Zrobiłem "pomiar" AFR
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Zrobiłem "pomiar" AFR
Zgodnie z instrukcją kolegi ziuzio dokonałem pomiaru AFR na sondzie fabrycznej w UT 1,3T.
Niestety wyniki mam w postaci mV.
A wiec nie wiem czy dobrze dokonałem pomiaru znaczy czy w odpowiedni sposób naciskałem gaz itd.
Naciskałem gaz poprostu do dechy na każdym biegu i wychodziło
od 890mV przy niskich obrotach i spadało do około 850mV przy wysokich (6000 obr/min około)
Jak teraz przełożyć to na AFR??
Niestety wyniki mam w postaci mV.
A wiec nie wiem czy dobrze dokonałem pomiaru znaczy czy w odpowiedni sposób naciskałem gaz itd.
Naciskałem gaz poprostu do dechy na każdym biegu i wychodziło
od 890mV przy niskich obrotach i spadało do około 850mV przy wysokich (6000 obr/min około)
Jak teraz przełożyć to na AFR??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
850mV to ok 0.9 lambda , a to w okolicach się równa afr~13.3.
http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/wblambda.htm
http://www.fabrio.it/puntogt/tecnica/lambda.htm
http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/wblambda.htm
http://www.fabrio.it/puntogt/tecnica/lambda.htm
Re: Zrobiłem "pomiar" AFR
Lepiej jakby napiecie przy niskich obrotach wynosilo 850mV i wzrastalo do 890mV.Zibi122 pisze:Naciskałem gaz poprostu do dechy na każdym biegu i wychodziło
od 890mV przy niskich obrotach i spadało do około 850mV przy wysokich (6000 obr/min około)
Jak teraz przełożyć to na AFR??
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Odgrzewam kotleta poniewaz od jakiegos czasu mam wskaznik dzialajacy na podstawie sygnalu z sondy (ze stronki do ktorej adres kiedys ktos zamieszczal). Wskaznik na poczatku wariowal, okazalo sie ze czujnik polozenia przepustnicy (wlaczajacy jeden obwod na wolnych i drugi przy pewnym wychyleniu przepustnicy) nie dzialal i musialem go zreanimowac. W tym momencie dziala jednak nie podoba mi sie zachowanie wskaznika/sygnal z sondy na wolnych obrotach... Podczas pracy silnika na wolnych sygnal rosnie i po 3s spada do zera i tak w kolko... Przy obciazeniu (jazda) wyglada na to ze wszystko jest ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania?
Bylo UT, jest Bravo GT.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
A da sie to jakos wytlumaczyc? Czyzby sklad sie az tak bardzo mienial na wolnych, czy raczej wynika to ze specyfikacji sondy?dr kozioł pisze:wszystko w pozadku - to normalne zjawisko
Jesli chodzi o podgrzewanie sondy, to dziala ono na okraglo podczas pracy silnika, czy tylko przez pewien czas po uruchomieniu? Jakie moga byc efekty spowodowane niedogrzaniem sondy ( np umieszczenie jej za daleko od kolektora, wyciecie kata etc) . ?
Bylo UT, jest Bravo GT.
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sonda lambda zaczyna pracować przy określonej temperaturze i żeby czas pomiędzy uruchomieniem silnika a zadziałaniem sondy był możliwie krótki stosowane jest jej krótkotrwałe podgrzewanie...apac pisze:Jesli chodzi o podgrzewanie sondy, to dziala ono na okraglo podczas pracy silnika, czy tylko przez pewien czas po uruchomieniu? Jakie moga byc efekty spowodowane niedogrzaniem sondy ( np umieszczenie jej za daleko od kolektora, wyciecie kata etc) . ?
(wycięcie katalizatora nie wpływa na pomiar sondy, ponieważ sonda jest PRZED katalizatorem... no chyba, że mówimy o układnie, gdzie są dwie sondy - przed i za katalizatorem


- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Tak, to rozumiemKYS pisze: Sonda lambda zaczyna pracować przy określonej temperaturze i żeby czas pomiędzy uruchomieniem silnika a zadziałaniem sondy był możliwie krótki stosowane jest jej krótkotrwałe podgrzewanie...


Bylo UT, jest Bravo GT.