem.
A czemu nie zrobisz tego na wtrysku? Chyba łatwiej poklepać na laptopie niz wiecznie grzebać w gaźniku i kombinować z dyszami.
A czemu nie zrobisz tego na wtrysku? Chyba łatwiej poklepać na laptopie niz wiecznie grzebać w gaźniku i kombinować z dyszami.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
wreszcie TC - 2.0 16v
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: CK
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gaznikidejvid667 pisze:popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
ja mam taki wtrysk od 1,5 i jest dużo lepszy niż webery które też miałem - mniej pali a wsumie tak samo jedzie
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
Raczej wyczynowe N/A to przepustnica + 2 wtryski na każdy cylinder...skadubek pisze:Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gaznikidejvid667 pisze:popieram. jesli silnik koniecznie ma zostać wolnossacy to wpakować dolot i zasilanie paliwem z 1.3T/1.4T/1.5MPI/1.6MPI.turbomaniak pisze:Ja tez bym radzil zostawic zaplon i paliwo takie jak jest, i zmodzic to swinia bez kombinacji a pole do popisu dosyc spore. Nie wiem jak bylo by z wydajnoscia wtrysku, ale zawsze mozna wsadzic cos wiekszego z innego afta
Moim zdaniem wtrysk paliwa jest o wiele bardziej rozwojowy i pozwala na większa swobodę przy późniejszym strojeniu silnika.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
sama zwężka w gaźnikach 23mm do tego silnika sama za siebie mówi że lipa
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
A może raczej ITB? Za cholerę nie wiem po co pakować się w gaźniki, skoro istnieją rozwiązania kosztujące bardzo podobnie a dające więcej możliwości.skadubek pisze:
Raczej wyczynowe N/A to wlasnie gazniki
Gaźniki to relikt powoli odchodzący do lamusa. Owszem, często stosuje sie je jeszcze w wielu projektach opartych o starsze silniki, pytanie tylko naprawdę sa stosowane dlatego przewyższają czymś wtrysk paliwa?

A ITB da się ugryźć na kilka sposobów. Od kompletu przepustnic z motocykla (juz w latach '70 były motocykle z wtryskiem paliwa) przez gaźniki motocyklowe (które da się kupić za grosze a połączyć z króćcami ssącymi w których są wtryskiwacze - kolektor z turbo)aż po dedykowane zestawy kosztujące majątek.
Eliminacja przepływomierza i cala reszta to już najmniejszy problem.
A wtrysk ma te zaletę, ze da się nim o wiele precyzyjniej sterować niż gaźnikami.
wreszcie TC - 2.0 16v