zmiana głowicy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

Zawory są takie same, inny jest tylko zamek, w 1,4 są 3 wycięcia na zaworze a w 1.3 chyba 2 lub jedno ale jak przełożysz zawór z zabezpieczeniem to pasuje i tu i tu :wink:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.
Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt :?: Bo tak jakoś zrozumiałem, że np Ty 2rotor tego nie robiłeś, tak :?: bo tak mi też nasówa na myśl to że jeździsz na doładowaniu 0,9 :roll: Proszę ewentualnie o sprostowanie :D
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

JARO_Cz-wa pisze:
2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.
Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt :?: Bo tak jakoś zrozumiałem, że np Ty 2rotor tego nie robiłeś, tak :?: bo tak mi też nasówa na myśl to że jeździsz na doładowaniu 0,9 :roll: Proszę ewentualnie o sprostowanie :D
Jeżdżę na doładowaniu 1,2 bara od dłuższego czasu i nierzadko korzystam z pełnej mocy. Nie zauwazyłem żadnych negatywnych objawów nawet na paliwie 95 chociaż standardowo leję 98. Jak dla mnie nawet lepiej jest bo przynajmniej z dolnych obrotów się lepiej wygrzebuje. W anglii też jeżdżą ludzie na głowicach bez podebrania i nie widziałem żeby ktoś narzekał. Ładuj większe wydechy, rób porting i będzie smigać.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

ja będę niedługo śmigał na takiej głowicy ze stopniem sprężania 9,2:1 :P
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

GT3 w serii już ma 9,1:1 a że mój wóz to już gamma '97 wiec tez się łapie
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

dj_o pisze:GT3 w serii już ma 9,1:1 a że mój wóz to już gamma '97 wiec tez się łapie
No z tego co widziałem na puntosports.co.uk czasami ktoś wystawia głowicę od GT3 na sprzedaż i one raczej były fabrycznie płaskie bez podebrań więc nie ma co się bać.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: zmiana głowicy

Post autor: uniak 1.4T »

odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej :D
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje :wink:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: zmiana głowicy

Post autor: ziuzio »

uniak 1.4T pisze:odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej :D
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje :wink:
Komór spalania nie poleruj, złagodź jedynie ostre krawędzie i dobrze wyczyść.
Kanały wyrównaj z nierówności odlewniczych i tylko wydech zapoleruj.
Zawory możesz odelżyć, podobnie talerzyki, większych zaworów nie pakuj, bo między seryjnymi gniazdami pęka głowa, co dopiero gdy będzie większe gniazdo-lepiej zainwestować w sportowy wałek.
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: zmiana głowicy

Post autor: uniak 1.4T »

dzieki za konkretna odpowiedz :wink:
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: zmiana głowicy

Post autor: uniak 1.4T »

nikt sie nie wypowie? chciałbym rozwazyc kilka opinii bo w sumie co do zaworów jedno wyklucza drugie, ale pewnie i tak delikatnie je przybiore, chociaz na prowadnicach
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: zmiana głowicy

Post autor: ziuzio »

uniak 1.4T pisze:dzieki za konkretna odpowiedz :wink:
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów

Głownie to redukcja masy zaworu, by móc kręcić silnikiem do wyższych obrotów bez ryzyka urwania grzybka.
Zmiana promienia przejścia może mieć negatywny wpływ na przepływ.
Czyli wszystko zależy do jakich obrotów chcesz kręcić silnik, bo może jest to zbędna modyfikacja.
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: zmiana głowicy

Post autor: uniak 1.4T »

chciałbym przesunac odcinke ale niewiele, tak powiedzmy do 7500
jak w takim przypadku? moze te zawory poprostu jakos spolerowac? chociaz ponoc mieszanka i powietrze czy w tym przypadku spaliny rozchodza sie lepiej po chropowatej powierzchni
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: zmiana głowicy

Post autor: uniak 1.4T »

rozebrałem silnik i mam do was pytanie, moje tłoki maja wgniecenia jak na zdjeciu
co jest tego przyczyna bo chyba nie jest to normalne? rozumiem ze tłoki do wyrzucenia?
zdjecie zapoyczone ze strony drugiej :wink:
Załączniki
blok2.JPG
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: zmiana głowicy

Post autor: BARTEKcoupe »

te "wgniecenia" to normalna sprawa :jump2: to są wyżłobienia na zawory :mrgreen:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: zmiana głowicy

Post autor: turbomaniak »

"Wgniecenia" sa na zawory a blok nadaje sie hute :lol:
ODPOWIEDZ