Skład mieszanki

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Wąskopasmowa do turbo to bez sens . Za wolno działa a w turbo AFR zmieniać się może b.szybko i nie nadąrzy zczytać i będzie pierdoły pokazywać .
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Wiemy że nie ma liniowej, po to taki układzik, poza tym to jest tylko przybliżone wskazanie, mające ostrzec w razie awarii.

Oczywiście że można zamontować szerokopasmówkę i nawet łatwiejszy układ do sklecenia, bo charakterystyka liniowa 0-5V i odczyt przekłada się na lambdę prostym wzorem (dla więkoszości sond) AFR=(U*2)+10, tylko że koszt zakupu takiej sondy to kawałek remontu UTa jak dla mnie :D , ale gdy tylko uda mi się wyciągnąć skądś taką, to na pewno sobie ją zamontuje :) . A tymczasem dzięki takiej wąskopasmowej zauważyłem że coś nie tak :D , poza tym czas reakcji sondy to zaledwie 0.3sek, więc na pewno wystarczający aby zauważyć 'złe moce' :wink: .

A może ktoś się orientuje czy ta sonda jest szerokopasmowa??Bo jak jest to super :D -> http://motoallegro.pl/show_item.php?item=52907814
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

MadMaR pisze:Pamietajcie, ze wąskopasmowa sonda lambda nie ma charakterystyki liniowej.
szerokopasmowa też nie ma charakterystyki liniowej :wink:

Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Różnie to bywa, to charakterystyka z VW VR6:
Obrazek

lub taka:
Obrazek

Tą którą wrzuciłeś jest odmianą wąskopasmowej(być może jest to bosch lsm 11 - o "rozszerzonym zakresie"), bo szerokopasmowe działają w zakresie 0-5V
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Mozna jakies dokładniejsze info co do tego miernika, jak to zrobić, bo po włosku to nie za bardzo rozumie o co tam chodzi.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Generalnie schemat jest tam(w dziale Tecnica-> lambda meter) i tylko tyle potrzeba co na schemacie, reszta to opis jak to zamontować w Punciaku GT. A jak trzeba więcej danych to pytaj ;) .
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

Po co w rurze wydechowej, ktora jest przykrecona do turbo znajduje sie na samym dole za kolankiem 90stopni (przed katem) dziura w ktora wkrecona jest sruba?? Czy to jest miejsce na sonde lambda? Taka srube mialem wkrecona w turbiaku, ktory nie mial sondy.
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Na 90% na sonde .
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W UTach tam właśnie jest montowana sonda lambda :D . A kable do sondy powinny wystawać gdzieś w okolicy McPhersona, przy ścianie grodziowej.
ODPOWIEDZ